Cruise control valt (onregelmatig) uit

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Axemen
2nd Gear member

Sinds afgelopen winter, nat, koud; dit voorjaar, minder koud, droog; afgelopen maand in zuid Frankrijk, warm, droog. Na 10km rijden, of 20, of tijdens de terugrit vanuit Frankrijk (3x uitgevallen op 1200km) valt de cruise control uit. Ik doe op dat moment geen andere dingen, geen richting aanwijzer gbruiken, of wat dan ook. Gewoon opeens, vanuit het niets.
Mijn tijdelijk oplossing is de cruise control uit doen, in de "Off" stand. als ik 'm (minimaal) 3 minuten uit laat staan en dan weer aan zet, doet tie het weer.

Het is niet zo dat het ding een 'reset' krijgt nadat de motor is uitgezet: vanmorgen op de CC naar het werk gereden, geen probleem. Vanmiddag naar huis, draai de snelweg op, zet de CC aan, niets (dat gebeurd wel minder vaak, tot nu toe een keer of 3 of 4).

Iemand een idee, suggestie?
Volvo V40 1.9D Europa Elegance 2003
Volvo V40 1.9TD Europa Elegance 2004
trekdrop
2nd Gear member

Enige suggestie die ik heb, is het uitlezen van foutcodes met bv. VIDA.
Troll. Heeft het forum verlaten daar je hier alleen gesanctioneerde meningen mag hebben van de 'experts'.
vikinghts
Starter

Heb je ooit gevonden wat het was? Ik heb het zelfde probleem.
MN-NL
5th Gear member

Ik had ook zo'n welles-nietes CC. Viel zomaar uit en dan na een tijdje uit pakte hij wel weer.

Om andere redenen is het dashboard / printplaat opnieuw gesoldeerd en sindsdien is de CC weer foutloos.

Dus ik vermoed een samenhang tussen eea maar garandeer niets.....

(en merk wel dat ik de ene na de andere elektrische gremlin op te lossen heb wat eigenlijk geen wonder is met een auto uit 2003 die verder prima rijdt!)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”