Ab S schreef: ↑04.04.2025 - 16:43
Volvo had toch op z'n minst even een berichtje kunnen sturen.
ja dat hadden ze inderdaad kunnen doen. Maar ze waren zelfs te beroerd om de melding door te zetten naar hun technische afdeling, want ‘dat moesten de dealers eerst maar massaal doen’….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Ik werd gisteren binnen 20 min na melden probleem keurig gebeld door Volvo. Dame vertelde mij dat het systeem in heel Europa eruit ligt en dat ze bezig zijn met oplossing, ze kon mij geen indicatie geven over wanneer het opgelost zou zijn. Maar ja dat is bij software problemen altijd lastig te zeggen. Ik heb wel de indruk dat ze er echt mee bezig zijn.
Dan had jij een welwillende medewerker. Die van mij wilde me alleen maar naar de dealer sturen want het zou aan mijn auto liggen. Verduidelijking van mijn kant dat het reeds vele Volvo’s betrof vond hij geen reden om zelf richting techneuten te schakelen.
Gevolg: massale meldingen richting chat en mail, tja dan vragen ze erom…
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Bij mij vandaag wel verkeersinfo (Sensus). Probleem opgelost of heb ik geluk?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Hier ook sinds 2 weken al geen verbinding meer met verkeersinformatie, ook niet via radiozenders. Had vorige week al een afspraak gemaakt bij de Volvo dealer om er volgende week naar te laten kijken. Hopelijk voor die tij dopgelost
V60 T8 Recharge AWD Inscription PolestarEngineered & Optimised V60 D4 Geartronic Nordic+ Luxury (model 2017) 251.000km V70 D5 AWD Summum (model 2005) sinds aug 2008 390.000km
@ruudvanloon Ik wens je veel succes met chatten; "momenteel niet beschikbaar"... om 10:00 vandaag. Totale radiostilte vanuit Volvo, niet eens post op support deel van hun website.
Ik ga maar weer eens een contactformuliertje invullen....
Op dit forum topic staat vanaf 2-4 ook nog eea voor de geïnteresseerden: viewtopic.php?t=97862
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Iemand al weer RTTI op Sense ? Ik heb nog steeds geen info. Ik neem aan dat het niet nodig is om het bij Volvo te melden? Ze zullen het intussen toch wel weten...
Na wat zoeken heb ik een support mail gevonden: contact.vcnl@volvocars.com
Kreeg een reactie dat ze doorgaans binnen 2 dagen reageren daarop. Misschien als we meerdere mails sturen vanuit verschillende mensen doen ze er wat aan.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Al antwoord: "Het is inderdaad een bekend probleem en er word aan gewerkt om dit op te lossen. We hebben helaas momenteel geen exate tijdsaanduiding per wanneer het opgelost zal zijn." En ze zijn ook iet gehackt (had ik gevraagd). Tja...
Contact met Volvo NL opgenomen via contact formulier. Had dit vorige week ook al gedaan, kreeg toen op 4-4 dit antwoord van Volvo:
"Dank voor uw email, de gebruikelijke routing is het in het geval een Volvodealer het probleem niet kan oplossen, hij dit middels een technisch rapport kan melden bij de Volvo technische helpdesk, het gevolg hiervan is tweeledig; hulp krijgen om het probleem van de klant op te lossen en het rapporteren uit het veld om problemen bij Volvo te melden. Inmiddels is het probleem bij Volvo ( Zweden) bekend en wordt er gewerkt aan een oplossing. Ik heb uw Volvodealer hiervan in kennis gesteld en deze hoeft dan ook geen rapport te maken omdat het e.e.a al in gang gezet is.
Wij gaan er vanuit dat uw vraag hiermee beantwoord is." Nee, dat was ie niet; maar goed...
Vandaag meteen telefonische reactie op mijn tweede mail (9-4) "We hebben vorige week toch mail gestuurd?" Ik aangegeven dat het wellicht klantvriendelijker is dat informatie, ook als er verder nog niets bekend is dat neerzetten, op de website van Volvo NL wordt gezet. Desnoods pas leesbaar na inloggen. Maar dat was blijkbaar niet het beleid. Beller was volgens mij enigszins geprikkeld. Ook aangegeven dat de chat (weer?) off-line was; omstreeks 12:00 uur.
Eind van het liedje, we krijgen gewoon niets te horen. Zullen wel merken wanneer systeem het weer doet. Vind dat een beetje jammer. Ondertussen staan er wel een heleboel kaart updates klaar zag ik in het download center. En nee, Benelux geupdate, maar nog steeds geen traffic.
Tom_XC60 schreef: ↑09.04.2025 - 15:24
Iemand al weer RTTI op Sense ? Ik heb nog steeds geen info. Ik neem aan dat het niet nodig is om het bij Volvo te melden? Ze zullen het intussen toch wel weten...
zoals al eerder gemeld en ook vandaag weer stukje in spits gereden en bij doet’ie het wel gewoon, kloppende rode en oranje wegen en suggesties voor alternatieve routes. Vreemd….
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
wekte bij mij afgelopen zaterdag ook en was een behoorlijke chaos in regio Rotterdam/Den Haag, meerdere wegen dicht of geblokkeerd. Drukte aanduidingen waren vorteft en actueel en de aangeboden alternatieve routes schier oneindig (had navi bijna uitgezet…)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Premium was de nieuwe standaard beleving. Inmiddels kun je ook dat al niet meer verwachten…
Wat een treurigheid mbt support/niveau van hulp.
Centraal issue, maar laten we lekker stiekem doen en mensen van kastje naar de muur sturen, al dan niet door de dealers op onnodige workload trakteren omdat Volvo NL niet capabel is, dit centraal op te pakken icm eenduidige communicatie dat er een storing is.
Wij hebben een 2018 XC90 en een 2024 XC40, beide met Sensus. In de XC40 werkt het normaal, in de XC90 geen groene, oranje of rode wegen.
Hoe valt dat uit te leggen?
Ik heb een V60PIH MY2015 en mijn RTTI werkt ook al 10 dagen niet meer. Gisteren reed ik in de omgeving van Breda. En wat mij opviel is dat hij daar wel digitaal de traffic info haalt uit België. Blijkbaar is het dus toch niet zo’n Europees probleem, maar meer NL gerelateerd. Wij zullen het van Volvo niet horen want hun klanten communicatie (als er niets te verdienen valt) is ronduit armoedig of slecht te noemen. Ben wel benieuwd of het überhaupt weer gaat werken, of dat we straks te horen krijgen dat ze doodleuk de stekker uit het systeem hebben getrokken. Misschien heeft het ook nog iets te maken met het 2G modem verhaal, wat gaat verdwijnen in 2027. Wie het weet mag het zeggen……