Plotseling remmen, geluidsignaal en na 1 sec. weer weg

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
Ptenkate1975
Starter

Een vraag, sinds een week of 2 heb ik soms een vreemde melding. Tijdens het rijden krijg ik een rood signaal in mijn bestuurdersdisplay, een geluidssignaal en remt de auto opeens even. Het gaat allemaal heel snel, en is ook weer snel voorbij. Zo snel, dat ik niet eens kan zien wat voor symbool in mijn scherm komt. Het is random, dus bij 50 km/uur in de stad, of 70 buiten de bebouwde kom. Het is nu een keer of 3 voorgekomen. Ik zie geen foutmeldingen en als ik de auto start, geeft hij ook geen problemen aan. Wat zou dit kunnen zijn?

Met vriendelijke groet,
Patrick
RZA
5th Gear member

Dat lijkt me de City Safety (automatisch remmen als de auto gevaar / risico op botsing waarneemt).

Heb je het in bepaalde situaties, bijv als er een slinger in de weg zit? Dan grijpt ie bij mij wel eens in.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Ptenkate1975
Starter

hoi RZA, bedankt voor je antwoord!

Het zou inderdaad de City Safety kunnen zijn, nu ik daar op gegoogled heb. Ik lees ook dat je afstand kan instellen. Ik zal eens in de instellingen duiken. Ook las ik ergens dat het in een enkel geval voorkomt dat de camera niet goed afgesteld is.
Hans Eilander
7th Gear member

Ptenkate1975 schreef: 10.04.2025 - 13:58 hoi RZA, bedankt voor je antwoord! Het zou inderdaad de City Safety kunnen zijn, nu ik daar op gegoogled heb. Ik lees ook dat je afstand kan instellen. Ik zal eens in de instellingen duiken. Ook las ik ergens dat het in een enkel geval voorkomt dat de camera niet goed afgesteld is.
Beide kunnen een rol spelen, en de ingestelde afstand, en afstelling van de camera.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Luca1947
2nd Gear member

Ik heb dat regelmatig gehad voor de laatste update 3.4.4. Meestal gewoon op de rechte weg, zonder bochten of slingers. De afgelopen 4 weken niet meer gehad. Wel een hele harde ingreep bij ons op de inrit. Hele brede oprit zonder obstakels. In de ankers met een geluid of de gehele achterkant er af ligt.
Volvo XC40 Recharge Utimate MY24
3 X Honda CR-V
Volvo V60
Subaru Forester
Volvo V60 2 x
3 X Volvo V40
Volvo V50
Nissan Primera
Renault Megane
Honda Accord
Audi A4
Saab 96 (1966)
Subaru stationcar 4wd
Vw Kever
Fiat 850 Abarth
Zondag
2nd Gear member

Als het city safety is, dan krijg je altijd een melding.
MisterNick
2nd Gear member

Ik heb al wel eens contact gehad met een Volvo-monteur hierover. Hij gaf aan dat het een breder ding is wat vaker gebeurd, het beste werkt om een foto/video te maken van het scenario en op te sturen naar Volvo als het terugkerend is op een specifieke plek, dan zorgen ze soms nog voor een update. Maar hij gaf ook aan dat het systeem gewoon niet goed overweg kan met een weg die niet 100% perfect is (lijntjes, breed, netjes geparkeerde auto's etc). Oh en van de slingers/scheidingen in de weg heeft hij ook een hekel aan.
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Plaats reactie

Terug naar “XC40”