Hallo iedereen
Ik heb sinds vandaag een Volvo V60 T6 en aangezien ik vrij vaak in of door duitsland rij vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om de 180 Kph grens te verzetten naar bv 210 .
Heb weet dat een collega dit doet met Orbit software en de wijzigingen voor onderhoud telkens ongedaan maakt .
Iemand ervaringen of aanbevelingen want ik denk dat men deze mogelijkheden voor het 2025 model "dichtgeschroefd" hebben ..
2025 Volvo V60 T6
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2211
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Wat de mogelijkheden zijn durf ik niet te zeggen. Wat de gevolgen zijn wel, auto voldoet niet meer aan de conformiteit en de garantie zal vervallen indien het ontdekt wordt.
En dat lijkt me best een dingetje bij een splinternieuwe auto.
En dat lijkt me best een dingetje bij een splinternieuwe auto.
Life is what happens while you're busy making other plans
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13477
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Los daarvan is de geldigheid van de typegoedkeuring in het geding.
Verzekeraars zullen dit aan kunnen grijpen om dwars te liggen bij grote schadeuitkeringen.
Verzekeraars zullen dit aan kunnen grijpen om dwars te liggen bij grote schadeuitkeringen.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 10.04.2025 - 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07.12.2024 - 12:06
.evertv01 schreef: ↑10.04.2025 - 12:49 Hallo iedereen
Ik heb sinds vandaag een Volvo V60 T6 en aangezien ik vrij vaak in of door duitsland rij vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om de 180 Kph grens te verzetten naar bv 210 .
Heb weet dat een collega dit doet met Orbit software en de wijzigingen voor onderhoud telkens ongedaan maakt .
Iemand ervaringen of aanbevelingen want ik denk dat men deze mogelijkheden voor het 2025 model "dichtgeschroefd" hebben ..
Ik rijd regelmatig naar Praag. Soms met m'n mx5 nd, tot vorige jaar met Mazda cx5 , en nu met v60 b4.
Ik vraag me af waar de behoefte vandaan komt om harder dan 180 te willen rijden.
Met max 160 rijd de gemiddelde mens relaxter, en je komt frisser aan.
OK, met de mx5 een keer ruim boven de 200 was best leuk.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Laat je niet te bang maken door de moraalridders hier met "kan niet", "mag niet" en "garantie vervalt".
Ja, de Volvo dealer is niet erg meewerkend om dingen veranderd te krijgen als het om de V-max instelling van 180 km/uur gaat, maar er zijn mogelijkheden.
Heico biedt een goede oplossing voor de V-max verhoging, maar die kost ook een bak geld (ik geloof circa 2500,00). Heico geeft je hiervoor wel 5 jaar uitgebreide garantie terug. Deze garantieregeling is zo goed, dat zelfs veel leasemaatschappijen zonder problemen deze Heico oplossing toestaan en er helemaal niet moeilijk over doen. Natuurlijk gaat een Volvo dealer je met allerlei verhalen bang maken omdat zij het verhaal van Volvo moeten verkopen waarom jij niet harder mag rijden dan 180 km/uur. Maar er zijn veel zakelijke rijders (met name zij die veel in Duitsland rijden), die vinden dat een 180 km/uur beperking eerder gevaarlijk is dan de veiligheid bevorderd met al die Duitsers achter je die ineens op de rem moeten omdat je niet harder kunt dan 180 km/uur. Ik hoorde vorig jaar bij een Duitse Volvo dealer, dat zij veel zakelijk klanten door deze snelheidsbeperking zijn kwijtgeraakt maar ook velen gekozen hebben voor de Heico oplossing. Bij Nederlandse Volvo dealers is het niet anders hoorde ik recentelijk nog. Sommige dealers helpen je geen milimeter verder als je ze deze vraag stelt, andere dealers wijzen je een richting op als het ze helpt een auto te verkopen (zij moeten immers ook hun verkoopaantallen halen). Heico is daarbij het vaakst gehoord omdat het makkelijk en betrouwbaar is; je laat het één keer monteren en je hoeft het er niet meer af te halen en het is niet gevoelig voor updates van Volvo tijdens je service beurten. Ik geloof dat Heico de max snelheid naar 220 km/uur brengt op een V60 en 210 km/uur op een XC60.
Orbit is ook een oplossing, is veel goedkoper, maar je moet deze “oplosisng” vooraf aan iedere beurt verwijderen en er achteraf weer opzetten (maar hoe doe je dat als je onverwachts bij de dealer terecht komt voor een “pech onderweg” gevalletje? Hoe het met de garantie van Orbit zit, durf ik niet te zeggen. Orbit kan de maximum snelheid wel boven die van Heico brengen, maar dan kom je mogelijk in de problemen met hetgeen wettelijk is toegestaan m.b.t. de geldigheid van de typegoedkeuring. En dat kan tricky zijn bij een ongeval. Je mag een auto tunen en tot max 20% meer vermogen geven zonder dat je hier met wetgeving in problemen komt. Komt een verzekeringsmaatschappij hier achter, dan keren ze mogelijk niet uit. Dat zou ik dus te allen tijden willen vermijden.
Ja, de Volvo dealer is niet erg meewerkend om dingen veranderd te krijgen als het om de V-max instelling van 180 km/uur gaat, maar er zijn mogelijkheden.
Heico biedt een goede oplossing voor de V-max verhoging, maar die kost ook een bak geld (ik geloof circa 2500,00). Heico geeft je hiervoor wel 5 jaar uitgebreide garantie terug. Deze garantieregeling is zo goed, dat zelfs veel leasemaatschappijen zonder problemen deze Heico oplossing toestaan en er helemaal niet moeilijk over doen. Natuurlijk gaat een Volvo dealer je met allerlei verhalen bang maken omdat zij het verhaal van Volvo moeten verkopen waarom jij niet harder mag rijden dan 180 km/uur. Maar er zijn veel zakelijke rijders (met name zij die veel in Duitsland rijden), die vinden dat een 180 km/uur beperking eerder gevaarlijk is dan de veiligheid bevorderd met al die Duitsers achter je die ineens op de rem moeten omdat je niet harder kunt dan 180 km/uur. Ik hoorde vorig jaar bij een Duitse Volvo dealer, dat zij veel zakelijk klanten door deze snelheidsbeperking zijn kwijtgeraakt maar ook velen gekozen hebben voor de Heico oplossing. Bij Nederlandse Volvo dealers is het niet anders hoorde ik recentelijk nog. Sommige dealers helpen je geen milimeter verder als je ze deze vraag stelt, andere dealers wijzen je een richting op als het ze helpt een auto te verkopen (zij moeten immers ook hun verkoopaantallen halen). Heico is daarbij het vaakst gehoord omdat het makkelijk en betrouwbaar is; je laat het één keer monteren en je hoeft het er niet meer af te halen en het is niet gevoelig voor updates van Volvo tijdens je service beurten. Ik geloof dat Heico de max snelheid naar 220 km/uur brengt op een V60 en 210 km/uur op een XC60.
Orbit is ook een oplossing, is veel goedkoper, maar je moet deze “oplosisng” vooraf aan iedere beurt verwijderen en er achteraf weer opzetten (maar hoe doe je dat als je onverwachts bij de dealer terecht komt voor een “pech onderweg” gevalletje? Hoe het met de garantie van Orbit zit, durf ik niet te zeggen. Orbit kan de maximum snelheid wel boven die van Heico brengen, maar dan kom je mogelijk in de problemen met hetgeen wettelijk is toegestaan m.b.t. de geldigheid van de typegoedkeuring. En dat kan tricky zijn bij een ongeval. Je mag een auto tunen en tot max 20% meer vermogen geven zonder dat je hier met wetgeving in problemen komt. Komt een verzekeringsmaatschappij hier achter, dan keren ze mogelijk niet uit. Dat zou ik dus te allen tijden willen vermijden.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26874
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Niet alleen bij de verzekeraar kom je met dat laatste in de problemen 
Als het nodig is dat de politie een onderzoek doet en dit wordt ontdekt heb je wel iets meer uit te leggen dan alleen aan je verzekeraar.
Daarnaast heb je met je Nederlandse auto aan de Nederlandse wetgeving te voldoen en die zegt dus dat je niet zomaar die begrenzing mag verwijderen.
Dat de Volvo dealer daar dan net zo terughoudend in is dat is dan ook volkomen logisch lijkt mij.
Heico is een tuner en dat zij dit wel doen ligt dus ook compleet buiten de verantwoordelijkheid van Volvo om.
Daarnaast geef je zelf al aan dat je met Orbit de wijziging bij iedere beurt of garagebezoek ongedaan moet maken.
Daarmee zeg je dus ook zelf al dat je weet dat het "rommelen" is.

Als het nodig is dat de politie een onderzoek doet en dit wordt ontdekt heb je wel iets meer uit te leggen dan alleen aan je verzekeraar.
Daarnaast heb je met je Nederlandse auto aan de Nederlandse wetgeving te voldoen en die zegt dus dat je niet zomaar die begrenzing mag verwijderen.
Dat de Volvo dealer daar dan net zo terughoudend in is dat is dan ook volkomen logisch lijkt mij.
Heico is een tuner en dat zij dit wel doen ligt dus ook compleet buiten de verantwoordelijkheid van Volvo om.
Daarnaast geef je zelf al aan dat je met Orbit de wijziging bij iedere beurt of garagebezoek ongedaan moet maken.
Daarmee zeg je dus ook zelf al dat je weet dat het "rommelen" is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28331
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
+1!fredhead schreef: ↑11.04.2025 - 18:35 Niet alleen bij de verzekeraar kom je met dat laatste in de problemen
Als het nodig is dat de politie een onderzoek doet en dit wordt ontdekt heb je wel iets meer uit te leggen dan alleen aan je verzekeraar.
Daarnaast heb je met je Nederlandse auto aan de Nederlandse wetgeving te voldoen en die zegt dus dat je niet zomaar die begrenzing mag verwijderen.
Dat de Volvo dealer daar dan net zo terughoudend in is dat is dan ook volkomen logisch lijkt mij.
Heico is een tuner en dat zij dit wel doen ligt dus ook compleet buiten de verantwoordelijkheid van Volvo om.
Daarnaast geef je zelf al aan dat je met Orbit de wijziging bij iedere beurt of garagebezoek ongedaan moet maken.
Daarmee zeg je dus ook zelf al dat je weet dat het "rommelen" is.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07.12.2024 - 12:06
"zakelijke rijders (met name zij die veel in Duitsland rijden), die vinden dat een 180 km/uur beperking eerder gevaarlijk is dan de veiligheid bevorderd met al die Duitsers achter je die ineens op de rem moeten omdat je niet harder kunt dan 180 km/uur. "
Klinkklare onzin dit.
Al die duitsers rijden dan vast in een ander deel van Duitsland dan de route richting Praag die ik een keer of vijf per jaar rijdt.
Klinkklare onzin dit.
Al die duitsers rijden dan vast in een ander deel van Duitsland dan de route richting Praag die ik een keer of vijf per jaar rijdt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Inderdaad , klinklare onzin, alsof Duitsland alleen Autobahnen richting Praag heeft!Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 21:09 "zakelijke rijders (met name zij die veel in Duitsland rijden), die vinden dat een 180 km/uur beperking eerder gevaarlijk is dan de veiligheid bevorderd met al die Duitsers achter je die ineens op de rem moeten omdat je niet harder kunt dan 180 km/uur. "
Klinkklare onzin dit.
Al die duitsers rijden dan vast in een ander deel van Duitsland dan de route richting Praag die ik een keer of vijf per jaar rijdt.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Ik noem alleen mogelijkheden op en oordeel verder niet. Kan ook niet beoordelen of Orbit “rommel” is zoals jij denkt te moeten concluderen uit mijn reactie. Ik weet het niet, heb met zowel Heico als Orbit geen ervaring. Het zijn slechts de mogelijkheden die mij bekend zijn en waar naar gevraagd wordt.fredhead schreef: ↑11.04.2025 - 18:35 Niet alleen bij de verzekeraar kom je met dat laatste in de problemen
Als het nodig is dat de politie een onderzoek doet en dit wordt ontdekt heb je wel iets meer uit te leggen dan alleen aan je verzekeraar.
Daarnaast heb je met je Nederlandse auto aan de Nederlandse wetgeving te voldoen en die zegt dus dat je niet zomaar die begrenzing mag verwijderen.
Dat de Volvo dealer daar dan net zo terughoudend in is dat is dan ook volkomen logisch lijkt mij.
Heico is een tuner en dat zij dit wel doen ligt dus ook compleet buiten de verantwoordelijkheid van Volvo om.
Daarnaast geef je zelf al aan dat je met Orbit de wijziging bij iedere beurt of garagebezoek ongedaan moet maken.
Daarmee zeg je dus ook zelf al dat je weet dat het "rommelen" is.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07.12.2024 - 12:06
Het gaat (dacht ik) om het rijgedrag.AJP schreef: ↑11.04.2025 - 21:38Inderdaad , klinklare onzin, alsof Duitsland alleen Autobahnen richting Praag heeft!Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 21:09 "zakelijke rijders (met name zij die veel in Duitsland rijden), die vinden dat een 180 km/uur beperking eerder gevaarlijk is dan de veiligheid bevorderd met al die Duitsers achter je die ineens op de rem moeten omdat je niet harder kunt dan 180 km/uur. "
Klinkklare onzin dit.
Al die duitsers rijden dan vast in een ander deel van Duitsland dan de route richting Praag die ik een keer of vijf per jaar rijdt.
welke richting Duitse autobanen allemaal opgaan was bepaald mijn punt niet.
Wel dat ik in ieder geval kan zeggen dat ik met een snelheid van ongeveer 150 nauwelijks last heb van jouw punt.
Ben eel benieuwd hoevaak je zelf op de autobahn zit.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Voor wat het waard is; ik maak >90% van mijn kilometers op de Autobahn.Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 22:06Het gaat (dacht ik) om het rijgedrag.AJP schreef: ↑11.04.2025 - 21:38Inderdaad , klinklare onzin, alsof Duitsland alleen Autobahnen richting Praag heeft!Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 21:09 "zakelijke rijders (met name zij die veel in Duitsland rijden), die vinden dat een 180 km/uur beperking eerder gevaarlijk is dan de veiligheid bevorderd met al die Duitsers achter je die ineens op de rem moeten omdat je niet harder kunt dan 180 km/uur. "
Klinkklare onzin dit.
Al die duitsers rijden dan vast in een ander deel van Duitsland dan de route richting Praag die ik een keer of vijf per jaar rijdt.
welke richting Duitse autobanen allemaal opgaan was bepaald mijn punt niet.
Wel dat ik in ieder geval kan zeggen dat ik met een snelheid van ongeveer 150 nauwelijks last heb van jouw punt.
Ben eel benieuwd hoevaak je zelf op de autobahn zit.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Maar dat heeft geen betrekking op de mogelijkheden die er zijn, wel op wat sommige forumleden van de oplossingen vinden.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
- V70ORD5
- 4th Gear member
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 17.11.2006 - 08:57
- Locatie: Hutje op de hei
Volvo dealers en mee werken.
Heiko zit toevallig bij Mudde en Kok in Nunspeet onder 1 dak bureaus naast elkaar.
Wordt V-max dan (denk ik) in de werkplaats van M&K ingebouwd.
Heiko zit toevallig bij Mudde en Kok in Nunspeet onder 1 dak bureaus naast elkaar.
Wordt V-max dan (denk ik) in de werkplaats van M&K ingebouwd.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Zou zo maar kunnen M&K is geen officiële Volvo dealer maar een Volvo specialist en daarmee niet gebonden en gehouden aan de wil en wet van Volvo.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 07.12.2024 - 12:06
Ah, ok. Dan stoppen we de discussieAJP schreef: ↑11.04.2025 - 22:28Voor wat het waard is; ik maak >90% van mijn kilometers op de Autobahn.Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 22:06Het gaat (dacht ik) om het rijgedrag.
welke richting Duitse autobanen allemaal opgaan was bepaald mijn punt niet.
Wel dat ik in ieder geval kan zeggen dat ik met een snelheid van ongeveer 150 nauwelijks last heb van jouw punt.
Ben eel benieuwd hoevaak je zelf op de autobahn zit.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 10.11.2019 - 23:47
Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 23:15Ah, ok. Dan stoppen we de discussieAJP schreef: ↑11.04.2025 - 22:28Voor wat het waard is; ik maak >90% van mijn kilometers op de Autobahn.Jsh schreef: ↑11.04.2025 - 22:06 Het gaat (dacht ik) om het rijgedrag.
welke richting Duitse autobanen allemaal opgaan was bepaald mijn punt niet.
Wel dat ik in ieder geval kan zeggen dat ik met een snelheid van ongeveer 150 nauwelijks last heb van jouw punt.
Ben eel benieuwd hoevaak je zelf op de autobahn zit.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 2.0 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003 (en nog steeds in bezit)