Hoi allemaal
Ik constateerde laatst een beetje olie aan de linkerkant (als je ervoor staat) van mijn XV70 (2000) 309.000km. Men vermoed een lekkende kering.
Op zich niet spannend, maar wel een hele klus, en arbeidsuren.
Een garage gaf een prijs op van rond de 350,-.
Okay. Niet al te schrikbarend.
Mijn vraag is echter, is iemand bekend met Rislone.
Dit zou een wondermiddel kunnen zijn om grote reparatiekosten uit te sluiten. De reviews zijn erg positief en een van de garages rade me dit ook aan.
Wat denken, of zijn jullie bevindingen hiervan?
Ik hoor het graag.
Hierbij de link:
https://rislonebenelux.nl/product/rislo ... al-repair/
Olie aan linkerkant
- flevodirk
- 4th Gear member
Brr.. ik ben geen monteur maar weet globaal hoe een motor werkt en ik wordt altijd bang van dit soort dingen. Dit spul moet dus magisch op juiste plek komen en daar "iets" doen? Ik vermoed het rubber seal wat opzwellen oid?.
Google eens op "rislone rear main seal review" er zijn paar positieve reviews maar ook wat negatieve posts. Je ziet bv bij Reddit dat paar mensen al spijt hebben van het gebruik destijds.
Weet wel dat diverse onderdelen, bv de nokkenas gesmeerd wordt door hele kleine openingen waardoor de olie komt? Die wil je nou net weer niet verstopt hebben!
Mijn auto had ook al een kleine lekkage op die plek, ik zag het toen ie 6-7 jaar oud was en ik heb er nog wel een foto van. Ik kon het wel laten zitten, totdat het erger wordt zei een monteur en zo ga je meestal daar mee om. Je moet op een gegeven moment die kosten slikken.
Je hebt immers al geen afschrijving meer van je auto, stel dat je dit jaar 2000 euro aan reparatiekosten hebt gehad.. dat is toch een lachertje vergeleken met iedereen hier die particulier een nieuwere Volvo rijdt! Die schrijven allemaal 3500 - 5000 euro per jaar af!
Ik betaalde destijds lachend rekeningen van 1000 - 1500 euro toen ik nog mijn S60 had. Uiteraard in de hoop dat het daarbij bleef dat jaar, maar dat is nu eenmaal het spanningsveld met een oudere auto.
Mijn mening en advies zou zijn dat je voor de normale reparatie moet gaan, of inruilen, maar niet met dit soort middelen aan de gang, hoe goed ze ook mogen zijn.
Google eens op "rislone rear main seal review" er zijn paar positieve reviews maar ook wat negatieve posts. Je ziet bv bij Reddit dat paar mensen al spijt hebben van het gebruik destijds.
Weet wel dat diverse onderdelen, bv de nokkenas gesmeerd wordt door hele kleine openingen waardoor de olie komt? Die wil je nou net weer niet verstopt hebben!
Mijn auto had ook al een kleine lekkage op die plek, ik zag het toen ie 6-7 jaar oud was en ik heb er nog wel een foto van. Ik kon het wel laten zitten, totdat het erger wordt zei een monteur en zo ga je meestal daar mee om. Je moet op een gegeven moment die kosten slikken.
Je hebt immers al geen afschrijving meer van je auto, stel dat je dit jaar 2000 euro aan reparatiekosten hebt gehad.. dat is toch een lachertje vergeleken met iedereen hier die particulier een nieuwere Volvo rijdt! Die schrijven allemaal 3500 - 5000 euro per jaar af!
Ik betaalde destijds lachend rekeningen van 1000 - 1500 euro toen ik nog mijn S60 had. Uiteraard in de hoop dat het daarbij bleef dat jaar, maar dat is nu eenmaal het spanningsveld met een oudere auto.
Mijn mening en advies zou zijn dat je voor de normale reparatie moet gaan, of inruilen, maar niet met dit soort middelen aan de gang, hoe goed ze ook mogen zijn.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Toyota Corolla Touring Hybrid-spaarmobiel
Actueel verbruik:
Vorige auto-S60 verbruik
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Toyota Corolla Touring Hybrid-spaarmobiel
Actueel verbruik:

Vorige auto-S60 verbruik