Goedendag,
Heb een inscription uit 21 zonder luchtvering.
Is het mogelijk en zo ja een goede optie om dit nog in te laten bouwen?
Dank je wel.
Luchtvering achteraf inbouwen?
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Meestal is er meer mogelijk dan je denkt, maar of het ook betaalbaar is?
Je opmerking/vraag over "goed optie" triggert wel: wat verwacht je van luchtvering t.o.v. wat je nu niet hebt dan?
Je opmerking/vraag over "goed optie" triggert wel: wat verwacht je van luchtvering t.o.v. wat je nu niet hebt dan?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- JelleR
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 06.11.2023 - 11:48
Inbouwen kan altijd, maar of het de investering waard is t.o.v. bijvoorbeeld goede schokbrekers weet ik niet.
Als je comfort zoekt dan is het aanschaffen van een inch kleinere velgen vaak een betere optie.
Als je comfort zoekt dan is het aanschaffen van een inch kleinere velgen vaak een betere optie.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2367
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Die inch verschil ga je op een XC90 niet veel van merken geloof ik.
Ik denk dat de vraag van Gouwe wel de kern is, wat is de verwachting? Vervolgvraag is dan of het überhaupt technisch reëel is het te willen inbouwen afgezet tegen de kosten.
Het lijkt mij een zo’n kostbare aangelegenheid dat een vergelijkbare XC90 aanschaffen die wel luchtvering heeft minder kostbaar is.
Ik denk dat de vraag van Gouwe wel de kern is, wat is de verwachting? Vervolgvraag is dan of het überhaupt technisch reëel is het te willen inbouwen afgezet tegen de kosten.
Het lijkt mij een zo’n kostbare aangelegenheid dat een vergelijkbare XC90 aanschaffen die wel luchtvering heeft minder kostbaar is.
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6601
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Luchtvering doet het hier al 300K plus zonder stuk te gaan, dus dat stuk gaan valt volgens mij best mee (en ik lees er hier op het forum ook weinig over, zelf alleen twee keer in 5 jaar gehad dat hij zijn nulpunt even kwijt was. Beide keren zonder kosten opgelost).
Twee zaken die mij tijdens de proefrit destijds opvielen tussen met en zonder luchtvering zijn:
- Zonder luchtvering helt de auto op rotondes meer over.
- Zonder luchtvering zakt de auto aan de achterzijde in bij elke verkeerdrempel die je afrijdt.
Met luchtvering (die ik nagenoeg altijd in powerstand heb staan) rijdt het allemaal soepeler en toch ook strakker.
met de caravan erachter merk ik verschil in de rijmodi waarbij ik de powerstand voor de luchtvering weer prefereer omdat de auto niet deint maar strak op de weg ligt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor