Onderdeelnummer website / schematics

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
JelleR
2nd Gear member

Hi forumleden,

Sinds kort ben ik de eigenaar geworden van een Volvo, na jarenlang Volkswagen gereden te hebben.

Bij VW maakte ik vaak gebruik van websites met schematische tekeningen en onderdeelnummers om zo de juiste onderdelen te vinden en te bestellen.

Bestaan er voor Volvo vergelijkbare (liefst gratis) tools, buiten partslink24 om?
Ik ben bijvoorbeeld op zoek naar een bodemplaat en de schuimrubberen delen bovenin de motorruimte, maar ik heb geen idee wat de onderdeelnummers zijn. Een soortgelijke site zou dus erg handig zijn.

Alvast bedankt voor het meedenken!
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Fredhead
Geartronic member

Afhankelijk van het type auto kan je op Partsouq veel informatie halen.
Heb daar ook nog wel eens OEM onderdelen besteld voor een redelijk nette prijs.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Als je V40 niet jonger is dan 2014 heb je nog wat aan Vida (dealer software), daarna niet meer.

Even benieuwd, welke website gebruikte je voor VW?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
JelleR
2nd Gear member

Voor VW gebruik ik IFInterface https://ifinterface.com/
(Welcome > Free services > CarProg2) Daarna type en bouwjaar. De rest spreekt voor zich.

Naar zoiets ben ik op zoek, maar dan voor Volvo.

Partsouq lijkt er inderdaad op! Maar zo te zien gaat het daar tot V40 2015. Lijkt me dan dat het om de pre-facelift gaat. Zijn er nog alternatieven?
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”