Geen verkeersinfo bij Sensus

Over de RTI navigatiesystemen van Volvo
Plaats reactie
dimitripb
4th Gear member
Berichten: 583
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

teebee schreef: 22.04.2025 - 15:26 Met ‘voldoende’ druk zou dit mi al opgelost moeten zijn
Dat ligt er natuurlijk helemaal maar aan wat er in het contract staat tussen Volvo en INRIX.
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7736
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

dimitripb schreef: 22.04.2025 - 22:24
teebee schreef: 22.04.2025 - 15:26 Met ‘voldoende’ druk zou dit mi al opgelost moeten zijn
Dat ligt er natuurlijk helemaal maar aan wat er in het contract staat tussen Volvo en INRIX.
Ongeacht
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7884
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Volvo V70 2006 schreef: 21.04.2025 - 18:55 Als dit langer duurt dan maar even een journalist van een bekend automagazine op de hoogte brengen van dit probleem en hoe hier mee word omgegaan door Volvo / Inrix
Misschien dat er dan meer beweging in komt...
Geloof dat maar niet. Daar is men totaal niet van onder de indruk.
Mocht het Volvo enigsinds boeien, dan was het al opgelost geweest. Inmiddels een maand verder en er is helemaal niets veranderd.
Denk maar niet dat men er ook harder voor gaat lopen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
dimitripb
4th Gear member
Berichten: 583
Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12

Als INRIX de dienst levert op basis van best effort, valt er geen druk uit te oefenen. Bij dit soort storingen staan juristen meteen klaar om de grenzen te bewaken van wat er geeist kan worden en wat niet.
Heb sowieso het gevoel dat dit probleem meer een contractueel probleem is dan een technisch probleem.
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1447
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

dimitripb schreef: 22.04.2025 - 22:44 Heb sowieso het gevoel dat dit probleem meer een contractueel probleem is dan een technisch probleem.
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn. Dit zal zeker vastgelegd zijn bij een partij als Volvo volgens internationaal recht.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered

Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7736
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Frits V70 schreef: 23.04.2025 - 08:22
dimitripb schreef: 22.04.2025 - 22:44 Heb sowieso het gevoel dat dit probleem meer een contractueel probleem is dan een technisch probleem.
Als je een contract hebt tot levering van een dienst kun je dat niet zomaar stoppen, zeker niet als er 3de partijen van afhankelijk zijn. Dit zal zeker vastgelegd zijn bij een partij als Volvo volgens internationaal recht.
Ja, maar het zou zo maar kunnen dat er aan de Volvo zijde geen aktie is ondernomen op een moment dat er bv een verlenging oid aan de orde was. Als dat het geval is dan heb je dus opeens geen geleverde dienst meer.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
IzzyT6
2nd Gear member
Berichten: 103
Lid geworden op: 09.11.2019 - 13:34

Ik heb mijn dealer ook maar eens gebeld.

Ze kennen het issue, leggen de oorzaak buiten Volvo, hebben geen oplossing, vinden het erg vervelend voor mij als klant, hopen dat het snel goedkomt maar hebben geen idee wanneer dat het geval zou kunnen zijn.
Volvo V60 T6 Twin Engine Inscription april 2020
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7736
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

IzzyT6 schreef: 23.04.2025 - 09:49 …. maar ze hebben geen idee wanneer dat het geval zou kunnen zijn.
Ws als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen….
Dit gaat nog heul lang duren, reken daar maar op.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40413
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Nou, dan kan iedereen voorlopig nog wel in dit topic vertellen hoe erg het is en wat ze er van vinden en dat Volvo met een oplossing moet komen en dat ze niks te maken hebben met het feit dat het niet aan Volvo maar aan een andere partij ligt en dat ze hun dealer gebeld hebben en een mailtje naar Volvo gestuurd hebben ne dat ze antwoord hebben gekregen en dat ze dat maar niks vinden en dat ........................
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 7884
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Haha, yep. Precies Ben.

Wat vervelend allemaal 🤣
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 7736
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Ben schreef: 23.04.2025 - 10:25 Nou, dan kan iedereen voorlopig nog wel in dit topic vertellen hoe erg het is en wat ze er van vinden en dat Volvo met een oplossing moet komen en dat ze niks te maken hebben met het feit dat het niet aan Volvo maar aan een andere partij ligt en dat ze hun dealer gebeld hebben en een mailtje naar Volvo gestuurd hebben ne dat ze antwoord hebben gekregen en dat ze dat maar niks vinden en dat ........................
Ja, fijn he zo’n platform…. ;-)
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Ab S
4th Gear member
Berichten: 997
Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
Locatie: Utrecht omgeving

..het lijkt er op dat RDS-TMC ook niet werkt, maar weet het nog niet zeker. TMC staat los van Intrix. Hoe TMC weer aan de slag te krijgen?
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
Tom_XC60
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.12.2024 - 23:23

IzzyT6 schreef: 23.04.2025 - 09:49 leggen de oorzaak buiten Volvo,
Dat is natuurlijk onzin. Volvo heeft de auto geleverd. Niet Inrix. Zo kan iedere leverancier zich wel aan verantwoordelijkheid onttrekken..
Tom_XC60
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.12.2024 - 23:23

Ben schreef: 23.04.2025 - 10:25 Nou, dan kan iedereen voorlopig nog wel in dit topic vertellen hoe erg het is en wat ze er van vinden en dat Volvo met een oplossing moet komen en dat ze niks te maken hebben met het feit dat het niet aan Volvo maar aan een andere partij ligt en dat ze hun dealer gebeld hebben en een mailtje naar Volvo gestuurd hebben ne dat ze antwoord hebben gekregen en dat ze dat maar niks vinden en dat ........................
Helemaal waar. Maar... zo bouw je wel een community voor als je later gezamenlijk juridisch moet optrekken...
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3721
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Volvo schroeft toch alleen auto's in elkaar die veel verschillende andere fabrieken in stukjes en beetjes elders maken?
Als er dan een onderdeel niet meer leverbaar is, dan houdt 'iets' op.
.....of een fabriekje moet weer iets gaan maken; dat kost tijd.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Mag toch aannemen dat een bedrijf als Volvo een "out of service / end of life" contract met leveranciers heeft en dat deze niet na 5-6 jaar ophoudt en zeker niet spontaan. Dus voor mij is dit een beetje kort door de bocht.
Wat een beetje jammer is in deze, is dat de communicatie zeer slecht is in deze, waardoor er veel speculatief wordt geschreven op Fora all over the world, gemiste kans dit. Hier had Volvo goed in kunnen scoren i.p.v.zich van de domme te houden.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 3721
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Ik moet elke 5-6 jaar een nieuwe Mac (en smartphone van een ander merk) kopen omdat er dan geen nieuwe software-updates (iOS) meer mogelijk zijn voor mijn 'verouderde' hardware.
De bocht is kennelijk kort (en ergerlijk :sick: ), in de software-wereld.

Ander voorbeeld:
Ik had een analoog <> digitaal audio 'omzet-apparaat'. Van Roland; geen klein merk.
Wat gebeurde er?
U raadt het: ik ging over naar een nieuwe Macbook in 2022 (door bovenvermelde reden)
en er is geen driver meer ontwikkeld voor dat 'omzet-apparaat' van slechts een jaar of 6 misschien 7.....

De oplossing?
Zo'n soort apparaat gekocht die zogenaamd CC (Class Compliant) is en geen driver software meer nodig heeft.

Ja ja, heren moderatoren, ik sloeg een zijweg in, binnen dit topic.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Gebruikersavatar
Bluesbroeder
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
Locatie: Drenthe; ergens boven in.

Je moet niets natuurlijk en hangt samen met keuzes ...maar zal het on-topic houden. Wat ik wel lees is dat in 2015 Volvo Inrix heeft gekozen als leverancier voor de verkeersinfo. 10 jaar is vaak wel een termijn wat wordt gecontracteerd en dan mogelijk wordt verlengd???
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
Tom_XC60
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 23.12.2024 - 23:23

Een wonder. Ik zie weer groene en rode lijntjes... Hij doet het weer?!
Gebruikersavatar
MisterNick
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
Locatie: Deventer

Tom_XC60 schreef: 23.04.2025 - 16:54 Een wonder. Ik zie weer groene en rode lijntjes... Hij doet het weer?!
Bij mij nog niet, een paar apps hadden wel ineens een update
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
Plaats reactie

Terug naar “Navigatie van Volvo”