De Volvo 850: veiligheid en schoonheid ontmoeten elkaar
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
De mijne (855 10V) heeft het 718.000 km op LPG volgehouden, toen nog steeds starten en lopen....... Die heerlijke 5 cilinder roffel........
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3969
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Toen had ik er geen (koop)geld voor.
Huren voor de vakantie.....
En dan die eerste keer na weken wachten: de zit, de start, het wegrijden (met maar 5km op de tellerstand), caravan aan de haak, familie ophalen, Stena Line > Harwich.
Wat was het een heerlijke vakantie-reis&trekwagen. En
als ik nu door omstandigheden een andere Volvo zou moeten kopen: een 850 dus.
Zou haast denken: ik ga 'em alvast zoeken en 'veiligstellen'.

Huren voor de vakantie.....
En dan die eerste keer na weken wachten: de zit, de start, het wegrijden (met maar 5km op de tellerstand), caravan aan de haak, familie ophalen, Stena Line > Harwich.
Wat was het een heerlijke vakantie-reis&trekwagen. En
als ik nu door omstandigheden een andere Volvo zou moeten kopen: een 850 dus.
Zou haast denken: ik ga 'em alvast zoeken en 'veiligstellen'.


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
- stinus
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 23.10.2013 - 18:34
- Locatie: Antwerpen
mijn eerste was een 2.5 10v, heerlijke roffel in het vooronder, solide stevige wegligging ook. De tweede een awd met een 2.5 20v lpt, die wou al wat vlotter van zijn plek.
Het blijft nog steeds een sterk design.
Waar ik minder fan van was, bij het rijden over een kasseiwegen, het gerammel, gepiep, zeker in die estates
Dat had mercedes een stuk beter voor mekaar.
Het blijft nog steeds een sterk design.
Waar ik minder fan van was, bij het rijden over een kasseiwegen, het gerammel, gepiep, zeker in die estates

- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dit was mijn eerste 850
toen er alleen nog maar papieren foto's waren
toen er alleen nog maar papieren foto's waren

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6693
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Toch niet de GG-NN-29 he? Die heb ik namelijk ook gehad, een 854GLT in deze kleur.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40968
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nee, FD-PZ-51 was mijn kenteken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70