Geluiden die een XC40 plugin hybride maakt

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Plaats reactie
HMD
Starter

Ik heb recentelijk een plugin hybride XC40 (T5) gekocht van 3 jaar oud.

De auto rijdt heerlijk, maar een aantal dingen vallen mij op:
  • Als ik de voet van het gas haal en de auto rolt uit, hoor ik een heel hoog gierend geluid, dat langzaam in toonhoogte afneemt. Ik dacht eerst aan de turbo, maar je hoort het geluid ook als ik 100% electrisch rijdt

Van onder het dashbord komen allerlei klikkende geluiden. Klinkt als een relais of een electrische actuator. Het is een beetje random geluid en het is er ook niet altijd. Het komt voor onder het rijden, maar ook als de auto in neutraal staat.
Weet iemand wat die geluiden kunnen zijn? En of het normaal is?
Stoyanov
3rd Gear member

Ik heb geen hybride. Maar ook bij mijn Volvo hoor ik af en toe geluidjes achter het dashboard vandaan komen. Net als ik die hoorde in een Lexus LBX. En een Toyota C-HR.
Niks om je druk over te maken.
Dat gieren herken ik niet, maar het zou me niks verbazen als dat komt door het terugleveren van stroom aan de hoogspanningsaccu.
Gouwe
7th Gear member

Ik heb wel een PIH, maar niet een XC40. En ja met een PIH heb je geluiden die je bij een non PIH niet hebt. Of ze normaal zijn kan ik niet beoordelen. Het gierende geluid zou bijvoorbeeld de e-motor kunnen zijn. En als je het niet vertrouwd even langs een dealer rijden? Veel plezier met de T5.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
mtrc
1st Gear member

Ik heb zelf ook een T5 en ik denk dat het regenereren remmen is waarmee de accu weer iets oplaad.
HMD
Starter

De verklaring van de hoge toon lijkt me aannemelijk. Dank.
Plaats reactie

Terug naar “XC40”