Hi allen,
Ik kom er niet uit met research op internet, maar het voelt als een 'no-brainer'.
Mijn V40 T3 (2.0 benzine) uit 2016 heeft geen bodemplaat, dus je kijkt recht tegen de carterpan & het oliefilter aan vanaf voren.
Het lijkt mij logisch dat hier een plaat hoort te zitten om de boel te beschermen & warm te houden, maar ik kan nergens zo een plaat vinden voor een T3, enkel voor de T4/T5.
(Overigens krijg ik overal de melding "Product is niet compatibel met het geselecteerde voertuig").
Mis ik iets? Heeft de T3 geen bodemplaat? Of heeft dit een specifieke benaming?
Een linkje of artikelnummer zou fijn zijn!
V40 2016 bodemplaat
- vankol
- 4th Gear member
T2 heeft ook bodemplaat dus lijkt mij dat ze het allemaal hebben.
Kan mijn niet voorstellen dat de bodemplaat van de T4/T3 anders is.
Misschien hier
https://autorima.nl/nl
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... u4jyN7GqmY
Kan mijn niet voorstellen dat de bodemplaat van de T4/T3 anders is.
Misschien hier
https://autorima.nl/nl
https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onde ... u4jyN7GqmY
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- JelleR
- 2nd Gear member
Gisteren even brutaal onder een andere T3 gekeken — daar zit inderdaad een plaat onder.
Afgelopen weekend nog de carterpan vervangen en het aluminium daarvan is maar een paar millimeter dik. Dat wil je echt wel beschermen met een kunststof plaat.
De vraag is nu: waar haal ik zo’n plaat vandaan, buiten de dealer om (€200!)? Want online is er verrassend weinig over te vinden...
Het oliefilter zit voor- en onderaan de motor. Eén keer te enthousiast over een drempel en je rukt zo het oliefilter én de behuizing kapot. Die plaat beschermt de motor dus wel degelijk.
Afgelopen weekend nog de carterpan vervangen en het aluminium daarvan is maar een paar millimeter dik. Dat wil je echt wel beschermen met een kunststof plaat.
De vraag is nu: waar haal ik zo’n plaat vandaan, buiten de dealer om (€200!)? Want online is er verrassend weinig over te vinden...
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
- Fredhead
- Geartronic member
Als de klap echt raak is voegt zo'n plaat weinig toe.
Dan moet je echt iets stevigers hebben dan de standaard kunststof.
Dan moet je echt iets stevigers hebben dan de standaard kunststof.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- JelleR
- 2nd Gear member
Tsja, een metalen plaat zal meer bescherming bieden.
Er hoeft nu 1 goede kiezel / steen tegen de aluminium pan te komen en je hebt een lek. Met een plaat bescherm je de pan wel tegen dat soort ongein.
Overigens is zo'n pan ook handig om bij te houden of er iets lekt, want het vangt het op.
Er hoeft nu 1 goede kiezel / steen tegen de aluminium pan te komen en je hebt een lek. Met een plaat bescherm je de pan wel tegen dat soort ongein.
Overigens is zo'n pan ook handig om bij te houden of er iets lekt, want het vangt het op.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
- ZVlaanderen
- 3rd Gear member
Volvo c70 t5 summum
- JelleR
- 2nd Gear member
Past deze plaat ook op een 2.0 motor? Of zit er geen verschil in bevestigingspunten?
Dit is een foto die ik op SKANDIX tegenkom voor de 2.0 motor.
Dit is een foto die ik op SKANDIX tegenkom voor de 2.0 motor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
-
- 7th Gear member
Haha, nou.... kan mij wel een oliespoortje herinneren. Was niet eens drempel
Bodemplaat van kunstof voegt inderdaad niets toe. Dan moet je opzoek gaan maar 6mm gehard aluminium oid.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
-
- 7th Gear member
Ja, alleen ben je dan wel te laat voordat je het merkt. Of ga je de plaat er iedere week onder vandaan halen en er in kijken?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
- lint
- Geartronic member
Urbexpeditie schreef: ↑22.04.2025 - 19:44Ja, alleen ben je dan wel te laat voordat je het merkt. Of ga je de plaat er iedere week onder vandaan halen en er in kijken?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- JelleR
- 2nd Gear member
Poh poh, niet zo cynisch hè
. Die plaat heeft echt wel z’n nut – en dat niet alleen om olie op te sporen.
En trouwens, als je van bovenaf kijkt, zie je die olie gewoon netjes op de plaat liggen kan ik uit eigen ervaring vertellen.
En trouwens, als je van bovenaf kijkt, zie je die olie gewoon netjes op de plaat liggen kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
-
- 1st Gear member
- Longone
- 5th Gear member
Het is een motorbeschermingsplaat (geen bodemplaat) en ik heb hem destijds met mijn eerste V40 twee keer losgereden.
De eerste keer kon het nog gefixt worden, de tweede keer moest er een nieuwe plaat onder omdat 'ie teveel afgeschaafd was.
Afstand tot de grond was ca. 15 cm wat eigenlijk al veel te laag is met de vele drempels die we hier hebben.
Heb je hem nodig? Ja, ik denk van wel, je wil niet dat er allemaal rotzooi (water, modder, pekel) van onderaf in de motor komt.
De eerste keer kon het nog gefixt worden, de tweede keer moest er een nieuwe plaat onder omdat 'ie teveel afgeschaafd was.
Afstand tot de grond was ca. 15 cm wat eigenlijk al veel te laag is met de vele drempels die we hier hebben.
Heb je hem nodig? Ja, ik denk van wel, je wil niet dat er allemaal rotzooi (water, modder, pekel) van onderaf in de motor komt.
- Fredhead
- Geartronic member
Als het in de motor komt gaat er sowieso iets niet goed 

'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
- JelleR
- 2nd Gear member
Dat lijkt me inderdaad een prima onderdeel! Even kijken hoeveel verzendkosten wordt. Bedankt voor het doorsturen!Karmann schreef: ↑25.04.2025 - 10:53 https://www.skandix.de/en/spare-parts/b ... e/1058967/
Zou dit iets kunnen zijn?
Volvo V40 Inscription
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Up!
Volkswagen Polo WRC