Ik ben echt verbaasd over hoe handig je bent. Of eigenlijk: van alle markten thuis.
Ziet er werkelijk weer goed uit.
Leuke diy geworden ook met duidelijke uitleg. Top!
V70 2.3 T5 geartronic MY2000. The neverending story.
-
- 7th Gear member
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
- maartjinski
- 2nd Gear member
Jeez, thanks guys!
Ik was zelf al trots maar dit is wel de kers op de taart.

Ik was zelf al trots maar dit is wel de kers op de taart.

- Fredhead
- Geartronic member
Terecht dat je er trots op mag zijn!
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- maartjinski
- 2nd Gear member
*glunder* Dank je Ferdi! 
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
heb je nou ook die bol in het midden geplakt?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

- maartjinski
- 2nd Gear member
Dank u!

Nee, die was vanuit de fabriek al niet super netjes afgewerkt.
Kleine beetjes lijm die langs dat kuipje af gedroogd zijn.

Ik heb daar verder niks aan hoeven doen.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Het lijkt op de foto een bol, maar je hebt er niet eens aan gezeten denk ik. Het is nog steeds naar binnen gevouwen, de foto vertekend.
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII

- maartjinski
- 2nd Gear member
Klopt, vooral op de laatste foto lijkt de dome een bolletje.
Op de andere foto's zie je wel wat beter dat het kuipjes zijn.
Ik had het vergeleken met de andere speakers en ze hebben allemaal een onbeschadigd kuipje ipv een bolletje.
Naar mijn mening horen ze dan ook zo gevormd te zijn.
Voorzichtig schoon maken is alles wat ik ermee gedaan heb.
Op de andere foto's zie je wel wat beter dat het kuipjes zijn.
Ik had het vergeleken met de andere speakers en ze hebben allemaal een onbeschadigd kuipje ipv een bolletje.

Naar mijn mening horen ze dan ook zo gevormd te zijn.
Voorzichtig schoon maken is alles wat ik ermee gedaan heb.
- maartjinski
- 2nd Gear member
Toen ik 27 november vorig jaar het achter subframe eindelijk op de krik had liggen zei ik net te hard tegen mezelf "föck".
Mijn vrouw stond me al even van een afstandje gade te slaan en vroeg wat er mis was.
"Nou alle bussen zijn inderdaad versleten, maar dat is niet waarom ik f.ck zei... Er is niks ergs hoor, maar ik denk dat ik iets MOET doen en het slaat nergens op..."
Even een 2 tal ingezoomde foto's van hoe het subframe destijds op mijn krik lag.
Grootste deel van de mensen wisselt de bussen en knalt hem terug onder de auto.
Een kleiner deel van de menschheid spuit zoiets af, wisselt de bussen en plaats alles dan terug.
En dan heb je mij, ergens in mijn eigen spectrum.
Ik wil mijn komplete subframe polijsten...
Geïnspireerd door een Honda Civic met een opvallend witte subframe brace, het leven loopt soms vreemd.
Het is me volledig bekend dat dit nauwelijks zichtbaar zal zijn en dat het bijvoorbeeld niks voor de dagwaarde van de auto zal doen.
Ook wist ik vooraf dat dit niet even snel gepiept zou zijn en dat het fysiek een pittige uitdaging zou worden.
Het subframe is van een grof maar knetterhard aluminium en nooit bedoeld om te blinken.
Tevens snap ik dat het subframe slechts wat makkelijker te reinigen zal zijn, misschien een wat verbeterde luchtstroom oplevert, maar dat is beide al een ver gezochte verantwoording om zoiets te doen.
Geld en tijd hebben we helaas ook niet oneindig.
Zelfs de RDW stuurde vandaag een liefdes brief.
Verklarend dat ze nog 2 maanden aan straat geparkeerd mag staan en enkel nog van en naar de apk keuring rijden.
Net zoals bij het spuiten van de draagarmen doe ik dit puur en alleen voor mezelf.
Alles is zowel nieuw als gebruikt redelijk verkrijgbaar.
Spullen kunnen door professionals in nieuwstaat gebracht worden, als ik daarvoor zou kiezen.
Dit gaat niet over een perfect eindresultaat.
Je mag best zien dat het materiaal 25 jaar oud is.
Dit gaat erover hoe ver ik mezelf kan pushen en tevens waar leg ik de grenzen.
Wat kan ik, met mijn beperkingen nog bereiken?
Als het fout gaat dan hou ik er in ieder geval een sjiek onderstel voor een glazen salontafel aan over.
Dus sinds eind februari ben ik mijn eigen uitdaging aangegaan en ik heb zo ontzettend veel geleerd.
Over het materiaal, het proces en ook over mezelf.
Ik ben mezelf diverse malen snoei hard tegen gekomen, heb diverse malen opgegeven, heb dagen dat een koffie kopje tillen al te zwaar is, heb dagen dat een half uurtje al teveel was, heb 2 oudere boormachine die de geest gaven en diverse tegenslagen gehad.
In de grote mensen wereld zijn er in mijn omgeving ook al een tijdje dingen gaande die heftige emoties bij me opwekken.
Heftige dingen waar ik niks in kan betekenen.
Daarbij gezegend met een reeks diepe depressieve golven van mezelf, huppelde ik op en neer door onze achtertuin in weer en wind.
Onze schuur werd mijn werkplaats en werd mijn rustoord.
Via youtube leer ik de kneepjes van de ervaren polijsters zelf onder de knie te krijgen.
Regel nummer 1 is dat je met je gezicht polijst...
Bekijk de heren maar eens op youtube, stuk voor stuk hebben ze een waterafstotende laag polijstpasta over hun gezicht gesmeerd.
Ik was dan ook geen uitzondering, wat ik ook probeerde aan beschermde middelen.
Het komt zelfs vrolijk door een dubbele laag handschoenen heen
Gemiddeld genomen zag mijn koppie tegen het einde van de dag er dan zo uit:
Flink door de mangel gehaald... maar gelukkig!
Ik raak zo in vrede met mezelf wanneer ik me door de procedures worstel.
Zo en dan nu eens wat plaatjes bij de praatjes.
Eerst een foto waarop het verschil met een eerste schuur ronde duidelijk zichtbaar is.

Mijn vrouw stond me al even van een afstandje gade te slaan en vroeg wat er mis was.
"Nou alle bussen zijn inderdaad versleten, maar dat is niet waarom ik f.ck zei... Er is niks ergs hoor, maar ik denk dat ik iets MOET doen en het slaat nergens op..."
Even een 2 tal ingezoomde foto's van hoe het subframe destijds op mijn krik lag.
Grootste deel van de mensen wisselt de bussen en knalt hem terug onder de auto.
Een kleiner deel van de menschheid spuit zoiets af, wisselt de bussen en plaats alles dan terug.
En dan heb je mij, ergens in mijn eigen spectrum.

Ik wil mijn komplete subframe polijsten...
Geïnspireerd door een Honda Civic met een opvallend witte subframe brace, het leven loopt soms vreemd.

Het is me volledig bekend dat dit nauwelijks zichtbaar zal zijn en dat het bijvoorbeeld niks voor de dagwaarde van de auto zal doen.
Ook wist ik vooraf dat dit niet even snel gepiept zou zijn en dat het fysiek een pittige uitdaging zou worden.
Het subframe is van een grof maar knetterhard aluminium en nooit bedoeld om te blinken.
Tevens snap ik dat het subframe slechts wat makkelijker te reinigen zal zijn, misschien een wat verbeterde luchtstroom oplevert, maar dat is beide al een ver gezochte verantwoording om zoiets te doen.
Geld en tijd hebben we helaas ook niet oneindig.
Zelfs de RDW stuurde vandaag een liefdes brief.
Verklarend dat ze nog 2 maanden aan straat geparkeerd mag staan en enkel nog van en naar de apk keuring rijden.

Net zoals bij het spuiten van de draagarmen doe ik dit puur en alleen voor mezelf.

Alles is zowel nieuw als gebruikt redelijk verkrijgbaar.
Spullen kunnen door professionals in nieuwstaat gebracht worden, als ik daarvoor zou kiezen.
Dit gaat niet over een perfect eindresultaat.
Je mag best zien dat het materiaal 25 jaar oud is.
Dit gaat erover hoe ver ik mezelf kan pushen en tevens waar leg ik de grenzen.
Wat kan ik, met mijn beperkingen nog bereiken?
Als het fout gaat dan hou ik er in ieder geval een sjiek onderstel voor een glazen salontafel aan over.

Dus sinds eind februari ben ik mijn eigen uitdaging aangegaan en ik heb zo ontzettend veel geleerd.
Over het materiaal, het proces en ook over mezelf.
Ik ben mezelf diverse malen snoei hard tegen gekomen, heb diverse malen opgegeven, heb dagen dat een koffie kopje tillen al te zwaar is, heb dagen dat een half uurtje al teveel was, heb 2 oudere boormachine die de geest gaven en diverse tegenslagen gehad.
In de grote mensen wereld zijn er in mijn omgeving ook al een tijdje dingen gaande die heftige emoties bij me opwekken.

Heftige dingen waar ik niks in kan betekenen.
Daarbij gezegend met een reeks diepe depressieve golven van mezelf, huppelde ik op en neer door onze achtertuin in weer en wind.
Onze schuur werd mijn werkplaats en werd mijn rustoord.
Via youtube leer ik de kneepjes van de ervaren polijsters zelf onder de knie te krijgen.
Regel nummer 1 is dat je met je gezicht polijst...

Bekijk de heren maar eens op youtube, stuk voor stuk hebben ze een waterafstotende laag polijstpasta over hun gezicht gesmeerd.
Ik was dan ook geen uitzondering, wat ik ook probeerde aan beschermde middelen.
Het komt zelfs vrolijk door een dubbele laag handschoenen heen
Gemiddeld genomen zag mijn koppie tegen het einde van de dag er dan zo uit:
Flink door de mangel gehaald... maar gelukkig!
Ik raak zo in vrede met mezelf wanneer ik me door de procedures worstel.
Zo en dan nu eens wat plaatjes bij de praatjes.
Eerst een foto waarop het verschil met een eerste schuur ronde duidelijk zichtbaar is.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- maartjinski
- 2nd Gear member
Dan bijna een maand later is het geheel van grof naar een fijne korrel geschuurd zodat het polijsten kan beginnen.
Direct de volgende dag betreedt ik de machtige
wereld des polijst-sterren.
Hier al een wat voorbarige einde-van-de-dag foto, wederom is precies te zien waar ik al geweest ben.
Het lijkt misschien al heel wat, maar na een schoonmaak beurtje blijk ik nauwelijks door de toplaag heen te komen.
Na toch maar weer eens wat producten in te slaan en te testen lukt het me toch om het materiaal de baas te worden.
Hier weer een plaatje waar het idee eindelijk zichtbaar wordt.
Vandaag ronde ik de eerste stap in de polijstpasta-procedure volledig af en mocht het subframe eens lekker badderen onder de handen van mijn geweldige vrouw.
Als dat geen liefde is!
Ok ik geef toe dat ik misschien gestoord ben, maar hopelijk wel prettig gestoord.
Verdeeld over de afgelopen anderhalve maand heb ik er al talloze uren in gestopt en ik ben nog steeds niet klaar.
Maar ik boek nu wel ontzettend resultaat!
Niet slecht voor een gehandicapte al zegt ie het zelf.
Bovendien valt het mijn vrouw op dat tijdens dit gehele spektakel mijn depressieve golfskes veel korter en oppervlakkiger zijn.
Zelfs al die heftige emoties door dingen buiten mijn invloed weet ik (moeizaam) een plek te geven.
Ik blijk dit nodig te hebben...
Het plan is nog 2 verschillende stappen met polijstpasta en dan een laagje blanke lak om de boel te sealen.
Dan oude bussen verwijderen, nieuwe plaatsen en dan is het zo zoetjes aan tijd voor de opbouw.
Het heeft al z'n goddelijke tijd geduurd en er gaan echt nog wel wat dagen in zitten, maar wie weet binnenkort apk?
En dan grote blij, oncontroleerbaar kwispelen en vooral genieten van wat niemand ziet.![:]](./images/smilies/w00t.png)
Direct de volgende dag betreedt ik de machtige
wereld des polijst-sterren.
Hier al een wat voorbarige einde-van-de-dag foto, wederom is precies te zien waar ik al geweest ben.
Het lijkt misschien al heel wat, maar na een schoonmaak beurtje blijk ik nauwelijks door de toplaag heen te komen.

Na toch maar weer eens wat producten in te slaan en te testen lukt het me toch om het materiaal de baas te worden.
Hier weer een plaatje waar het idee eindelijk zichtbaar wordt.

Vandaag ronde ik de eerste stap in de polijstpasta-procedure volledig af en mocht het subframe eens lekker badderen onder de handen van mijn geweldige vrouw.
Als dat geen liefde is!
Ok ik geef toe dat ik misschien gestoord ben, maar hopelijk wel prettig gestoord.

Verdeeld over de afgelopen anderhalve maand heb ik er al talloze uren in gestopt en ik ben nog steeds niet klaar.
Maar ik boek nu wel ontzettend resultaat!
Niet slecht voor een gehandicapte al zegt ie het zelf.

Bovendien valt het mijn vrouw op dat tijdens dit gehele spektakel mijn depressieve golfskes veel korter en oppervlakkiger zijn.
Zelfs al die heftige emoties door dingen buiten mijn invloed weet ik (moeizaam) een plek te geven.
Ik blijk dit nodig te hebben...

Het plan is nog 2 verschillende stappen met polijstpasta en dan een laagje blanke lak om de boel te sealen.
Dan oude bussen verwijderen, nieuwe plaatsen en dan is het zo zoetjes aan tijd voor de opbouw.
Het heeft al z'n goddelijke tijd geduurd en er gaan echt nog wel wat dagen in zitten, maar wie weet binnenkort apk?
En dan grote blij, oncontroleerbaar kwispelen en vooral genieten van wat niemand ziet.
![:]](./images/smilies/w00t.png)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
Goeie genade. Wauw man. Wat een werk. Maar wel heel erg cool.
Respect voor je doorzettingsvermogen
Respect voor je doorzettingsvermogen
- maartjinski
- 2nd Gear member
Thanks guys!
De APK zal de eerste zijn die de auto ziet zodra ze weer op haar wielen staat.
Ik denk dat ik een zonnebril voor de meneer of mevrouw klaar leg op de bijrijdersstoel, met een briefje dat het voor de bodem inspectie is.
De APK zal de eerste zijn die de auto ziet zodra ze weer op haar wielen staat.
Ik denk dat ik een zonnebril voor de meneer of mevrouw klaar leg op de bijrijdersstoel, met een briefje dat het voor de bodem inspectie is.

- Fredhead
- Geartronic member
Zou het zeker doen om een reactie uit te lokken 

- maartjinski
- 2nd Gear member
In 11 dagen na mijn vorige post weet ik mondjesmaat tijd in het subframe te stoppen.
Door leuke afspraken en last van mijn nek is het een beetje een struggle om de draad op te blijven pakken.
Maar ieder minuutje is er weer 1 en uiteindelijk rond ik dan toch de tweede polijst procedure af.
Het blijft lastig om de weerspiegeling op de gevoelige plaat vast te leggen, dus ik hoop dat je het verschil een beetje kunt zien.

Ergens denk ik dat ik iets niet goed doe, dit is namelijk nog geen "glans"stap... Maar het resultaat lijkt er toch verrekkes veel op.
Door leuke afspraken en last van mijn nek is het een beetje een struggle om de draad op te blijven pakken.
Maar ieder minuutje is er weer 1 en uiteindelijk rond ik dan toch de tweede polijst procedure af.
Het blijft lastig om de weerspiegeling op de gevoelige plaat vast te leggen, dus ik hoop dat je het verschil een beetje kunt zien.

Ergens denk ik dat ik iets niet goed doe, dit is namelijk nog geen "glans"stap... Maar het resultaat lijkt er toch verrekkes veel op.

-
- 7th Gear member
Wauw, je hebt er een hoop werk aan gehad. Maar man, wat ziet dit er gaaf uit. Ben wel benieuwd hoe dit er straks uit ziet als het subframe weer op zijn plek zit.
Complimenten!
Complimenten!
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Toch zonde om die er weer onder te hangen.
Krijgt nog wel een laagje met anti roest oid?

- maartjinski
- 2nd Gear member
Dank je!Urbexpeditie schreef: ↑03.05.2025 - 21:16 Wauw, je hebt er een hoop werk aan gehad. Maar man, wat ziet dit er gaaf uit. Ben wel benieuwd hoe dit er straks uit ziet als het subframe weer op zijn plek zit.
Complimenten!
Ik ben net zo benieuwd hoe het smoelt als alles weer is terug gebouwd.
Stiekem heb ik al eens een paar draagarmen bij het subframe gehouden en dat zag er al smakelijk uit.
ik ben voornemens om een laagje blanke lak erop te zetten.JeroenSpock schreef: ↑04.05.2025 - 21:08 Toch zonde om die er weer onder te hangen.
- Fredhead
- Geartronic member
Daar zijn ook eventueel andere middelen voor dan lak die wellicht toch beschadigd.
Bijvoorbeeld M539 restaurations die daar een soort anti roest middel voor gebruikt, zal nog eens op de naam letten als ie het gebruikt.
Dat schijnt erg goed te werken.
Bijvoorbeeld M539 restaurations die daar een soort anti roest middel voor gebruikt, zal nog eens op de naam letten als ie het gebruikt.
Dat schijnt erg goed te werken.