ik rij inmiddels 5 jaar met een 2500cc 5 cijl gechipt naar 240 pk met handgeschakelde 6 bak
ik rij er gemiddeld 1 op 8,5 mee en soms zuiniger.
qua trekkracht trekt hij 0-100 op in 8,5 sec. en dat vind ik snel zat, in Duitsland wel eens 220 mee gereden ook snel zat !
voordat ik die 2500cc kocht heb ik ook 4 mnd. de XC90 V8 gehad, ik werd misselijk van het brandstof verbruik van 1op 4 , 1 op 5 vaak.
toen ging de automatenbak ook nog kapot en hij lekte steeds olie op de straat , afscheid van genomen.
alles went zeggen ze wel eens en wat maakt het uit om nog 2 sec. sneller aan de 100 te zitten? daar koop je toch geen XC90 voor ?
en met de CO2 belasting binnenkort lijkt me het verbruik toch een belangrijke faktor , tevens worden alle V8 dan onverkoopbaar lijkt me
Youngtimes xc90 2.9 of 4.4?
- volvo xc90 010
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
- Locatie: nederland
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Jiska
- 4th Gear member
- Berichten: 964
- Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23
Had je toevallig een V8 uit 2005/2006? Die hadden volgens mij best wel wat problemen die na 2006 zijn opgelost..volvo xc90 010 schreef: ↑01.03.2025 - 23:35 ik rij inmiddels 5 jaar met een 2500cc 5 cijl gechipt naar 240 pk met handgeschakelde 6 bak
ik rij er gemiddeld 1 op 8,5 mee en soms zuiniger.
qua trekkracht trekt hij 0-100 op in 8,5 sec. en dat vind ik snel zat, in Duitsland wel eens 220 mee gereden ook snel zat !
voordat ik die 2500cc kocht heb ik ook 4 mnd. de XC90 V8 gehad, ik werd misselijk van het brandstof verbruik van 1op 4 , 1 op 5 vaak.
toen ging de automatenbak ook nog kapot en hij lekte steeds olie op de straat , afscheid van genomen.
alles went zeggen ze wel eens en wat maakt het uit om nog 2 sec. sneller aan de 100 te zitten? daar koop je toch geen XC90 voor ?
en met de CO2 belasting binnenkort lijkt me het verbruik toch een belangrijke faktor , tevens worden alle V8 dan onverkoopbaar lijkt me
Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1940
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
XC90 V8 2005 had als eerste generatie V8 probleem dat er water in de lagers van de balansassen liep . Vanaf MY2006 opgelost. Verder geen problemen. Rij zelf XC90 V8 en S80 V8. Yalige motor, en bij de S80 met electronisch kleppenszsteem super geluid...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- RogerO
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 25.08.2008 - 21:39
Een XC90 V8 rijd je inderdaad niet voor een hoge topsnelheid, maar in mijn geval wel voor een hoog koppel bij elke snelheid. Ook met een stevige caravan er achter heb je nog altijd een zalige combinatie. Het verbruik zal zeker (een stuk) hoger zijn dan een 2,5T, maar de aangegeven 1:4 of 1:5 herken ik niet. Mijn XC90 rijdt op LPG. Bij normaal gebruik gemiddeld ca. 1:7. En langere stukken op de autoweg met cc. op 100 echte km's/h een verbruik van 1:8. Op benzine is de auto zuiniger, maar dat weegt niet op tegen het prijsverschil benzine versus LPG.
XC90 V8 MY07 LPG
V40 2.0 MY98
V40 2.0 MY98
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13489
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
vroege V8en werden kosteloos gemodificeerd, vaak was men alleen te belazerd om een auto daarvoor aan te bieden..Marc Apeldoorn schreef: ↑26.04.2025 - 10:17 XC90 V8 2005 had als eerste generatie V8 probleem dat er water in de lagers van de balansassen liep . Vanaf MY2006 opgelost. Verder geen problemen. Rij zelf XC90 V8 en S80 V8. Yalige motor, en bij de S80 met electronisch kleppenszsteem super geluid...
Auto’s van zulke eigenaren kun je helaas lastig herkennen maar kun je beter afblijven, als kosteloze modificaties als teveel moeite zijn..
- volvo xc90 010
- 2nd Gear member
- Berichten: 188
- Lid geworden op: 24.07.2020 - 11:04
- Locatie: nederland
volvo xc90 010 schreef: ↑01.03.2025 - 23:35 ik rij inmiddels 5 jaar met een 2500cc 5 cijl gechipt naar 240 pk met handgeschakelde 6 bak
ik rij er gemiddeld 1 op 8,5 mee en soms zuiniger.
qua trekkracht trekt hij 0-100 op in 8,5 sec. en dat vind ik snel zat, in Duitsland wel eens 220 mee gereden ook snel zat !
voordat ik die 2500cc kocht heb ik ook 4 mnd. de XC90 V8 gehad, ik werd misselijk van het brandstof verbruik van 1op 4 , 1 op 5 vaak.
toen ging de automatenbak ook nog kapot en hij lekte steeds olie op de straat , afscheid van genomen.
alles went zeggen ze wel eens en wat maakt het uit om nog 2 sec. sneller aan de 100 te zitten? daar koop je toch geen XC90 voor ?
en met de CO2 belasting binnenkort lijkt me het verbruik toch een belangrijke faktor , tevens worden alle V8 dan onverkoopbaar lijkt me
ik zal even de verschillen laten zien tussen de T5 T6 en T8 , XC90 modellen qua specificaties rondom het bouwjaar 2005
t5 210 km topsnelheid 0-100 in 9,5 sec. co2 uitstoot 275 gr. km
t6 210 km topsnelheid 0-100 in 9.3 sec. co2 uitstoot 306 gr. km.
v8 210 km topsnelheid 0-100 in 7,3 sec. co2 uitstoot 322 gr. km. - de nieuwe XC90 t8 hybride zit op 47 gr. km !!!!
dus al die verhalen van een 2500 cc is veels te klein er moet min. een 6 cijl of V8 in zie boven voor de echte werkelijkheid.
aan de co2 uitstoot is de wegenbelasting per 2025 al gekoppeld, dus een hogere co2 is (nog) meer wegenbelasting betalen
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13489
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
CO2 uitstoot was reeds langer bepalend voor de BPM heffing, de V8 werd daardoor in 2013 ineens al > € 25.000,- duurder, dat was daardoor het eind ervan..
Tot op heden is afwijkende/lagere MRB alleen van toepassing op 0-50gr als ik de site van de belastingdienst raadpleeg ..
Tot op heden is afwijkende/lagere MRB alleen van toepassing op 0-50gr als ik de site van de belastingdienst raadpleeg ..
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26877
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Vooralsnog is de wegenbelasting exact gelijk en is men aan het kijken om deze per 2030 te wijzigen.
Dus niet dit jaar...
Dus niet dit jaar...
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D