Europese typegoedkeuring, daar kan heico iets van vinden maar niets aan veranderen.
Weigert een verzekering jou de uitkering of beperkt men deze maakt mij dat persoonlijk niets uit .
Wettelijke regels zijn ook geen suggesties waarvan op vrijwillige basis kan worden deelgenomen , die zijn tamelijk rigide.
Is ook zeker geen bangmakerij door vermeende moraalridders , men schetst mogelijke gevaren van zo’n beslissing, keuzes zijn steeds aan de eigenaar .
Is die 180 een probleem heb je gewoon de verkeerde auto cq het verkeerde merk gekozen.
2025 Volvo V60 T6
- Fredhead
- Geartronic member
Goed lezen, ik noem het rommelen.
Aangezien je zelf al weet te vermelden dat het bij ieder bezoek aan de dealer weer ongedaan gemaakt moet worden.
Zou het legaal zijn dan had Volvo (of noem een willekeurig ander merk) daar ook geen moeite mee gehad en zou je het gewoon kunnen laten staan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Gouwe
- 7th Gear member
Heico zegt daar zelf het volgende over op de website: The V-max increase is homologated as an separate product without any additional increase in performance. Vehicle remains fully update- and diagnosable.
en verderop: Including expert opinion on parts according to §19 StVZO and conformity certification (CH) for hassle-free registration in the vehicle documents
Vind het wel über vaag geformuleerd.... zou graag ergens zwart op wit lezen dat Heico hiermee voldoet aan alle wettelijke verplichtingen en dat gebruikers gevrijwaard worden van alle mogelijke juridische en financiële consequenties van de V-max aanpassing.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- OGA244
- 8th Gear member
Het is dus buiten de EU goedgekeurd, daar kun je binnen de EU weinig mee.
Een heico uitlaat kent in CH ook n aparte goedkeuring, men wil in Zwitserland graag een mening geven over alles.
Heico is geen constructeur, een apart papiertje waarop men in Zwitserland zegt dat iets wel mag in een kenteken is derhalve volstrekt waardeloos
Een heico uitlaat kent in CH ook n aparte goedkeuring, men wil in Zwitserland graag een mening geven over alles.
Heico is geen constructeur, een apart papiertje waarop men in Zwitserland zegt dat iets wel mag in een kenteken is derhalve volstrekt waardeloos
-
- 1st Gear member
Okay helder; “rommelen” zijn jouw woorden, niet de mijne. Ik kan er niet over oordelen, jij blijkbaar wel. Zoals gezegd, ik noem slecht twee mogelijkheden op de vraag die hier wordt gesteld zonder met deze mogelijkheden zelf ervaring te hebben.fredhead schreef: ↑12.04.2025 - 08:35Goed lezen, ik noem het rommelen.
Aangezien je zelf al weet te vermelden dat het bij ieder bezoek aan de dealer weer ongedaan gemaakt moet worden.
Zou het legaal zijn dan had Volvo (of noem een willekeurig ander merk) daar ook geen moeite mee gehad en zou je het gewoon kunnen laten staan.
Volvo V60 T5 Polestar - 2020
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio Aero TX Hirsch optimized 2010 (nog steeds in bezit)
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2016
Audi A4 2.0 TFSI S-line - 2012
Audi A4 TDI S-line - 2008
Saab 9-3 Cabrio Aero TX Hirsch optimized 2010 (nog steeds in bezit)
Saab 9-3 Cabrio 2.0T - 2003
-
- Starter
Bedankt voor de vele reacties .
Ik ga de Orbit oplossing eens testen aangezien ik zelf wel overweg kan met IT gerelateerd "gerommel"
Zal laten weten hoe het gaat , mij lijkt het vrij vlot terug naar default te zetten .
Heb wel het advies gekregen de t6/t8 PHEV nooit sneller dan 220 te zetten en na te gaan welke (snelheidsindex )banden er onder liggen
Ik ga de Orbit oplossing eens testen aangezien ik zelf wel overweg kan met IT gerelateerd "gerommel"
Zal laten weten hoe het gaat , mij lijkt het vrij vlot terug naar default te zetten .
Heb wel het advies gekregen de t6/t8 PHEV nooit sneller dan 220 te zetten en na te gaan welke (snelheidsindex )banden er onder liggen
-
- 2nd Gear member
Goede beslissing, ik gebruik Orbit al even en het werkt prima!evertv01 schreef: ↑15.04.2025 - 21:11 Bedankt voor de vele reacties .
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
Volvo V40 D4 Business R-Design
Citroën DS3 e-HDI 1.6 so chic
Fiat Grande Punto 1.4 16V T-jet
Citroën Saxo 1.4 VTS
-
- Starter
Heb het vorige week gezien bij XC60 plugin hybride t6 en die is er tevereden van , leek me zeer gemakkelijk terug op default settings te zetten ...kistigun schreef: ↑15.04.2025 - 22:35Goede beslissing, ik gebruik Orbit al even en het werkt prima!evertv01 schreef: ↑15.04.2025 - 21:11 Bedankt voor de vele reacties .
-
- 5th Gear member
Dat ligt wel iets genuanceerder. In Duitsland en Zwitserland gaat het Strassenverkehrsamt strikter uit van de Europese typegoedkeuring van voertuigen. Zover mij bekend hanteert Zwitserland nog steeds een eigen typegoedkeuring.OGA244 schreef: ↑12.04.2025 - 09:51 Het is dus buiten de EU goedgekeurd, daar kun je binnen de EU weinig mee.
Wanneer de eigenaar van een auto in die landen onderdelen wenst te monteren die afwijken van hetgeen is vastgelegd bij de typegoedkeuring dan is dat na goedkeuring door het Strassenverkehrsamt toegestaan. Die goedkeuring krijgt een nummer waarmee ook andere eigenaren van
dat model auto die onderdelen mogen monteren. De typegoedkeuring blijft geldig.
Nederland gaat wat makkelijker om met veranderingen aan auto's. Hier gaat niemand de RDW lastig vallen bij het monteren van wielen en banden met een afwijkende maat. Zolang de snelheidsmeter voldoet aan de wettelijk toegestane tolerantie doet niemand er moeilijk over.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.