Wiebelend glasdeel linker spiegel
-
- Starter
Het glasdeel van de linker buitenspiegel van mijn recente aanschaf (V60 D3 uit 2011) zit niet helemaal goed vast. Kan iemand mij vertellen of, en zo ja, hoe ik het glasdeel kan demonteren om te kijken wat er precies mis is? Alvast bedankt.
-
- 2nd Gear member
Glas is los van plastic houder. Houder en glas in 1 geheel rustig er uit drukken ( gereedschap achter plastic deel steken ) met schroeve draaier/plastic spatel.
Volvo S60 1,5 T3 2018
-
- 2nd Gear member
Klopt. Alleen opletten dat je niet teveel kracht zet op je spiegel behuizing en er wat zachts tussen doet om krasjes etc tevoorkomen.
Volvo S60 1,5 T3 2018
-
- 2nd Gear member
Spiegel unit hoef je niet om teklappen zoals hij doet. Gewoon je met je hand tegen houden en je gereedschap aan de buiten kant er tussen zetten. Gewoon met beleid en niet teveel spierkracht. Het is allemaal plastic daar.
Volvo S60 1,5 T3 2018
- Rene64
- 2nd Gear member
Heb ik in mijn V70 rechts gehad een paar jaar terug.
Eerst leek het beeld wat onstabiel in de spiegel , dat was al een tijdje en achteraf was dat dus een loskomend glas.
Opeens toen ik een oude camper had ingehaald "zwart beeld" toen ik naar rechts wilde..
Ik dacht dat er olie op was gekomen of zo, maar het hele glas bleek weg... en dan kijk je tegen dat zwarte kunststof aan
De dealer had ze liggen ik was niet de enige.
Dus zsm er uit wippen en vastkitten, of ander glas monteren.
Ik heb sinds die tijd een universeel glas in de auto liggen, voor het geval dat, 250km rijden zonder rechter buitenspiegel is waardeloos...
Eerst leek het beeld wat onstabiel in de spiegel , dat was al een tijdje en achteraf was dat dus een loskomend glas.
Opeens toen ik een oude camper had ingehaald "zwart beeld" toen ik naar rechts wilde..
Ik dacht dat er olie op was gekomen of zo, maar het hele glas bleek weg... en dan kijk je tegen dat zwarte kunststof aan
De dealer had ze liggen ik was niet de enige.
Dus zsm er uit wippen en vastkitten, of ander glas monteren.
Ik heb sinds die tijd een universeel glas in de auto liggen, voor het geval dat, 250km rijden zonder rechter buitenspiegel is waardeloos...
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic