Hallo, sinds een paar weken heb ik een volvo xc 60 bj. 2024.
Als ik android auto wil gebruiken krijg ik de melding sluit een USB kabel aan tussen gsm en usb poort auto.
Mijn auto heeft 2 usb c aansluitingen onder het vak van de armsteun en 2 achterin bij de middenconsole
Deze usb c aansluiting kan je alleen voor het opladen gebruiken dus geen media e.d. overdracht
Weet iemand hoe je dan toch android auto kan gebruiken in mijn auto.
Gr. Sjaak
Android auto wireless verbinden in volvo xc 60 bj. 2024
-
- 2nd Gear member
Ik heb een Motorola dongel MA1 aangesloten op de datapoort en het werkt feilloos. Binnen 5 tellen herkend hij de telefoon en verbind AA . Voor alle duidelijkheid MY24 XC40 Ulimate en Pixel 8A telefoon (Android)
Volvo XC40 Recharge Utimate
3 X Honda CR-V
Volvo V60
Subaru Forester
Volvo V60 2 x
3 X Volvo V40
Volvo V50
Nissan Primera
Renault Megane
Honda Accord
Audi A4
Saab 96 (1966)
Subaru stationcar 4wd
Vw Kever
Fiat 850 Abarth
3 X Honda CR-V
Volvo V60
Subaru Forester
Volvo V60 2 x
3 X Volvo V40
Volvo V50
Nissan Primera
Renault Megane
Honda Accord
Audi A4
Saab 96 (1966)
Subaru stationcar 4wd
Vw Kever
Fiat 850 Abarth
-
- 1st Gear member
Eén van de usb aansluitingen in het vak onder de armsteun heeft een telefoon icoontje als het goed is.Volvo JS schreef: ↑01.05.2025 - 18:09 Hallo, sinds een paar weken heb ik een volvo xc 60 bj. 2024.
Als ik android auto wil gebruiken krijg ik de melding sluit een USB kabel aan tussen gsm en usb poort auto.
Mijn auto heeft 2 usb c aansluitingen onder het vak van de armsteun en 2 achterin bij de middenconsole
Deze usb c aansluiting kan je alleen voor het opladen gebruiken dus geen media e.d. overdracht
Weet iemand hoe je dan toch android auto kan gebruiken in mijn auto.
Gr. Sjaak
Er zijn verschillende dongels om de aansluiting wireless te maken. Ik gebruik zelf AAwireless.
Twee nadelen.
Mijn Samsung s23 wordt behoorlijk heet.
Wireless laden kan de leegloop van de batterij niet bijhouden.
Conclusie : voor korte ritten prima. Lange ritten gewoon aan de kabel.