Kwam dit ineens recent tegen tijdens het auto wassen in het zwarte gedeelde onder in de voorruit onder de ruitenwisser. Vraag is alleen; kan steenslag zoiets ergs doen? Het is niet heel goed in de foto's te zien, maar het lijkt echt alsof iemand met sleutels ofzo expres in het raam gekrast heeft. Ook omdat het onder de plek zit waar de ruitenwisser zit. Het zou mss kunnen zijn dat de wisser ooit op een rare manier iets van grove gruis heeft meegesleurd, maar de zijwaartse diepe groeven lijken apart en niet in lijn met dat het gruis zou zijn wat dan opwaarts zou moeten snijden in het glas.
Laat het binnenkort wel toucheren bij de dealer, maar vroeg me wel af wat jullie inzicht is op dit soort krassen zo onder de ruitenwisser zelf.
Steenslag of vandalisme?
-
- 2nd Gear member
Heb ze zelf nog nooit omhoog gehad. Gebruik alleen de onderhoud-stand tijdens het wassen zodat ze op het raam naar de zijkant gaan. De dealer heeft de bladen wel 2 keer vervangen over de laatste 3 jaar. Maar als ik het lichtelijk repliceer door ze iets op te tillen en las te laten is het alleen lichtelijk dof effect. Niets wat echt diepe groeven achter zou kunnen laten.
Heb de auto ook nog nooit bij een poetser of in de wasstraat gehad. Was 'm altijd zelf met de hand.
Heb de auto ook nog nooit bij een poetser of in de wasstraat gehad. Was 'm altijd zelf met de hand.
2022 S60, 2012 C30
- Gouwe
- 7th Gear member
Rare krassen inderdaad. Lijkt mij zeker geen steenslag want dat zou die steen haast van opzij op je auto terecht gekomen moeten zijn? Ruitenwissers die gekrast hebben zou tot een kras moeten leiden die de beweging van de ruitenwisser volgt, dus lijkt me hier ook niet aan de orde? Ruitenwisserarm die op het raam klapt lijkt mij meer te leiden tot ruitbreuk/chippen en geen kras (en al helemaal geen drie boven elkaar). Voel je ook daadwerkelijk een kras of is het alleen optisch?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
Vooral die onderste twee krassen zijn idd echt wat dieper. Je lijkt echt wat aluminium-folie-achtige kleur te zien.
Iets gezoomde foto toegevoegd.
Iets gezoomde foto toegevoegd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2022 S60, 2012 C30
-
- 7th Gear member
Je kan de vraag hier stellen. Maar voor iedereen is het gissen wat het is.
Zou na een schade expert gaan. Die heeft er verstand van.
Zou na een schade expert gaan. Die heeft er verstand van.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
-
- 2nd Gear member
Het was ook meer gewoon beetje algemeen delen om te kijken of iemand er wat anders in ziet. Het gaat met niet zozeer om compensatie van de verzekering ofzo, maar gewoon benieuwd. De dealer zelf al gevraagd per mail gevraagd of ze mss filler voor hebben in die zwarte tint, gezien de ruit niet stuk is doch het hinder geeft. En anders doe ik het zelf wel met een sharpie haha. Je ziet het met een stap terug zelf bijna al niet eens.
2022 S60, 2012 C30
-
- 7th Gear member
Ik snap ook wel waarom. Alleen wordt je er denk ik niet veel wijzer van.
Kan ook zijn dat iemand eerder de auto heeft gebruikt en vergeten is om iets te vertellen... en je het niet eerder is opgevallen.
Neemt niet weg dat ik er goed ziek van zou zijn. Ben je zuinig op je spullen, heb je dit!
Kan ook zijn dat iemand eerder de auto heeft gebruikt en vergeten is om iets te vertellen... en je het niet eerder is opgevallen.
Neemt niet weg dat ik er goed ziek van zou zijn. Ben je zuinig op je spullen, heb je dit!
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...