Ik heb dit en wat andere topics over het kraken van de achterklep doorgelezen en ben best wel vaak tegengekomen dat men het hoorde kraken aan de rechterzijde en niet één keer gelezen dat het de linkerzijde betrof

Bij mijn XC40 kraakt de cilinder ook hard, soms komen er echt knallen uit. Omdat ik toch weinig te verliezen heb, ben ik begonnen met het boren van een 3mm gaatje helemaal bovenin de cilinder (bij geopende achterklep). En toen siliconenspray erin gespoten. Omdat ik geen verbetering merkte, heb ik steeds meer gaatjes geboord over de gehele lengte van de cilinder en na 14 gaatjes was ik er wel klaar mee. De gaatjes zitten aan alle kanten rondom de cilinder om de siliconenspray overal te kunnen krijgen. Flink wat spray in elke gaatje en daarna even wachten en geregeld de klep even bedienen. Het heeft helemaal niets geholpen, het kraakt nog net zo erg. Bijzonder was wel dat de spray die er op een gegeven moment weer ergens uit kwam zetten, niet vies verkleurd was maar schoon. Kennelijk zit er niet al teveel roest in de cilinder. Andere wat opviel (iets te laat want anders was ik er mogelijk niet eens aan begonnen), was dat het gekraak eigenlijk alleen uit het einde van de cilinder kwam aan de auto zijde, dus bij geopende achterklep helemaal onderin waar de elektromotor zit. Ik dacht eigenlijk niet dat hier de veer nog zat, maar alleen het elektrische deel met overbrenging. Geen idee wat daar zo kan kraken

Misschien dat er plots in de komende dagen alsnog effect te merken is, maar ik verwacht er niet veel van. Ik kan het misschien nog eens met WD40 proberen. Na het wassen van de auto (je moet tenslotte goed alle metaalvijlzel van je lak spoelen), zag ik dat de cilinders heel makkelijk en snel nat worden als er water op het dak van de auto komt. Ze zitten met gesloten achterklep dus totaal niet beschermd terwijl je dat eigenlijk wel verwacht. Ik twijfel alleen nog of ik een setje bij Ali bestel of het uitbesteed aan de Volvo dealer. Het is wel een hoop geld.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.