Update 1.5.2 (mét Digital Key)
- -KJ-
- 5th Gear member
Zoals ik in een ander topic waar je hetzelfde schrijft al aangaf: de Wallet op je Apple Watch werkt compleet onafhankelijk van je Iphone. Wanneer je kaarten uit je Wallet niet met je Watch kunt gebruiken als je Iphone niet in de buurt is, dan is er iets niet in orde met je apparaten of instellingen.
- HeNo
- 1st Gear member
Dat laatste had ik ook, mijn vrouw gebruikt de fob en mijn profiel werd niet geladen. Opgelost door met de iphone met digitale sleutel in de auto bij mijn profiel de gekoppelde sleutel te verwijderen en dan de digitale sleutel te koppelen, wijst zich vanzelf op het display.frankvial schreef: ↑15.04.2025 - 22:01 EX30 MY2024 SM ER Plus
Mijn probleempje is wat kleiner, maar toch. Digital Key probleemloos geïnstalleerd op mijn iPhone 11 en Apple Watch SE. Dat laatste had ik achterwege kunnen laten want zonder iPhone in de nabijheid is de Digital Key niet meer aanwezig in de wallet van mijn Watch. Dat is het probleem niet. Heb toch de telefoon altijd bij me.
Mijn partner gebruikt een NFC kaart die uiteraard gekoppeld is aan haar profiel. Als zij vóór mij de auto heeft gebruikt en ik vervolgens de auto ontgrendel, dan blijft het profiel op haar naam staan en mijn iPhone wordt dan ook niet verbonden. Kan ik natuurlijk handmatig allemaal corrigeren maar dat lijkt me niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor of wordt dit een bugfix? Verder een fantastische auto, sinds 6 weken in bezit.
-
- 2nd Gear member
Met mijn iPhone 16 en Applewatch heb ik regelmatig problemen dat de portieren niet opengaan en ook dat hij vaak niet sluit, dit is iets van de laatste dagen (ondanks dat beide op passief staan)HeNo schreef: ↑16.04.2025 - 10:20Dat laatste had ik ook, mijn vrouw gebruikt de fob en mijn profiel werd niet geladen. Opgelost door met de iphone met digitale sleutel in de auto bij mijn profiel de gekoppelde sleutel te verwijderen en dan de digitale sleutel te koppelen, wijst zich vanzelf op het display.frankvial schreef: ↑15.04.2025 - 22:01 EX30 MY2024 SM ER Plus
Mijn probleempje is wat kleiner, maar toch. Digital Key probleemloos geïnstalleerd op mijn iPhone 11 en Apple Watch SE. Dat laatste had ik achterwege kunnen laten want zonder iPhone in de nabijheid is de Digital Key niet meer aanwezig in de wallet van mijn Watch. Dat is het probleem niet. Heb toch de telefoon altijd bij me.
Mijn partner gebruikt een NFC kaart die uiteraard gekoppeld is aan haar profiel. Als zij vóór mij de auto heeft gebruikt en ik vervolgens de auto ontgrendel, dan blijft het profiel op haar naam staan en mijn iPhone wordt dan ook niet verbonden. Kan ik natuurlijk handmatig allemaal corrigeren maar dat lijkt me niet de bedoeling. Is hier een oplossing voor of wordt dit een bugfix? Verder een fantastische auto, sinds 6 weken in bezit.
EX30 SMER plus Onyx
-
- Starter
Met iets meer kennis van nu heb ik de installatie van de digitale sleutel opnieuw gedaan, dus de oude verwijderd van iPhone en Watch.
Ik heb de auto geopend met de keytag en ben begonnen vanuit de app. Dit lukte niet. Steeds weer een mededeling dat de verbinding met de telefoon niet gemaakt kon worden of PROBEER HET LATER OPNIEUW.
Dankzij een tip van één van jullie heb ik vervolgens de auto ontgrendeld met de keycard die nog aan mijn profiel gekoppeld was. En warempel, binnen een halve minuut was de installatie van de digitale sleutel gedaan. Vervolgens nog de vraag of ik ook mijn Watch wilde koppelen en ook dit was zo gepiept.
Vervolgens de Watch getest zonder telefoon erbij want dit was mijn eerdere probleem. Dit werkt nu wel als ik de Watch op de kaartlezer naast het portier houdt. Dus niet vanaf afstand wat ik eerst dacht. Wel heb ik eerst nog de express mode geactiveerd ( in de Watch app op de iPhone bij Instellingen/Wallet). Dan hoef je niet eerst 2x op het knopje aan de zijkant van de Watch te drukken om de Volvo Card naar het scherm te halen.
Vervolgens de profielwisseling getest die eerst niet werkte. Eerst toegang met de keycard en het profiel van mijn vrouw. Vervolgens afsluiten en dan toegang met mijn iPhone. Hij start nu wel op met mijn profiel in tegenstelling tot voorheen. Al met al tevreden.
Ik heb de auto geopend met de keytag en ben begonnen vanuit de app. Dit lukte niet. Steeds weer een mededeling dat de verbinding met de telefoon niet gemaakt kon worden of PROBEER HET LATER OPNIEUW.
Dankzij een tip van één van jullie heb ik vervolgens de auto ontgrendeld met de keycard die nog aan mijn profiel gekoppeld was. En warempel, binnen een halve minuut was de installatie van de digitale sleutel gedaan. Vervolgens nog de vraag of ik ook mijn Watch wilde koppelen en ook dit was zo gepiept.
Vervolgens de Watch getest zonder telefoon erbij want dit was mijn eerdere probleem. Dit werkt nu wel als ik de Watch op de kaartlezer naast het portier houdt. Dus niet vanaf afstand wat ik eerst dacht. Wel heb ik eerst nog de express mode geactiveerd ( in de Watch app op de iPhone bij Instellingen/Wallet). Dan hoef je niet eerst 2x op het knopje aan de zijkant van de Watch te drukken om de Volvo Card naar het scherm te halen.
Vervolgens de profielwisseling getest die eerst niet werkte. Eerst toegang met de keycard en het profiel van mijn vrouw. Vervolgens afsluiten en dan toegang met mijn iPhone. Hij start nu wel op met mijn profiel in tegenstelling tot voorheen. Al met al tevreden.
- iHansz
- 3rd Gear member
Open de 'Wallet-App' op je iPhone en klik op de 'Volvo-kaart'. Klik vervolgens op het 'ietje' rechtsboven en vervolgens op 'Verwijder autosleutel'. Heb je de sleutel ook nog op een Apple Watch staan, begin dan eerst met de Watch. Dubbelklikken op zijknop, Volvo-kaart kiezen en scrollen naar 'Verwijderen'.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |