Rook uit motor, wat kan het zijn?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Klinkt als een lekkende injector
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
inderdaad lekkende injector , dat kan ook komen doordat de klem ( dik stuk staal ) die de injector op zn plek houd gebroken is .
In ieder geval niet mee rijden , en sowieso de anderen ook allemaal laten checken / brandplaatjes vv / vast zetten .
In ieder geval niet mee rijden , en sowieso de anderen ook allemaal laten checken / brandplaatjes vv / vast zetten .
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Zou een garage eens goed laten kijken, kan allemaal erg meevallen als de injector makkelijk los komt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Als de zaak toch los komt: brandplaatjes gelijk laten vervangen.
En zo lang de motor normaal loopt en geen storing geeft: niks aan de hand. Is trouwens diesel om de injectoren te zien? In dat geval zsm garage en niet meer rijden dan stikt noodzakelijk want dan lekt er iets aan de buitenzijde en dat mag (absoluut) niet
En zo lang de motor normaal loopt en geen storing geeft: niks aan de hand. Is trouwens diesel om de injectoren te zien? In dat geval zsm garage en niet meer rijden dan stikt noodzakelijk want dan lekt er iets aan de buitenzijde en dat mag (absoluut) niet
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Sowieso dat je het zo ruikt is een flinke indicator dat er "lekkage" is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 4th Gear member
- Berichten: 759
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Je injector zit gewoon flink los en sproeit eea brandstof eruit , vandaar die rook ( = diesel ) want hij dicht niet goed af . wellicht losgetrild.
Brandplaatjes verhaal is bijna hetzelfde alleen is het meer zweten langs het plaatje omhoog ( ringetje ) en dat is wat je dan ruikt bij stilstand indien geen rijwind .
Kan dus zijn dat de injectorklem gebroken is ( 3cm dik stuk staal )
Brandplaatjes verhaal is bijna hetzelfde alleen is het meer zweten langs het plaatje omhoog ( ringetje ) en dat is wat je dan ruikt bij stilstand indien geen rijwind .
Kan dus zijn dat de injectorklem gebroken is ( 3cm dik stuk staal )
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.03.2023 - 15:33
Kent iemand een goede, betrouwbare, en niet dure werkplaats waar de monteurs verstand hiervan hebben?
Ik weet wel dat er een zit in Elst.., maar dat is een eind hiervandaan. Bij voorkeur: alphen-nieuwkoop-mijdrecht-ter aar-omgeving..
Ik weet wel dat er een zit in Elst.., maar dat is een eind hiervandaan. Bij voorkeur: alphen-nieuwkoop-mijdrecht-ter aar-omgeving..

- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27081
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Iedere willekeurige garage die diesels kan onderhouden?
De techniek is in alle blokken "hetzelfde".
De techniek is in alle blokken "hetzelfde".
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 09.03.2023 - 15:33
dank allemaal. probleem inmiddels gefixd, het was, althans volgens de werkplaats, dat een afsluitingring onder de injector door was, kennelijk door ouderdom.
Ring bijna geen kosten maar wel duur qua tijd, volgende werkplaats omdat er veel tijd aan besteed was. totaal bijna 400. jeetje. een volgende keer zelf proberen.
Ring bijna geen kosten maar wel duur qua tijd, volgende werkplaats omdat er veel tijd aan besteed was. totaal bijna 400. jeetje. een volgende keer zelf proberen.