Wegenbelasting gewicht ??

Geproduceerd bij NedCar in Born
MN-NL
5th Gear member
Berichten: 1513
Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45

OGA244 schreef: 28.04.2025 - 08:26
fredhead schreef: 28.04.2025 - 08:14 Tank moet voor minimaal 75% gevuld zijn dus vrees dat ze daar ook niet in trappen.
dat is voor de typegoedkeuring zo
Ze lezen de tankmeter af en corrigeren gemeten gewicht naar juiste tankvullings% aan de hand van bruto tankinhoud. Ja, daar stond ik met mijn neus bovenop en is zo toegelicht.

En mijn Belgische import destijds is netjes op Europese typegoedkeuringsnummer ingevoerd. Als dat in de database RDW bekend is wordt dat gewoon gehanteerd. Maar goed ieder zijn eigen verhaal de RDW is ook niet alle dagen identiek helaas, daar werken gewoon (capabele!) mensen :-)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13594
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Tegenwoordig (zomaar deafgelopen 10 jaar) moet er ook n conformiteitscertificaat bij, een Europees kenteken is klaarblijkelijk niet meer voldoende.

Bij oudere Belgische auto’s 2x gehad dat gewicht en wielbasis niet van het Belgisch kenteken werden overgenomen (RDW tijnmuiden Amsterdam) dus gewogen en >100kg meer dan Nederlandse auto’s
Gebruikersavatar
DB200
6th Gear member
Berichten: 3680
Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00

OGA244 schreef: 26.04.2025 - 21:53 Behalve op n Belgische import, daar moet de wielbasis opnieuw gemeten worden en wordt de auto “as is” opnieuw gewogen..
Dat scheelt zomaar 150kg
Aha.
Ooit eens gekeken naar een import XC70 uit België. Een D3 AWD werd geadverteerd als D5 en het gewicht was idd. twee categoriën hoger. Nu weet ik waarom. Om die twee zaken overigens de auto niet gekocht (maar was er wel bijna ingetrapt, oef).
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer

“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.

"What we do in life, echoes in eternity"
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”