Originele navigatie upgraden

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Volvomaatje
Starter

Hallo allemaal,

Ik heb een aftermarket android auto headunit in mijn v50 zitten. Op zich leuk, want ik heb up to date navigatie en bluetooth muziek, maar het werkt allemaal maar matig. Daarnaast past het systeem niet helemaal lekker en staat het scherm altijd in uitgeklapte stand. Het in en uitklappen van de originele navigatie vind ik juist een leuk detail.

Nu heb ik hier en daar wat voorbij zien komen van mensen die carplay in het originele systeem hebben ingebouwd met een raspberry pi. Ik heb daar helaas de ballen verstand van... Is er iemand die weet hoe dit in elkaar steekt en mij op weg kan helpen (of eventueel zelfs voor mij zou kunnen doen)?

Ik heb momenteel de oorspronkelijke navigatie niet, maar als dit enigszins eenvoudig en betaalbaar mogelijk is haal ik een nette van de onderdelenlijn.
Kick
5th Gear member

Een oplossing met een RPI heb ik nog niet voorbij zien komen. Volgens mij moet je dan wel heel veel dingen voor elkaar zien te krijgen mbt een OS op de RPI die een iOS app kan draaien.

Ik zou contact zoeken met Doeke Dobma (FB of MP) Hij heeft vast wel een oplossing voor je. Of Frans Kruiswegt, hier ook op het forum aanwezig, doet veel met die Carplay/Android kastjes.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
Volvomaatje
Starter

Kick schreef: 09.05.2025 - 08:17 Een oplossing met een RPI heb ik nog niet voorbij zien komen. Volgens mij moet je dan wel heel veel dingen voor elkaar zien te krijgen mbt een OS op de RPI die een iOS app kan draaien.

Ik zou contact zoeken met Doeke Dobma (FB of MP) Hij heeft vast wel een oplossing voor je. Of Frans Kruiswegt, hier ook op het forum aanwezig, doet veel met die Carplay/Android kastjes.
Dank voor de suggesties! Ik ga eens informeren.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”