Ik heb een volvo 240 met injectie motor. Sinds vorig jaar mei problemen met de motor. Motor draait als een zonnetje, op de snelweg geen probleem, maar eenmaal in de stad begint het naar bezine te ruiken. (helemaal met de raampjes open)
Ik heb de (injectiemotor)computer vervangen(rechts onder de bijzit) en de ook het brandstop pomp relais, maar ook dit helpt niet. Nou heb ik de computer van een 940 aangesloten en dat lijkt mij ook niet echt goed, maar ik blijf rijden.
Heeft iemand nog tips waar ik naar kan kijken.
Ik heb ook de bougiekabels vervangen, zekeringen, verdeelkap..alleen de bougies nog en dan houd het wel een beetje op met wat ik zelf kan. Ik dacht nog even met wat cintactspay aan de gang te gaan,...
Ook als de motor lauw is start deze moeilijk (waarschijnlijk door te veel benzine)..wie heeft er nog een tip
benzine lucht volvo 240
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12.03.2007 - 19:55
Nee, er lekt niets, dat was natuurlijk mijn grootste zorg. Ook in de garage bij de volvo 240 specialist konden ze niets vinden. Het enige wat ik nu zie dat hij veel koelvloeistof gebruikt, maar dat is een half jaar geleden nig gechecked op lekkage..
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Sluit de kofferbak wel goed af? Kan zijn dat je uitlaatgassen naar binnen "zuigt", of ruik je echt puur benzine?
Wij hadden dat soms ook (850), volgens mij komt het doordat de rubbers van de kofferbak niet goed afsloten. Dit ruikt niet echter niet echt naar benzine, maar gewoon naar uitlaat., vooral in de zomer.
Wij hadden dat soms ook (850), volgens mij komt het doordat de rubbers van de kofferbak niet goed afsloten. Dit ruikt niet echter niet echt naar benzine, maar gewoon naar uitlaat., vooral in de zomer.
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Kan best zijn dat als je met ramen open rijd dat er dan ergens lucht vandaan getrokken wordt, bijvoorbeeld van achteren.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk eens naar de pakking van de tankvlotter, je symptomen lijken daarop te duiden. De computer heeft er niets mee te maken dat je een benzinelucht ruikt. Moet van een lekke leiding komen (benzinepomp bijv.) of een losse slangeklem/pakking. Ga eerst na waar het vandaan komt voordat je nodeloos dingen gaat vervangen, dat is zonde van je tijd en geld! En contrloleer op lekkage met draaiende motor, dan staat het systeem onder druk en kan je misschien zien/ruiken waar hetvandaan komt. Succes
Peter
Peter
- dopdedouwer
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 05.01.2005 - 16:58
Met een computer ga je denk ik ook niets opschieten, er gaat immer geen brandstof doorheen...
Iroll's suggesties zou ik eerst eens nalopen.
Iroll's suggesties zou ik eerst eens nalopen.
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
That makes sense!Kijk eens naar de pakking van de tankvlotter
Mocht dat niet werken dan zou je nog kunnen kijken naar je tankontluchting
Succes!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Kijk eerst eens naar de ontluchtingslang, die loopt vanaf de vulmond. Kun je bij achter het zijpaneel.
Bij 240's gaf die wel eens problemen. Heb ik ook 2 keer gehad.
Bij 240's gaf die wel eens problemen. Heb ik ook 2 keer gehad.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/