Klopt op zich, alleen als je het door de dealer laat doen in Nederland heb je als eigenaar wel levenslange garantie.
De aircopomp van onze V60 D6
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Klopt, maar in het geval van het bedrijf, waarvan je de link noemde in je post geldt dat niet. Ik haalde die passage aan, omdat ook de vervanging volgens de 2.0 variant niet betekent dat het probleem niet meer voorkomt en en de berijder dit kan meenemen in zijn afwegingen.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Lees mijn post even goed: dat over die garantie is toch precies wat ik zeg?Gouwe schreef: ↑01.11.2024 - 11:01 ...Toevallig zag ik laatst dit bericht: https://vomd.nl/volvo-hybrid-onderhoud/
Dit is volgens mij een Volvo specialist die goed bekend staat.......maar dan dus geen levenslange garantie.
En dat het eventueel ook na de 2.0 methode weer fout kan gaan: daarvoor heb je dan de levenslange garantie zoals ik ook al aanhaalde.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 15.07.2017 - 19:01
Precies. Mits je voor de eerste reparatie iets betaald hebt, krijg je levenslange garantie op de reparatie. Uiteraard moet de reparatie wel bij de dealer gedaan zijn.
De dealer kan duurder zijn dan de "buurtgarage" maar het aircoprobleem nog niet echt opgelost. Dus liever nu een paar honderd euro extra en dan levenslange garantie op de reparatie. Dan iets goedkoper een paar jaar later (als je pech hebt) wederom het volle pond betalen.
De dealer kan duurder zijn dan de "buurtgarage" maar het aircoprobleem nog niet echt opgelost. Dus liever nu een paar honderd euro extra en dan levenslange garantie op de reparatie. Dan iets goedkoper een paar jaar later (als je pech hebt) wederom het volle pond betalen.
Volvo V60 PiH Summum MY14
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 21:37
Ik zal het wat verduidelijken. Er zijn meerdere gevallen bekend, waar de eigenaar na de 2.0 vervanging wederom problemen kreeg met de airco (binnen de 40.000km) en dus andermaal de 2.0 pompvervanging/spoeling nodig is. Als de oorzaak identiek is kun je terugvallen op garantie, maar in het geval het andere oorzaak betreft kom je waarschijnlijk toch zelf weer voor die dure reparatie te staan en zoals gebleken dit is helaas niet louter denkbeeldig.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.08.2020 - 12:27
Ik ben afgehaakt met de V60 PHEV. Vijf jaar en zo'n 60.000 km mee gereden. Bijna geen jaar voorbij zonder extra kosten boven de standaard kosten van de beurt.
Vorig jaar 4500 Eu reparatiekosten gehad, inclusief vervanging erad. Dit jaar moest het ook al weer zo'n bedrag worden omdat de aircopomp vervangen moest worden, de normale beurt was door remblokken en schijven al zo'n 1700 eu.
De dealer kwam niet verder als vervelend voor u, gaat zo'n 2500 -2600 euro kosten,
Mede in aanmerking genomen dat de mrb volgend jaar zo'n 200 eu per maand zou gaan bedragen heb ik hem ingeruild voor een V70 weliswaar ouder maar met een lagere kmstand. Terug op het oude nest zeg maar.
Vorig jaar 4500 Eu reparatiekosten gehad, inclusief vervanging erad. Dit jaar moest het ook al weer zo'n bedrag worden omdat de aircopomp vervangen moest worden, de normale beurt was door remblokken en schijven al zo'n 1700 eu.
De dealer kwam niet verder als vervelend voor u, gaat zo'n 2500 -2600 euro kosten,
Mede in aanmerking genomen dat de mrb volgend jaar zo'n 200 eu per maand zou gaan bedragen heb ik hem ingeruild voor een V70 weliswaar ouder maar met een lagere kmstand. Terug op het oude nest zeg maar.
VW Golf 1 2x, Fiat 132, Fiat Argenta, Fiat Croma 3x, Alfa 146 Junior TS, Alfa 156 V6, Alfa 156SW TS, V70N, nu V60 PHEV.
- kawazxr
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21
Oei wel jammer van je mooie V60, maar zeker begrijpelijk na alle extra kosten die je hebt moeten maken phoe.
Gefeliciteerd met je nieuwe V70 en lekker genieten, hopelijk staat hij snel voor de deur.
Gefeliciteerd met je nieuwe V70 en lekker genieten, hopelijk staat hij snel voor de deur.
S60 T8 R-Design Hybride
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
En toch snap ik de redenatie niet helemaal. Je hebt nu al die kosten al gehad. Koopt vervolgens een oudere auto er voor terug met alle risico's (dus geen zekerheid) dat je weer allemaal kosten moet gaan maken.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 19.08.2020 - 12:27
@Gouwe,
Ik heb de laatste reparatie á 2600 eu niet meer uit laten voeren, naast deze schijnen er nog een paar zwakke plekken, zoals roetfilter bijvoorbeeld, in aantocht te zijn.
Plus volgend jaar de mrb fors omhoog naar 2400 eu per jaar. Met 15000 km per jaar is het niet logisch om nog te dieselen.
De V70 is weliswaar ouder in jaren maar een veel lagere kmstand, (plus niet zoveel zaken die kapot kunnen gaan) overigens heb ik er nog garantie op.
Gezien mijn ervaringen met mijn vorige V70 die ik met meer dan 350000 km ingeruild heb voor de V60 Phev durfde ik het met deze V70 van de laatste generatie wel aan, al is het jammer dat er geen vijfpitter meer inzit tegenwoordig.
Ik heb de laatste reparatie á 2600 eu niet meer uit laten voeren, naast deze schijnen er nog een paar zwakke plekken, zoals roetfilter bijvoorbeeld, in aantocht te zijn.
Plus volgend jaar de mrb fors omhoog naar 2400 eu per jaar. Met 15000 km per jaar is het niet logisch om nog te dieselen.
De V70 is weliswaar ouder in jaren maar een veel lagere kmstand, (plus niet zoveel zaken die kapot kunnen gaan) overigens heb ik er nog garantie op.
Gezien mijn ervaringen met mijn vorige V70 die ik met meer dan 350000 km ingeruild heb voor de V60 Phev durfde ik het met deze V70 van de laatste generatie wel aan, al is het jammer dat er geen vijfpitter meer inzit tegenwoordig.
VW Golf 1 2x, Fiat 132, Fiat Argenta, Fiat Croma 3x, Alfa 146 Junior TS, Alfa 156 V6, Alfa 156SW TS, V70N, nu V60 PHEV.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 01.07.2007 - 13:49
Hallo, ik ben ook een tevreden eigenaar van een toch wel een fijne V60 D6 2014. Deze aangeschaft in 2018 (2e bezitter). het eerste jaar 2x onder garantie airco vervangen.
2e was in juni 2019. (De 1ste maand na aanschaf). De 2e was zo gezegd de 2.0 versie. Dat klopte ook aan de hand van de info die ik ontving bij ophalen.
Nu 1 week geleden helaas de melding "Airco service vereist" op naar de dealer en die bevestigde helaas airco defect á raison € 2.700,- en valt niet onder garantie, ff slikken,
is de eerste grote uitgave sinds in bezit (buiten normaal onderhoud bij de Dealer). KM stand nu 192K. Rij ongeveer 10K km/pj. is dus niet veel voor een PHEV / Diesel, maar is zo'n fijne auto.
Vraag natuurlijk repareren ja of nee, dus ja, voor dat bedrag heb ik niet een andere auto, die zo fijn rijd (vind ik). Lokaal rijden alles elektrisch.
Rijd nog steeds z'n 35km elektrisch is misschien niet zo veel maar accu's van 2014 dus zeg het maar. Grotere afstanden lekker dieselen.
Of topic
Tot overmaat van de ramp gaat ook Volvo on Call kuren tonen Service vereist. Heb begrepen (via het forum) dat dat ook een kostbare ingreep is, nou dat hebben we zelf opgelost nieuwe batterij en klaar, scheelt weer. (wel ff resetten met vida)
On topic
4 juni gaat de auto voor jaarlijks onderhoud (afspraak stond al) en nog ff vragen voor n stukje korting misschien.
Paar algemene vragen/opmerkingen:
Had ik de auto gekocht als ik echt alles weet/wist. - Nee, maar dan had ik ook niet geweten wat voor een fijne veilige auto dit is. Op het forum waren berichten over de airco. Maar zoals bij vele forums en/of reviews lees je vaak (niet altijd) alleen de negatieve dingen, die moet je wel in perspectief zien, hoeveel D6`n rijden er rond ?
Daar komt bij ik had mijn zinnen gezet op de D6, scheelt natuurlijk ook.
Kortom reparatie slikken en weer door, Volvo coulant? Voor mij wel heb al diverse dingen kunnen regelen fiksen bij de dealer. Is misschien niet Volvo, maar wel de dealer.
Volvo's: S40T ongeveer 6jr gereden met plezier, S60 D5 ook met plezier ±6jr, XC70 D5 ±8jr ook 'n beest van een auto (mis het nog wel eens), en nu de V60 D6 een heel fijne auto.
Okay, onderhoud van deze auto's is aan de prijs, maar ze hebben mij nooit in de steek gelaten door mankementen aan de auto. Ja, pech slangetje doorgebeten door marter.
Nu een forse uitgave, als je dat uitsmeert over al die jaren....... Voor de rest een tevreden Volvo rijder.
2e was in juni 2019. (De 1ste maand na aanschaf). De 2e was zo gezegd de 2.0 versie. Dat klopte ook aan de hand van de info die ik ontving bij ophalen.
Nu 1 week geleden helaas de melding "Airco service vereist" op naar de dealer en die bevestigde helaas airco defect á raison € 2.700,- en valt niet onder garantie, ff slikken,
is de eerste grote uitgave sinds in bezit (buiten normaal onderhoud bij de Dealer). KM stand nu 192K. Rij ongeveer 10K km/pj. is dus niet veel voor een PHEV / Diesel, maar is zo'n fijne auto.
Vraag natuurlijk repareren ja of nee, dus ja, voor dat bedrag heb ik niet een andere auto, die zo fijn rijd (vind ik). Lokaal rijden alles elektrisch.
Rijd nog steeds z'n 35km elektrisch is misschien niet zo veel maar accu's van 2014 dus zeg het maar. Grotere afstanden lekker dieselen.
Of topic
Tot overmaat van de ramp gaat ook Volvo on Call kuren tonen Service vereist. Heb begrepen (via het forum) dat dat ook een kostbare ingreep is, nou dat hebben we zelf opgelost nieuwe batterij en klaar, scheelt weer. (wel ff resetten met vida)
On topic
4 juni gaat de auto voor jaarlijks onderhoud (afspraak stond al) en nog ff vragen voor n stukje korting misschien.
Paar algemene vragen/opmerkingen:
Had ik de auto gekocht als ik echt alles weet/wist. - Nee, maar dan had ik ook niet geweten wat voor een fijne veilige auto dit is. Op het forum waren berichten over de airco. Maar zoals bij vele forums en/of reviews lees je vaak (niet altijd) alleen de negatieve dingen, die moet je wel in perspectief zien, hoeveel D6`n rijden er rond ?
Daar komt bij ik had mijn zinnen gezet op de D6, scheelt natuurlijk ook.
Kortom reparatie slikken en weer door, Volvo coulant? Voor mij wel heb al diverse dingen kunnen regelen fiksen bij de dealer. Is misschien niet Volvo, maar wel de dealer.
Volvo's: S40T ongeveer 6jr gereden met plezier, S60 D5 ook met plezier ±6jr, XC70 D5 ±8jr ook 'n beest van een auto (mis het nog wel eens), en nu de V60 D6 een heel fijne auto.
Okay, onderhoud van deze auto's is aan de prijs, maar ze hebben mij nooit in de steek gelaten door mankementen aan de auto. Ja, pech slangetje doorgebeten door marter.
Nu een forse uitgave, als je dat uitsmeert over al die jaren....... Voor de rest een tevreden Volvo rijder.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik sluit me aan bij NielsPHEV; pas tegen de lezer houden en lekker genieten verder van de D6. Ja met een oude auto heb je meestal hogere onderhoudsrekeningen, maar afschrijving is heel veel lager.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 11.04.2014 - 00:01
Helemaal mee eens.... ook hier een 2014, 380K met alleen ISG en Airco reparatiekosten tot op heden. Afgelopen weekend nog in 5 dagen rondje Oostenrijk (2500km+) met lege aanhanger 6x2,10 mtr...en terugreis totaal +/- 1400 kg. Geen centje pijn, gewoon aangenaam rijden. Alhoewel met 90 bergop vrachtwagens inhalen met dat gewicht vond ie iets minder leuk , melding dat motor erg warm is en advies iets langzamer rijden
en idd dat helpt.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 21.07.2021 - 10:20
Nou, ik ben ook weer aan de beurt!
Mijn D6 geeft de melding Airco service vereist... 2.0 spoeling gehad in 2021 bij vorige eigenaar.
Twee jaar geleden de 180.000 km beurt uit laten voeren bij 173.000 km. Zekerheid voor alles, maar helaas, 800 km later stond ik met de caravan erachter op de vluchtstrook, ISG stuk gelopen dure reparatie. Gelukkig PREMIUM assistentie afgesloten op advies van jullie hier. Nog dank daarvoor, auto terug naar Nederland en wij nog 3 weken met de caravan op pad met een nieuwe V60 T6. Geen straf maar de aankomende rekening blijft door je hoofd spoken op vakantie.
Nu teller op 250.000 aircopomp defect en met de aankomende wegenbelasting stond hij dit jaar sowieso op de nominatie om vervangen te worden.
En daar gaat nu mijn vraag over.
Ik heb inmiddels proef gereden in een V60/XC60 met T4/T5 en B5 motor, maar ik mis die duw in de rug en sta toch op het punt om weer hybride te nemen. Herkennen jullie dat?
Ben nu bezig met een V90 T8 AWD Inscription. Heeft iemand tips waar ik op moet letten? Zijn er bekende euvels zoals bij de D6...
Alle advies is welkom.
Mijn D6 geeft de melding Airco service vereist... 2.0 spoeling gehad in 2021 bij vorige eigenaar.
Twee jaar geleden de 180.000 km beurt uit laten voeren bij 173.000 km. Zekerheid voor alles, maar helaas, 800 km later stond ik met de caravan erachter op de vluchtstrook, ISG stuk gelopen dure reparatie. Gelukkig PREMIUM assistentie afgesloten op advies van jullie hier. Nog dank daarvoor, auto terug naar Nederland en wij nog 3 weken met de caravan op pad met een nieuwe V60 T6. Geen straf maar de aankomende rekening blijft door je hoofd spoken op vakantie.
Nu teller op 250.000 aircopomp defect en met de aankomende wegenbelasting stond hij dit jaar sowieso op de nominatie om vervangen te worden.
En daar gaat nu mijn vraag over.
Ik heb inmiddels proef gereden in een V60/XC60 met T4/T5 en B5 motor, maar ik mis die duw in de rug en sta toch op het punt om weer hybride te nemen. Herkennen jullie dat?
Ben nu bezig met een V90 T8 AWD Inscription. Heeft iemand tips waar ik op moet letten? Zijn er bekende euvels zoals bij de D6...
Alle advies is welkom.
V60 D6 uit 2014 V90 T6 Inscription MY22
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Balen dat je nu soort van gedwongen een keuze moet maken en toch ook wel teleurstellend om te horen dat ook de 2.0 methode kennelijk ook niet feilloos is. Heb je de auto wel al laten uitlezen?
Voor de benzine hybrides zijn er denk ik twee zwakke punten: de ERAD en de OBC. Gebruik de zoekfunctie maar even hier of open een nieuw topic met je vragen. Dit topic gaat over de aircopomp van de D6 namelijk.
Voor de benzine hybrides zijn er denk ik twee zwakke punten: de ERAD en de OBC. Gebruik de zoekfunctie maar even hier of open een nieuw topic met je vragen. Dit topic gaat over de aircopomp van de D6 namelijk.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor