Aangezien het onlogisch is om, eerst de auto met de elektronische sleutel open te maken, daarna de sleutel weer in de broekzak te doen en weg te rijden... Toch maar bedacht om keyless in te bouwen.
Je hebt de volgende onderdelen nodig:
- 4x deurgrepen, met knopje en ledjes
- 3x antenne
- 1x knop achterklep
- stukjes kabelboom
Voor het ledje in de deur kan je deze vinden in de stekker van de deurmodule. (Zit aan je ruitenmotor vast.)
Voor de voordeuren: Pin A16 & de bruin/gele massakabel A14
Voor de achterdeuren: Pin A8 & de bruin/gele massakabel A23
Voor keyless moet je ook de volgende zaken toevoegen:
2x antennes in beide achterdeuren
1x antenne in de kofferbak
Zie bijgaand EWD, hier zie je ook gelijk welke pinout je moet hebben in de deurstekker.
16/130 Antenne portier linksachter
16/131 Antenne portier rechtsachter
16/133 Antenne bagageruimte
16/135 Antenne passagiersruimte
4/56 CEM
1x knop achterklep, Deze is plug and play!
Vanuit alle deuren een signaal draad voor de knop richting de CEM.
Pinout bij de deurstekker heb ik de originele pinnen gepakt.
Pin A4 bij de voordeuren en pin 10 bij de achterportieren.
Hierna met Orbit de volgende opties activeren:
080 KEYLESS ANTENNAS : 03 With four keyless antennas
094 KEYLESS ENTRY: 02 Passive entry, personal car communicator incl. remote tag.
117 DOOR HANDLE LIGHT: 02 With door handle light on all door handles.
En alles werkt! (Hier in ieder geval.)