van XC70 naar V90CC
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
In de sneeuw, 3 weken geleden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Bouma206
- 2nd Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 03.01.2006 - 22:16
- Locatie: Alde Leie
Prachtig! Blijft mooi een CC in de sneeuw zeker in wit.
Fryslân boppe!
Volvo 855 TDI
Volvo XC70 D5 mj 2002
Volvo V70 modeljaar 2005 d5
XC70 summum D5 mj2008
Audi A6 Allroad 2.7 proline
Volvo XC90 2.5T
Volvo XC70 D5 nordic+ mj2014
Volvo V90 CC D5 AWD Pro
Volvo XC90 T8 R design
Volvo 855 TDI
Volvo XC70 D5 mj 2002
Volvo V70 modeljaar 2005 d5
XC70 summum D5 mj2008
Audi A6 Allroad 2.7 proline
Volvo XC90 2.5T
Volvo XC70 D5 nordic+ mj2014
Volvo V90 CC D5 AWD Pro
Volvo XC90 T8 R design
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14493
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
fijn dat je tevreden bent. Hij rolt goed de CC echter met 20K per jaar en gewoon onderhoud mag dat ook geen probleem zijn... met huidige km-tand misschien eens flushen?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik rij in NL iets van gem. 1:12, in Eco stand, met ook wel snelweg kms.
Vakanties, met dakkoffer en/of hogere snelheden, net geen 1:10. Euro 95 gaat er in, Shell of Esso.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Ik laat de automaat olie verversen bij beurt in april. Flushen hoor ik nog te veel wisselende ervaringen hier.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Goed dat je de olie ververst. Mijn ervaringen met flushen zijn louter positief, maar ik denk dat er wel verschil zit in kwaliteit tussen de verschillende uitvoerders. Benieuwd naar je ervaring hoe de bak straks schakelt.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14493
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Dat weet ik zeker dat er verschil in kwaliteit zit verschillende aanbieders, zie mn blog van laatste flushen bak eergisteren.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21059
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb de vorige 2x laten flushen bij 100k km en 180k.
Beide bij de Volvodealer in Groningen en ze hebben er gewoon Volvo voorgeschreven olie weer ingegooid.
Met nieuwe olie en de tellers weer op nul voor het inleren van de bak schakelt het na een paar honderd km weer perfect.
Beide bij de Volvodealer in Groningen en ze hebben er gewoon Volvo voorgeschreven olie weer ingegooid.
Met nieuwe olie en de tellers weer op nul voor het inleren van de bak schakelt het na een paar honderd km weer perfect.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 25.01.2023 - 09:34
Het idee is dat de lamellenkoppeling in een bak draait in de juiste olie.
Als die olie langzaam vervuild raakt dan lijkt de koppeling zich ook in te stellen op die dikte en structuur.
Daarna met geweld flushen en verse olie is niet altijd gewenst, mogelijk slippende lamellen met alle gevolgen van dien.
Wat gewenst lijkt is beetje bij beetje die olie vervangen tot alles over 10 duizenden km's weer soort van schoon is.
Ik heb een hilux met 220k km op de klok. Originele olie. Daar ga ik 3x 3l wisselen (tussendoor ff draaien en door alle versnellingen)
Bij mijn v90 120k km was ik van voornemens om 1 of 2x een service wissel te doen en daarna elke oliewissel van t blok (15k km) ook 1 service wissel van de bak mee te nemen.
Als die olie langzaam vervuild raakt dan lijkt de koppeling zich ook in te stellen op die dikte en structuur.
Daarna met geweld flushen en verse olie is niet altijd gewenst, mogelijk slippende lamellen met alle gevolgen van dien.
Wat gewenst lijkt is beetje bij beetje die olie vervangen tot alles over 10 duizenden km's weer soort van schoon is.
Ik heb een hilux met 220k km op de klok. Originele olie. Daar ga ik 3x 3l wisselen (tussendoor ff draaien en door alle versnellingen)
Bij mijn v90 120k km was ik van voornemens om 1 of 2x een service wissel te doen en daarna elke oliewissel van t blok (15k km) ook 1 service wissel van de bak mee te nemen.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
En hoe zijn er ervaringen?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Lang verhaal - mar uiteindelijk gaf dealer aan dat er aantal keren ook slechte ervaringen zijn geweest bij verversen van de automaatolie. Iets met loskomen van deeltjes, dus het advies was om eigenlijk niets te doen.
De automaat is ge-reset en rijdt wel weer een stuk soepeler. Lastig wat nu de beste beslissing is om te doen.
Bij mij staat slechts 150.000 op de teller, meeste lange afstanden, snelweg, nooit echt zwaar belast.
De automaat is ge-reset en rijdt wel weer een stuk soepeler. Lastig wat nu de beste beslissing is om te doen.
Bij mij staat slechts 150.000 op de teller, meeste lange afstanden, snelweg, nooit echt zwaar belast.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Lastig inderdaad. Bij mij ook 150k op de teller. Dat loskomen van deeltjes lees je inderdaad wel vaker. Lijkt me dat kans daarop wat kleiner is bij verversen dan bij flushen met hoge druk. Misschien is paar keer verversen totdat alles redelijk schoon is, zoals xychix ook aangeeft, wel de beste optie.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6414
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik heb mijn bak gespoeld (powerflush) voor het eerst bij 170 en daarna bij 270K. Ik denk dat de angst vooral gevoed wordt uit de begintijd van het spoelen. Toen werden er bakken gespoeld die allang het stadium van preventief onderhoud voorbij waren en was de kennis nog heel beperkt. Spoelen van de automaat is behoud van je bak. Je zou je licht eens op kunnen steken bij TPR powerflush bij jou in de regio?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3779
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Maar dit advies is iig het slechtste wat je kan doen; bakolie gaan gewoon geen autoleven mee en oude olie laat je bak onnodig slijten.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- RZA
- 5th Gear member
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 10.02.2018 - 08:08
Ja helemaal eens, lijkt me ook echt de slechtste optie van de drie.raspaardje schreef: ↑26.05.2025 - 18:09Maar dit advies is iig het slechtste wat je kan doen; bakolie gaan gewoon geen autoleven mee en oude olie laat je bak onnodig slijten.
- V90 T5 90th Anniversary Edition || Denim Blue || MY 2018 || Polestar Engineered
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Alfa Romeo 916 GTV 2.0 TS || Alfa Rosso || 2001
- Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- PGV90
- 6th Gear member
- Berichten: 3177
- Lid geworden op: 18.03.2012 - 12:29
- Locatie: Zuid Holland - groene hart
Dank voor de input - daar kan ik wat mee!
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012