Cris71 schreef: ↑23.05.2025 - 08:14
Hoi Bluesbrother, iedergeval goede muziek smaak

maar misschien ook wel de moeilijkste qua audioinstellingen, zo ervaar ik het. Oudere blues of rock bv weinig bas, jongere blues of rock veel bas, en moet je alles terug stellen. Naar mijn mening komt dat door de subwoofer in het dashboard, bij muziek met wat meer bas wordt het snel overdadig en storend omdat hij zo dichtbij zit. Ik vond de HP (in de C30) beter en natuurlijker klinken dan de HK in de XC40.
Ik heb nog steeds geen instelling gevonden waarvan ik denk dat dat een beetje goede gemiddelde sound is voor de door mij veel beluisterde bronnen. Ik ben er nog steeds mee aan het stellen.
Overigens best benieuwd naar je audioinstellingen? De vaste instellingen op "persoonlijk"? Equalizer? Surround? En Fader?
Kijk eens aan nog een "goede muziek" kenner

!. Klopt het blijft moeilijk om voor alles een goed instelling te vinden. Ik speel veel nieuwere Blues af zoals Joe Bonamassa, Eric Gales, Eric Steckel, Bert Hart etc, (heb een mooie afspeellijst , 40 uur, in Spotify, kan ik delen als je wilt).
Maar als ik wat oudere heb zoals dan klinkt het idd minder, wat op zich logisch is omdat de bron waarschijnlijk ook minder is. Ik vele instellingen gehad maar heb nu deze persoonlijke ( zie foto's).
Maar zoals gezegd, muziek is iets persoonlijks en kwaliteit hangt van veel factoren af...
Heb Tidal maar deze gebruik ik niet in de auto omdat ik de Spotify app van Volvo gebruik. Heb de indruk dat deze iets beter weergeeft dan via Carplay (telefoon) en in auto heb je veel bijgeluiden.
Daarnaast kan de kast (auto) ook verschillende resultaten opleveren!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue