V70 geeft pulserend vermogen af

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Wv70adam
Starter

Dag allemaal,

Regelmatig rij ik met een aanhangertje van max 750 kilo totaal (nogal een windvanger) achter mijn 2003 V70 2.5t awd aut op en neer naar midden Frankrijk.
Op de autoroute zet ik ‘m standaard in z’n 4 en rij ik graag met 100-110 op de teller op de cruisecontrol.

Als de combinatie max beladen is, of bij flinke tegenwind krijgt de auto bergop soms een raar verschijnsel, hij gaat pulserend zijn vermogen afgeven.
De toeren zakken gedurende een seconde of 3, stijgen weer gedurende een seconde of 3 en zo door. Raar gedrag dat niet lekker voelt dus ik heb nooit uitgetest of dit lang door blijft gaan. Dot gas erbij er hij stijgt in toeren, verschijnsel weg. Terug naar z’n drie en hij scheurt de helling op, kan me niet voorstellen dat het echt tekort aan vermogen is. Zelfs doorschakelen naar 5 en laag in de toeren verder verhelpt het.
Nog niet getest of dit zich voordoet zonder CC want ik rij amper zonder.

Bekend verschijnsel? Iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Alvast dank voor het meedenken, Wouter
Volvolof
3rd Gear member

Verandert je snelheid net zoveel als je toerental ?
Als de snelheid relatief constant blijft verdenk ik de lock-up in de versnellingsbak.
Wellicht in 3 doet de lock-up het goed, in 5 komt ie er helemaal niet in en in 4 wisselt ie tussen wel en geen lock-up. Als het prima bergop gaat in 3 zou ik dat doen
WillyWortel2
5th Gear member

Zover mij bekend schakelt de lock up alleen in bij de vijfde versnelling.
De kans bestaat dat er een storing in de CC zit.
Laat de auto even uitlezen met VIDA dan wordt dat waarschijnlijk duidelijk.

Mijn beide V70, diesel en benzine regelen exact af op de ingestelde snelheid.
Hellinkje op geeft de auto iets gas bij. Met CC is het aangenaam en ontspannen auto rijden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Wv70adam
Starter

De snelheid neemt ook af, ik ga ‘m laten uitlezen.

Dank!
frank.nolden
Starter

Dit lijkt op mijn probleem. Het lijkt alsof hij trottelt rondom de ingestelde snelheid. Ik heb weliswaar een automaat, maar symptoom lijkt hetzelfde.
Al meer info?
Wv70adam
Starter

De mijne is op een automaat, heb er nog niet naar laten kijken.
Rij volgende week weer vol die kant op, ben benieuwd.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”