Tijdens het Nationaal Automotive Congres op 4 juni spreekt Herrik van der Gaag, managing director van Volvo Car Nederland en Duitsland, over de vraag: hoe wordt Volvo de winnaar van morgen?
Volgens Van der Gaag draait het bij een toekomstbestendig automerk vooral om het vermogen om zich aan te passen. “De ‘winnaar van morgen’ is het merk dat het grootste aanpassingsvermogen laat zien in een veranderende tijdgeest. En het merk dat het snelst kan reageren op veranderende marktomstandigheden”, zegt Van der Gaag.
Volgens Van der Gaag reageerde Volvo snel op de geopolitieke onzekerheden door de productie van de Volvo EX30 te verschuiven naar het continent waar de auto het meest verkocht wordt. Het is wat hem betreft een goed voorbeeld van flexibel reageren op de veranderende marktomstandigheden.
Elektrificatie
Naast de komst van importheffingen, verandert de automarkt ook op andere vlakken. Zo staat bij Volvo staat de transitie naar elektrificatie centraal. Nederland loopt voorop in de overgang naar elektrisch rijden, stelt Van der Gaag. Hij wijst erop dat inmiddels 90 procent van alle nieuw verkochte Volvo’s in Nederland een stekker heeft, hetzij volledig elektrisch of plug-in hybride. Tegelijkertijd blijft de transitie afhankelijk van externe factoren. “De uitdaging zit in de omstandigheden: laadinfrastructuur, toegankelijkheid en aantrekkelijkheid binnen de gebruikte automarkt.
Ook komt Van der Gaag tijdens het Nationaal Automotive Congres te spreken over het belang van digitalisatie. Hoewel Volvo inzet op digitalisering, blijft de dealerorganisatie een essentiële schakel. “De rol van de dealer verandert voortdurend. Klanten hebben meerdere touchpoints tijdens hun klantreis, zowel digitaal als fysiek. Dit verschilt per persoon. Wij streven ernaar op alle punten te excelleren en te verbinden.”
Premium steeds belangrijker
Op de lange termijn verwacht Van der Gaag verdere differentiatie in de markt. “Het verschil tussen premium en volume wordt groter. Onderscheidend vermogen zit in connectie, premiumness en persoonlijk klantcontact. Elektrificatie blijft de toekomst. Ons doel: in 2030 alleen nog nieuwe auto’s met een stekker verkopen.”
Tot slot wil Van der Gaag de bezoekers van het Nationaal Automotive Congres meegeven dat wendbaarheid hand in hand kan gaan met richting. “Je kunt versnellen met een goed voorbereid plan. Wat zichtbaar is, is namelijk niet altijd de realiteit.”
Registreren voor het Nationaal Automotive Congres
Benieuwd naar de volledige visie van Volvo-directeur Herrik van der Gaag op de mobiliteit van morgen? En hoe andere sprekers kijken naar de vraag wat een automerk tot ‘winnaar van morgen’ maakt? Kom dan op 4 juni naar het Nationaal Automotive Congres in Nieuwegein. Naast Van der Gaag delen ook sprekers als John Lin (Netherlands China Business Council), Ajay Bhatia (Mobile.de) en Mark Tuitert hun inzichten. Bekijk het volledige programma en registreer via: www.events.automotive-online.nl
Bron: https://www.automotive-online.nl/manage ... er-worden/
Volvo-directeur Herrik van der Gaag ziet ‘premium’ steeds belangrijker worden
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40686
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21106
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Premiumnessssssss, mooi woord, geen idee wat het betekend..
Het zal wel "iets" zijn wat in managers land goed in de mond ligt, doet mij denken aan linkedln kreet zoals handson mentaliteit en een mensenmens.
Het zal wel "iets" zijn wat in managers land goed in de mond ligt, doet mij denken aan linkedln kreet zoals handson mentaliteit en een mensenmens.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Ik blijf me verbazen over de overdreven focus op elektrificatie. Iedereen die er een beetje verstand van heeft geeft aan dat dat niet kan, althans, niet binnen de gestelde termijn.
Net zo goed verbaas ik me dat er (te) weinig beweging is richting waterstofauto's en eventueel LPG. Las gisteren dat BMW doorgaat in de ontwikkeling van waterstof, lijkt me een prima idee...
Net zo goed verbaas ik me dat er (te) weinig beweging is richting waterstofauto's en eventueel LPG. Las gisteren dat BMW doorgaat in de ontwikkeling van waterstof, lijkt me een prima idee...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20633
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Er er is nog steeds een Europese wet die aangeeft dat in 2035 alle nieuwe voertuigen emissievrij moeten zijn. (En die is ondanks alle tegenstand, vanuit met name Duitsland, niet ingetrokken.) Dus dan is de focus op electrificatie nog steeds niet gek.
LPG is fossiel, Waterstof is alleen voor industrie interessant. En BMW komt zoals zo vaak wel weer terug van Waterstof. Het is gewoon te duur. Met techniek die (bewezen!) te kort meegaat. Ondanks alle onderzoek (Er is in ruim 30 jaar onderzoek nog steeds geen vooruitgang geboekt t.o.v. 30 jaar geleden mbt levensduur van de brandstofcel)
LPG is fossiel, Waterstof is alleen voor industrie interessant. En BMW komt zoals zo vaak wel weer terug van Waterstof. Het is gewoon te duur. Met techniek die (bewezen!) te kort meegaat. Ondanks alle onderzoek (Er is in ruim 30 jaar onderzoek nog steeds geen vooruitgang geboekt t.o.v. 30 jaar geleden mbt levensduur van de brandstofcel)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8092
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Daarom staan er 3000 banen op het spel en gaat het slecht met de EV's...
Berichten spreken elkaar lekker tegen!
Berichten spreken elkaar lekker tegen!
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20633
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Omdat de gemiddelde consument "hardleers" is en het "vertikt" om elektrisch te gaan rijden. Vanwege, vermeende, nadelen. (Daartoe ook niet echt aangemoedigd, eerder ontmoedigd, door veel overheden) Dus zitten de autobedrijven in een spagaat. Waarbij ze ook nog voorbij worden gestreefd door concurrenten uit China.
En ja omdat aandeelhouders niet van verlieslaten houden moeten er ontslagen vallen in de traditionele autobedrijven.
En ja omdat aandeelhouders niet van verlieslaten houden moeten er ontslagen vallen in de traditionele autobedrijven.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Nou, dat valt te bezien. Er nu al congestie op het net terwijl er nog maar betrekkelijk weinig EV's zijn. Vooralsnog zie ik mezelf niet overstappen...
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20633
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat bedoel ik onder andere ook met
"eerder ontmoedigen".
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20633
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik zit in de aanleg branche en die congestie is ook veroorzaakt door verkeerd beleid en niet vooruit denken.BraboFrits schreef: ↑27.05.2025 - 13:56Nou, dat valt te bezien. Er nu al congestie op het net terwijl er nog maar betrekkelijk weinig EV's zijn. Vooralsnog zie ik mezelf nog niet overstappen...
Dit was 15 jaar geleden al bekend maar mensen die dit toen aangaven werden toen "weggehoond" door de directie van de netbeheerders.
Nu plukken we daar de wrange vruchten van. En hebben we handen tekort en worden we aan alle kanten ingesloten.
Overigens is die netcongestie voor een groot deel via slimme oplossingen en betere verdeling voor de korte termijn (5 tot 10 jaar) ook te verhelpen. Echter dan moeten bedrijven wel meewerken.
BTW, op eigen terrein opladen van "eigen stroom" kan indien mogelijk (parkeerruimte op eigen terrein) nog altijd gerealiseerd worden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21106
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wanneer fabrikanten in geval van problemen met het elektrieke deel met droge ogen factuurtjes sturen van 8k voor het vervangen van accu's, snap ik die consument wel.
Elektrisch kacheltje stuk van een V90, €1400 ex btw/montage...
Daarnaast zijn er mensen die vinden dat anderen privé aan het stroom moeten, zelf zakelijk vanuit een werkgever elektrische moeten rijden maar privé om voor hen moverende redenen lekker benzine blijven verbranden.
Het is dat ik voorlopig volledig garantie op de V90 heb, alhoewel ik de onderhoudende partij daar geregeld aan moet herinneren, maar is die garantie eraf gaan we eens heel goed nadenken over wat we gaan doen...
Men ziet in Drenthe al graag dat je na 21:00 de auto gaat laden, ook op eigen stroom, netbeheerder lopen dan ook lekker achter de feiten aan.
Wat moet eerder gebeuren, iedereen elektrisch rijden of eerst de laadstructuur op orde.
Elektrisch kacheltje stuk van een V90, €1400 ex btw/montage...
Daarnaast zijn er mensen die vinden dat anderen privé aan het stroom moeten, zelf zakelijk vanuit een werkgever elektrische moeten rijden maar privé om voor hen moverende redenen lekker benzine blijven verbranden.
Het is dat ik voorlopig volledig garantie op de V90 heb, alhoewel ik de onderhoudende partij daar geregeld aan moet herinneren, maar is die garantie eraf gaan we eens heel goed nadenken over wat we gaan doen...
Men ziet in Drenthe al graag dat je na 21:00 de auto gaat laden, ook op eigen stroom, netbeheerder lopen dan ook lekker achter de feiten aan.
Wat moet eerder gebeuren, iedereen elektrisch rijden of eerst de laadstructuur op orde.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 10.05.2023 - 16:44
Wat moet eerder gebeuren, iedereen elektrisch rijden of eerst de laadstructuur op orde.
Met deze zinssnede ben ik het volledig eens. Op het toilet eerst de broek naar beneden, en niet andersom.
Met deze zinssnede ben ik het volledig eens. Op het toilet eerst de broek naar beneden, en niet andersom.
Volvo XC40 Recharge Utimate
3 X Honda CR-V
Volvo V60
Subaru Forester
Volvo V60 2 x
3 X Volvo V40
Volvo V50
Nissan Primera
Renault Megane
Honda Accord
Audi A4
Saab 96 (1966)
Subaru stationcar 4wd
Vw Kever
Fiat 850 Abarth
3 X Honda CR-V
Volvo V60
Subaru Forester
Volvo V60 2 x
3 X Volvo V40
Volvo V50
Nissan Primera
Renault Megane
Honda Accord
Audi A4
Saab 96 (1966)
Subaru stationcar 4wd
Vw Kever
Fiat 850 Abarth
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21106
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ha, €14 voor 2.5uur aan de stoep parkeren, €9 voor het laden...
Wanneer ik alleen maar aan de stoep kon laden dan was de T6 er nooit gekomen en had ik gewoon een 6 in lijn diesel met €216 mrb per maand gehad.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8092
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ik hoorde uit zeer betrouwbare bron (bestuurslid netwerk) dat men in Nederland pas rond 2040 het netwerk enigsinds op orde heeft. Maar dan nog niet eens in heel Nederland.
Daarnaast vraag ik mij af wat men met de infrastructuur gaat doen wanneer een halve of hele stad aan de lader moet hangen. Waar ga je die EV's laten? Thuis laden gaat hem niet worden....
Daarnaast vraag ik mij af wat men met de infrastructuur gaat doen wanneer een halve of hele stad aan de lader moet hangen. Waar ga je die EV's laten? Thuis laden gaat hem niet worden....
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
- iHansz
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
- Locatie: Utrecht
Heel simpel. In 2040 rijden er nog steeds (veel) ICE’s rond. Daarbij hoef je niet iedere dag te laden en ook niet allemaal tegelijk. Daarbij, tegen die tijd heb je BEV’s met Solid State accu’s die bv een actieradius van +1000km kunnen hebben. Laadpalen zijn er niet meer, want je kunt inductieplaten. Etc., etc. Ontwikkeling gaat gestaag door. Denk in oplossingen, niet in problemen. Anders hadden we nu nog steeds een paard als vervoer voor het huis. 
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |
-
- 7th Gear member
- Berichten: 8092
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ja in Disney World. Maar niet in Nederland.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
"A man without a vision for his future, always returns to his past"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1126
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Ben bang dat van der Gaag meer aandacht heeft voor wensdenken dan voor de realiteit.
De realiteit is dat Nederland vanaf 2026 geen uitzondering meer maakt voor EVs wat betreft de MRB.
Er zijn plannen om een aanpassing te maken vanwege het extra gewicht dat EVs meesleuren vanwege het accupakket.
Voorlopig zijn dat nog slechts vage plannen, er is geen enkele zekerheid dat die aanpassing er komt.
De verkoop van EVs is in heel Europa fors gedaald. Daar is Nederland geen uitzondering op.
Van der Gaag zinspeelt op flexibiliteit zoals het overbrengen van de productie van de EX30 naar Gent.
Daar is een aanzienlijke voorbereidingstijd aan voorafgegaan. Zoiets kan echt niet in een paar maanden gerealiseerd worden.
Misschien kan van der Gaag met de door hem genoemde flexibiliteit de problemen in de VS bij de productie van de EX90 even oplossen. Daar worstelt Volvo al een jaar of twee mee. Zou mooi zijn wanneer dat nu vlot opgelost kan worden.
De realiteit is dat Nederland vanaf 2026 geen uitzondering meer maakt voor EVs wat betreft de MRB.
Er zijn plannen om een aanpassing te maken vanwege het extra gewicht dat EVs meesleuren vanwege het accupakket.
Voorlopig zijn dat nog slechts vage plannen, er is geen enkele zekerheid dat die aanpassing er komt.
De verkoop van EVs is in heel Europa fors gedaald. Daar is Nederland geen uitzondering op.
Van der Gaag zinspeelt op flexibiliteit zoals het overbrengen van de productie van de EX30 naar Gent.
Daar is een aanzienlijke voorbereidingstijd aan voorafgegaan. Zoiets kan echt niet in een paar maanden gerealiseerd worden.
Misschien kan van der Gaag met de door hem genoemde flexibiliteit de problemen in de VS bij de productie van de EX90 even oplossen. Daar worstelt Volvo al een jaar of twee mee. Zou mooi zijn wanneer dat nu vlot opgelost kan worden.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- DB200
- 6th Gear member
- Berichten: 3693
- Lid geworden op: 29.12.2016 - 13:00
De heer van der Gaag is een echte marketing man. Echt technische problemen los je niet zo maar even op als het in de basis al verkeerd is gegaan.
Het staat vol met turbotaal: touchpoints tijdens hun klantreis (lees: contact met dealer of Volvo Assistance bij pech), de uitdaging zit hem in de omstandigheden (lees: door eigen toedoen zitten we in de malheur maar we geven externe factoren de schuld) etc. etc.
"Het verschil tussen premium en volume wordt groter" is m.i. niet correct, omdat volume en premium wel te combineren is. Volvo had in 2016 de ambitie om na 2020 1 miljoen stuks jaarlijks te verkopen en dat is niet gelukt. Audi, BMW en Mercedes-Benz groeien wel in volume. Premium en volume zijn dus wel te combineren.
Het staat vol met turbotaal: touchpoints tijdens hun klantreis (lees: contact met dealer of Volvo Assistance bij pech), de uitdaging zit hem in de omstandigheden (lees: door eigen toedoen zitten we in de malheur maar we geven externe factoren de schuld) etc. etc.
"Het verschil tussen premium en volume wordt groter" is m.i. niet correct, omdat volume en premium wel te combineren is. Volvo had in 2016 de ambitie om na 2020 1 miljoen stuks jaarlijks te verkopen en dat is niet gelukt. Audi, BMW en Mercedes-Benz groeien wel in volume. Premium en volume zijn dus wel te combineren.
XC70 2.4 D4 AWD Polestar 2016, 190D 2.5 1991, 200D /8 1973 ‘Bauern Benz’
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
#dieseldrammer
“Niet het vele is goed, maar het goede is veel”.
"What we do in life, echoes in eternity"
- iHansz
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 08.02.2024 - 09:32
- Locatie: Utrecht
"De verkopen van volledig elektrische auto's blijven maar toenemen in de Euro 28-landen – de EU-landen, het Verenigd Koninkrijk, Noorwegen en Zwitserland. In april van dit jaar werden er maar liefst 28 procent meer volledig elektrische auto's verkocht in de landen dan in april 2024. Dat blijkt uit de nieuwste cijfers van marktanalist Jato Dynamics. Over de eerste drie maanden van dit jaar waren die cijfers ook al positief voor de elektrische auto." https://www.bright.nl/nieuws/1300890/te ... re-he.htmlWillyWortel2 schreef: ↑27.05.2025 - 21:53
De verkoop van EVs is in heel Europa fors gedaald. Daar is Nederland geen uitzondering op.
| Volvo EX30 Ultra 2024| Honda e Advance 2020 | Honda CR-Z 2013 | Honda Civic 1.8 Sport 2009 | Renault Mégane | Renault Twingo Easy | Renault Twingo | Renault Mégane Coupé | Renault Clio RN | Peugeot 205 XR | Fiat Panda 45 | Renault R5 GT Turbo | Renault R5 GTS | Renault R5 SL | Renault R4 TL |