Piepend/Fluitend geluid uit de Aux aansluiting (icm geintegreerde schermen in hoofdsteun)

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Joost084
Starter

Hi All,

Ik ben Joost, 40 jaar wonend in Amersfoort en heb vorige maand mijn eerste Volvo aangeschaft. Het is een XC90 3.2 AWD uit 2007 geworden.

Tot op heden zeer tevreden mee, op 1 ding na en wellicht kunnen jullie mij hiermee helpen

Er zitten schermpjes in de hoofdsteunen geintegreerd waarop de kids dvd's kunnen kijken. Leuk natuurlijk, zeker voor langere ritten, maar zodra ik de schermpjes aanzet via het middenconsole en de radio op AUX zet zodat het geluid uit de speakers komt hoor ik 8 v.d. 10 keer een hoog fluitend/zoemend geluid. Dit gaat ook niet weg als het eenmaal begint. Zodra ik van AUX naar bijvoorbeeld FM schakel is het meteen weg.

Wat ik nog niet geprobeerd heb (omdat ik dit nog niet in huis heb) is om een koptelefoon op de ingang vd dvd speler aan te sluiten, maar idealiter werkt het ook gewoon via de speakers.

Alle tips meer dan welkom als er aanvullende info nodig is let me know.

Veel dank vast voor het meedenken!
teebee
7th Gear member

Lijkt er op dat aarde aansluiting aux ergens contact maakt. Vermoedelijk bij versterker.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”