Omdat ik de C70 tegenwoordig onder een hoes heb zitten als hij op de oprit staat was het uiteraard al een heel tijd droog in de kofferbak.
Maar ook na een wasstraat bezoek bleef alles keurig droog.
Van de week teruggekomen uit Italië en daar had het 's nachts een keer geregend, volgende morgen ook droog. De nacht daarop had het heel veel geregend tot vroeg in de ochtend en toen was er toch weer water in de kofferbak. Balen! Maar er lag alleen een klein plasje in het midden van de achterzijde, zeg maar tussen benzinetank en achterlicht. Bij de achterlichten zelf was het nog steeds droog, dus geen lekkage meer van de pakkingen dacht ik zo.
Enfin, thuis gekomen nog eens kijken en toen zag ik dat er in het rubberen afvoer'putje' in de rand van de kofferruimte een klein gaatje zat.
Dus was mijn idee dat, omdat de hele afvoer ook nog steeds verstopt is, het water er daardoor langzaam door druppelt en dan via de binnenkant achterscherm naar het midden/rechts van de kofferbak loopt.
Dus gaatje lijmen was stap 1. En toen ook maar gelijk de verstopte afvoer aangepakt. Is even een klusje, maar eigenlijk best snel en makkelijk te doen.
Allereerst wiel eraf en wielkuip eruit. (4 torx achter, 3 torx voor en 2 plastic M10 bouten aan de binnenkant achter het wiel.
En toen kon ik ein-de-lijk het slangetje zien dat verstopt zat. Het stelt niets voor, iets van 10 cm en dan gewoon open en losse doorloop naar beneden op de binnenkant wielkuip en zo naar onder op het achterwiel druppelend naar buiten
Ik zag ook gelijk het probleem. Het stuk slang komt in een onmogelijk hoek naar buiten door de carrosserie heen en heeft daar veel te weinig ruimte en knikt. Geen goede volle doorstroming dus. En als er dan vuil in komt...
Ik heb het slangetje iets verder naar buiten getrokken waardoor de 18 jaar oude knik wat losser werd.
Binnen zit die nu iets meer in de carrosserie maar moet goed gaan.
Tevens ook alles goed doorgespoeld en nu loopt het er doorheen als een tierelier.
Dus, ik hoop dat het dichtplakken van het gaatje i.c.m. verstopping wegnemen waardoor het water niet omhoog komt en het gaatje gebruikt om naar binnen te sijpelen nu eindelijk de oplossing is!
Ik dacht er maar even een klein foto verslag van te maken. Maakt het verhaal leuker en wellicht handig voor iemand anders die ook eens wil gaan ontstoppen!
gr. Edwin.
Lekkage kofferbak opgelost, nu voorgoed!!?
- Edwin
- 5th Gear member
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- ZVlaanderen
- 4th Gear member
Mooi, moet bij die van mij ook nog eens nakijken of ze vrij zijn.
Bedankt voor het delen.
Bedankt voor het delen.
Volvo c70 t5 summum