ok .
ik wil gaan kijken naar een volvo xc40 b3 plus van 2022 benziene.
denk dat ik hem ga kopen .
29500 op de teller.
lux model alles erop en eraan.
kenteken x957jn.
misschien oude eigenaar hier ook aanwezig.
gr gerret
volvo xc40 t4 of een b4 motor
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6518
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Van 28-11-2023 om precies te zijn, en was € 62K nieuw. 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6518
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
@gerret, Die distributieriem die door de olie loopt, waar jij op doelt, is de 1.2 Pure Tech 3 cilinder van Stellantis. Die zit in de Opel , Peugeot, en Citroën modellen. Daar is heel wat heisa over geweest. Verkeerde olie, of een riem van een C leverancier. En de riem brokkelt af. De oliezeef raakt verstopt. En de motor draait in puin. Lees je maar wat in. Bij Volvo is dat niet het geval.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
Sportonderstel zit op de R-Design.
Bezint eer gij begint.
Kleine verkeersdrempels (slapende politieagenten noemen wij ze) moet je niet te hard willen nemen met dit onderstel.
Dan hoor je de wagen 'kreunen'. Vindt ie niet fijn. De achterkant van de auto wordt dan omhoog gegooid, als het ware, bij het uitveren.
Verder rijdt het prima.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
1.2 PurePech zal je bedoelenHans Eilander schreef: ↑30.05.2025 - 18:26 @gerret, Die distributieriem die door de olie loopt, waar jij op doelt, is de 1.2 Pure Tech 3 cilinder van Stellantis. Die zit in de Opel , Peugeot, en Citroën modellen. Daar is heel wat heisa over geweest. Verkeerde olie, of een riem van een C leverancier. En de riem brokkelt af. De oliezeef raakt verstopt. En de motor draait in puin. Lees je maar wat in. Bij Volvo is dat niet het geval.

Al schijnt dat volgens een bevriende garagist ook wel mee te vallen.
Gewoon uit voorzorg om de 60.000 km laten vervangen.
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
B4 is wel in olie als ik google
AI-overzicht
Meer informatie
De Volvo B4 motor, die te vinden is in modellen als de XC40 en S60 (2019-2025), heeft een natte distributieriem, ook wel een "wet belt" genoemd. Deze riem loopt in de olie en is anders dan een traditionele distributieriem.
AI-overzicht
Meer informatie
De Volvo B4 motor, die te vinden is in modellen als de XC40 en S60 (2019-2025), heeft een natte distributieriem, ook wel een "wet belt" genoemd. Deze riem loopt in de olie en is anders dan een traditionele distributieriem.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Kan je daar de bijbehorende links bij plaatsen?vankol schreef: ↑01.06.2025 - 17:36 B4 is wel in olie als ik google
AI-overzicht
Meer informatie
De Volvo B4 motor, die te vinden is in modellen als de XC40 en S60 (2019-2025), heeft een natte distributieriem, ook wel een "wet belt" genoemd. Deze riem loopt in de olie en is anders dan een traditionele distributieriem.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 30.01.2025 - 11:00
Stoyanov schreef: ↑01.06.2025 - 12:551.2 PurePech zal je bedoelenHans Eilander schreef: ↑30.05.2025 - 18:26 @gerret, Die distributieriem die door de olie loopt, waar jij op doelt, is de 1.2 Pure Tech 3 cilinder van Stellantis. Die zit in de Opel , Peugeot, en Citroën modellen. Daar is heel wat heisa over geweest. Verkeerde olie, of een riem van een C leverancier. En de riem brokkelt af. De oliezeef raakt verstopt. En de motor draait in puin. Lees je maar wat in. Bij Volvo is dat niet het geval.
Al schijnt dat volgens een bevriende garagist ook wel mee te vallen.
Gewoon uit voorzorg om de 60.000 km laten vervangen.
60.000 km ??? Dan kan je al rijkelijk te laat zijn. Oorspronkelijk voor 180.000 km bedoeld, werd plots 120.000, dan maar 80.000 km. Mijn schoonbroer zijn riempje hield het amper 45.000 km uit. Motor nar de knoppen en nieuwe er in.................
- vankol
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 09.04.2016 - 15:26
https://www.google.com/search?q=volo+b4 ... e&ie=UTF-8EVV schreef: ↑01.06.2025 - 17:48Kan je daar de bijbehorende links bij plaatsen?vankol schreef: ↑01.06.2025 - 17:36 B4 is wel in olie als ik google
AI-overzicht
Meer informatie
De Volvo B4 motor, die te vinden is in modellen als de XC40 en S60 (2019-2025), heeft een natte distributieriem, ook wel een "wet belt" genoemd. Deze riem loopt in de olie en is anders dan een traditionele distributieriem.
VOLVO S60 D3 2011 GT V40 T2 Nordic+ 2016
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6518
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Toch kan ik je zeggen dat die 1.2 Turbo Pure Tech, een prime en stille krachtbron is. Ik heb in die 3 jaar met de Grandland X nooit problemen gehad. Bij het inhalen, had je zelfs wat meer power, dan met de huidige 1.5 Volvo motor. Bovendien hoorde je de airco niet, zoals bij de XC40 wel duidelijk het geval is. En qua rijeigenschappen vond ik de Opel echt niet onderdoen voor de Volvo. Maar..... ik heb hem misschien net op tijd ingeruild. Want na de 60.000 km, speelt de distributieriem weldegelijk een rol. Zo blijkt uit vele reacties van Grandland rijders. En boven de 100.000 km neemt ook het olieverbruik plotseling toe. Maar mijn ervaring met de 1.2 T Pure Tech met 130 pk motor, plus de automaat, was zeer goed.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Leuk zo’n AI antwoord, maar heb je zelf gekeken naar de bron van de antwoorden? Of neem je dit maar aan voor de waarheid?vankol schreef: ↑02.06.2025 - 09:16https://www.google.com/search?q=volo+b4 ... e&ie=UTF-8EVV schreef: ↑01.06.2025 - 17:48Kan je daar de bijbehorende links bij plaatsen?vankol schreef: ↑01.06.2025 - 17:36 B4 is wel in olie als ik google
AI-overzicht
Meer informatie
De Volvo B4 motor, die te vinden is in modellen als de XC40 en S60 (2019-2025), heeft een natte distributieriem, ook wel een "wet belt" genoemd. Deze riem loopt in de olie en is anders dan een traditionele distributieriem.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6518
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
@Gerret, dus het is niet die Volvo met kenteken X-957-JN geworden, waar je het eerst over had? B3 is een nette 4 cilinder....

Plaats je nog een paar foto's van je nieuwe aanwinst?
Topic: > Laat hier je Volvo XC40 zien.


Plaats je nog een paar foto's van je nieuwe aanwinst?
Topic: > Laat hier je Volvo XC40 zien.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)