Ombouw naar lpg

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Smilco
Starter

Hallo, ik ben me een beetje aan het oriënteren om mijn Volvo v70 cross country 2.4 t uit 2001 om te laten bouwen naar lpg maar weet niet of dat een goeie optie is. Heeft op dit moment 389.000 op de teller staan dus weet niet of dat een probleem is. Vandaar mijn vraag aan jullie
Mastiff
2nd Gear member

Of het een goed idee is weet jij denk ik het beste.
Heb je de auto al langer en is de staat van onderhoud goed dan zou ik het nog wel durven. Reken op minstens 2500 euro aan inbouwkosten en een iets hogere MRB. Tanken daarintegen is met 70 cent per liter wel lekker.
Maar je hebt, in tegenstelling tot een nieuwe/jonge auto, wel minder tijd om de inbouwkosten terug te verdienen gelet op de toch al redelijk hoge kilometerstand.
brulkjaer
2nd Gear member

Als de auto in goede staat van onderhoud is: zeker doen als je van plan bent lang met de auto te doen.
Controleer wel even je kleppen en zet ze desnoods iets ruimer. Bij jou versie is de klepspeling nog heel eenvoudig te controleren d.m.v. de inspectieluikjes.
Als er gesteld moet worden, is dat wel even een werkje. Daar heb ik een verslag van gemaakt op Volvov70forum.
Klepspeling controleren bij een dergelijke km-stand is sowieso aan te raden, ook als je op benzine blijft rijden.
Onze V70 uit 2001 heeft inmiddels bijna 6 ton op LPG gereden (op een totaal van 7 ton), waarbij de kleppen zijn gesteld bij 4 ton. Dat was toen precies op tijd.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”