XC60 Aankoopadvies - help me kiezen!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6643
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heb HUD op de Z4 maar kijk er zelden naar. Zal het niet missen en er dus geen auto om laten staan.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11732
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik kijk bijna nooit naar de centrale klokken, alleen naar de HUD. Voor mij is het elke euro waard. Ieder zijn eigen ding?
Zonder Pilot Assist en vooral zonder stuurverwarming zou ik nooit meer een auto willen hebben...
Zonder Pilot Assist en vooral zonder stuurverwarming zou ik nooit meer een auto willen hebben...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
Nee hoor er is niks aan de hand als hij bij de dealer in onderhoud is, die verhalen lees ik overal maar ik vraag me af of mensen ook er zelf ervaring mee hebben. Ik namelijk welRogier64 schreef: ↑04.06.2025 - 18:46Pilot Assist wel, voor ACC moet soms extra hardware toegevoegd worden. Goedkoop is relatief, de PIN van de auto moet achterhaald worden, voor Google auto's kost dat eenmalig € 225,- plus € 100,- per jaar voor gebruik van Orbit + kosten voor software om PA vrij te schakelen. Als je de auto bij een Volvo dealer in onderhoud doet loopt je een risico. Volvo houdt niet van eigenhandig aanpassen van software, VIDA kan de auto locken voor software updates van Volvo. Gebruikers van Orbit zetten de originele software dan terug voordat ze een bezoek brengen aan de dealer. Maak je geen gebruik van een Volvo dealer dan loop je weinig risico. Let wel op dat bij eventuele problemen coulance lastig wordt.

Na de beurt waren wel de instellingen weg maar die kun je met 1 druk op de knop (mits je een backup gemaakt hebt) zo weer terug zetten

En die kosten kloppen wel ongeveer, vind dat relatief weinig voor deze opties. Hardware is bij auto's vanaf 2019 bijna nooit nodig (bij mijn Inscription uit 2019 iig niet, mogelijk bij het instapmodel?).
- Quadrantz
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 23.05.2020 - 09:25
HUD zou ik ook geen euro voor over hebben maar idd Pilot Assist is bijna een must have zou ik nu zeggennielsvo schreef: ↑04.06.2025 - 22:04Ik ook niet. Heb het nu ook niet en mis het ook niet (misschien omdat ik het ook nooit eerder gehad heb?). Voor BLIS en CTA geldt hetzelfde. Heb vrijwel geen dode hoek als ik in de buitenspiegel kijk en heb ook een achteruitrijcamera laten installeren (met 50% korting bij aankoop auto).
Ik zou ACC en Pilot Assist zeker wel missen, gebruik het elke rit. Gewone cruise control heb je in Nederland nauwelijks iets aan vanwege het drukke verkeer.
Wat ik wel mis is de voorruitverwarming die ik op vorige auto's wel had. Werkt toch nog beter/sneller dan standkachel.
De auto's tot halverwege 2020 hebben nog niet de 180 km/h snelheidsbeperking. Niet dat ik er ooit al gebruik van heb gemaakt (nog niet in Duitsland geweest), maar wil ooit de 235 km/h toch nog wel eens aantikken met mijn XC60![]()

Volgens mij hebben de meeste (mijn Inscription uit 2019 wel) een snelheidsbegrenzer. Heb die van mij eraf gehaald en 230 gereden in DLD

- wikky
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 12.05.2010 - 22:47
Inderdaad maar ik heb het nergens over "geen toegevoegde waarde" zoals jij beweert, die zie ik namelijk (voor een deel!) zeker wel.
Niet zaligmakend betekent meer dat ik een keus er niet vanaf zou laten hangen aangezien er OOK haken en ogen aan zitten.
Volvo 440 GLE 87 pk 5v 1990
Volvo V70 D3 163 pk 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pk 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pk 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pk 8v. SUMMUM 2016
Volvo XC60 T5 250 pk 8v. R-Design 2019
!! Leven en laten leven !!
Volvo V70 D3 163 pk 6v. LIMITED EDITION 2012
Volvo XC60 D4 163 pk 6v. SUMMUM 2013
Volvo XC60 D4 181 pk 8v. SUMMUM 2015
Volvo XC60 D4 190 pk 8v. SUMMUM 2016
Volvo XC60 T5 250 pk 8v. R-Design 2019
!! Leven en laten leven !!
- Bart
- 8th Gear member
- Berichten: 12856
- Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
- Locatie: Nijmegen
Same here, zeker met een zonnebril met gepolariseerde glazen is er bijna niets op te zien... Daarbij is het zo gewoon geworden op de tellers te kijken dat ik vaak gewoon vergeet dat er ook een HUD is

Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue
"I'll try being nicer if you try being smarter.."