Zonder remmen met een drie maanden oude V60 T6 de berg af in Italië

Gesloten
Gebruikersavatar
kawaman
5th Gear member
Berichten: 1077
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

raspaardje schreef: 06.06.2025 - 10:16 Er is genoeg ervaring met incidenten waarin bestuurders moord en brand schreeuwen en er achteraf niks aan de hand lijkt te zijn? Dwz de oorzaak is de bestuurder zelf.
Precies dit kwam ook in mij gedachten op.

(even de knuppel in het hoenderhok) Misschien is Karretje wel tegen de muur gereden omdat hij met z'n telefoon zat te pielen of afgeleid was door de vervelende kinderen op de achterbank om vervolgens de schuld te geven aan de weigerende remmen van de Volvo. Na het voorval deden de remmen het immers gewoon weer. (Knuppel weer uit het hoenderhok)

Ik zeg hierbij absoluut NIET dat ik het verhaal in twijfel trek, maar de leasemij en Volvo zullen vast wel eerder met zulk soort appeltjes geschild hebben.
kan mij de reactie van Leasemij en Volvo enigszins begrijpen al is dit voor de betrokkenen natuurlijk knap waardeloos.
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3949
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Precies.

En vandaar ook mijn eerdere vraag.
raspaardje schreef: 31.05.2025 - 11:18 Ben benieuwd hoe de verzekering hier naar kijkt als er niks valt te achterhalen.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
diesel01
Geartronic member
Berichten: 21176
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Dat zijn nogal boute uitspraken..
Ik neem aan dat er getuigen zijn die het verhaal kunnen bevestigen van de "klonk" en falende remmen.
Daarnaast is er iig nog een geval bekend hier op het forum.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Twijfel uiten over de toedracht, zoals die beschreven is door de bestuurder van de auto, zonder enige aanleiding of onderbouwing is buitengewoon respectloos.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3949
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Het kan de reden zijn dat Athlon en Volvo handelen zoals er nu gehandeld wordt.
Zo moet je het geschrevene zien, meer niet.
WillyWortel2 schreef: 06.06.2025 - 11:38 De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Er is niet eens een discussie.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik lees geen twijfel aan de verklaring van TS ik lees alleen waarom dit soort scenario's extra lastig kunnen zijn voor LM, verzekering, Volvo EN TS Ben echt benieuwd naar de gang van zaken wens TS sterkte dit is allemaal tamelijk vervelend maar troost je in de gedacht dat het van de vervelende scenario's die zich konden gaan voltrekken een van de minst vervelende versies is!
Gebruikersavatar
Gouwe
7th Gear member
Berichten: 6693
Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44

WillyWortel2 schreef: 06.06.2025 - 11:38 De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Twijfel uiten over de toedracht, zoals die beschreven is door de bestuurder van de auto, zonder enige aanleiding of onderbouwing is buitengewoon respectloos.
Ik lees hier helemaal geen respectloze reactie van Raspaardje, maar een mogelijke verklaring waarom de leasemij en Volvo handelen zoals ze handelen. En verder worden hier in dit topic ook allerlei uitspraken/insinuaties gedaan die ik persoonlijk veel meer respectloos vind omdat zowel Volvo als Athlon zich hier niet eens kunnen verweren én we helemaal nog geen begin van een idee hebben wat er precies allemaal is gebeurd, laat staan de oorzaak bekend is. Het is allemaal zo makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
NielsPHEV schreef: 06.06.2025 - 12:22 Ik lees geen twijfel aan de verklaring van TS ik lees alleen waarom dit soort scenario's extra lastig kunnen zijn voor LM, verzekering, Volvo EN TS Ben echt benieuwd naar de gang van zaken wens TS sterkte dit is allemaal tamelijk vervelend maar troost je in de gedacht dat het van de vervelende scenario's die zich konden gaan voltrekken een van de minst vervelende versies is!
+1
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 883
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Is een tijdelijk slotje een idee, of post-stop totdat de TS Karretje zich weer meld?
Want iedere keer maar wat, als etc... posten wordt ook erg vervelend.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
volvo440special
5th Gear member
Berichten: 1035
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Waarom zou het topic dicht moeten? Een forum bestaat toch júíst uit discussies? Als we alles maar meteen dichtspijkeren, omdat iemand het te kritisch of wat dan ook vindt worden... Uiteindelijk moet iedereen zich - binnen de fatsoensnormen - kunnen en mogen uiten.
Ik zie tot op heden geen vingertjes die gewezen worden. Wél de vraag: Wat als er geen oorzaak gevonden kan worden en de auto op de testbank in ieder scenario remt? Of men weet aan te tonen dat de regeneratie en remming op de achterwielen wegvalt, maar er nog wel op de voorremmen geremd wordt.
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1433
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

volvo440special schreef: 06.06.2025 - 13:09 Ik zie tot op heden geen vingertjes die gewezen worden.
Er is hier toch behoorlijk vaak verwezen naar een terugroepactie van auto’s uit 2023, dat dit mogelijk verband zou kunnen hebben. Dat vind ik al vingerwijzen en Volvo beschuldigen zonder enige aanleiding.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Almerev70
4th Gear member
Berichten: 883
Lid geworden op: 26.07.2017 - 13:02
Locatie: Almere

Omdat veel berichten voor bij komen over wel of jiet snel ophalen van de auto etc. Niks inhoudelijk.
Volvo V60 T8 Twin Engine AWD Inscription 12-2019, Ice White.
Motortype B4204T34 - Bak TG-81SD. 8-2023 --> 77000km, 7-2025 --> 119.000km

Volvo V70 III D3/D4 2012 Limited Edition, Twilight Bronze Metallic
motortype D5204T3, --> 07/2017 127.000km
05/2018 146.000km --> 07/2023 248.000km
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8295
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Gaat inderdaad nergens meer over...
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2310
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

raspaardje schreef: 06.06.2025 - 10:16 Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?

Ik krijg iedere keer een mailtje van de leasemaatschappij wat ze betaald hebben aan de garage/bandenboer, meestal binnen de week en bandenboer bevestigde mij dat de facturen binnen de week betaald worden. enige wat ze moeten doen: offerte doorsturen op het 'platform' van de lease & meestal binnen de 10 minuten hebben ze een akkoord.
vorige week naar de dealer om ruitenwissers & tegen dat de magazijnier ze gehaald had zeiden ze aan de desk dat de goedkeuring al binnen is
bvb
4 nieuwe winterbanden (Good Year 235/45/18) 991.72€ ex btw
30.000km onderhoud: 309.77€ ex btw
wissel zomer/winter: 92.6€ ex btw
ruitenwissers voor: 70.24€ ex btw
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 8295
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Philken schreef: 06.06.2025 - 15:30
raspaardje schreef: 06.06.2025 - 10:16 Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?

Ik krijg iedere keer een mailtje van de leasemaatschappij wat ze betaald hebben aan de garage/bandenboer, meestal binnen de week en bandenboer bevestigde mij dat de facturen binnen de week betaald worden. enige wat ze moeten doen: offerte doorsturen op het 'platform' van de lease & meestal binnen de 10 minuten hebben ze een akkoord.
vorige week naar de dealer om ruitenwissers & tegen dat de magazijnier ze gehaald had zeiden ze aan de desk dat de goedkeuring al binnen is
bvb
4 nieuwe winterbanden (Good Year 235/45/18) 991.72€ ex btw
30.000km onderhoud: 309.77€ ex btw
wissel zomer/winter: 92.6€ ex btw
ruitenwissers voor: 70.24€ ex btw
Ik vraag mIj werkelijk af wat dit te maken heeft met het onderwerp van TS....
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...

"A man without a vision for his future, always returns to his past"
WillyWortel2
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02

Gouwe schreef: 06.06.2025 - 12:41
WillyWortel2 schreef: 06.06.2025 - 11:38 De discussie gaat nu een kant op die ik beslist niet waardeer.
Twijfel uiten over de toedracht, zoals die beschreven is door de bestuurder van de auto, zonder enige aanleiding of onderbouwing is buitengewoon respectloos.
Ik lees hier helemaal geen respectloze reactie van Raspaardje, maar een mogelijke verklaring waarom de leasemij en Volvo handelen zoals ze handelen. En verder worden hier in dit topic ook allerlei uitspraken/insinuaties gedaan die ik persoonlijk veel meer respectloos vind omdat zowel Volvo als Athlon zich hier niet eens kunnen verweren én we helemaal nog geen begin van een idee hebben wat er precies allemaal is gebeurd, laat staan de oorzaak bekend is. Het is allemaal zo makkelijk roepen vanaf de zijlijn.
NielsPHEV schreef: 06.06.2025 - 12:22 Ik lees geen twijfel aan de verklaring van TS ik lees alleen waarom dit soort scenario's extra lastig kunnen zijn voor LM, verzekering, Volvo EN TS Ben echt benieuwd naar de gang van zaken wens TS sterkte dit is allemaal tamelijk vervelend maar troost je in de gedacht dat het van de vervelende scenario's die zich konden gaan voltrekken een van de minst vervelende versies is!
+1
Het gaat mij om de post van Kawaman die met veronderstellingen komt die nergens op gebaseerd zijn en wat mij betreft smadelijk zijn voor de onfortuinlijke bestuurder die tijdens een afdaling in berg gebied zijn auto afremde door hem tegen de rotswand te drukken.

Raspaardje oppert terecht dat de verzekeraar en de lease maatschappij mogelijk vragen hebben na dit soort incidenten.
De auto registreert niets. Korte tijd later werken de remmen weer normaal. Dat kan vragen opleveren.
Inmiddels zijn er meer incidenten met remmen gemeld. Dat maakt het voor gedupeerden makkelijker om hun ervaring geaccepteerd te krijgen.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 3949
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

WillyWortel2 schreef: 06.06.2025 - 16:38 Het gaat mij om de post van Kawaman die met veronderstellingen komt die nergens op gebaseerd zijn en wat mij betreft smadelijk zijn voor de onfortuinlijke bestuurder die tijdens een afdaling in berg gebied zijn auto afremde door hem tegen de rotswand te drukken.
Lezen is ook een vak, WW2:
kawaman schreef: 06.06.2025 - 11:23 Ik zeg hierbij absoluut NIET dat ik het verhaal in twijfel trek, maar de leasemij en Volvo zullen vast wel eerder met zulk soort appeltjes geschild hebben.
kan mij de reactie van Leasemij en Volvo enigszins begrijpen al is dit voor de betrokkenen natuurlijk knap waardeloos.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2310
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Urbexpeditie schreef: 06.06.2025 - 16:06
Philken schreef: 06.06.2025 - 15:30
raspaardje schreef: 06.06.2025 - 10:16 Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?

Ik krijg iedere keer een mailtje van de leasemaatschappij wat ze betaald hebben aan de garage/bandenboer, meestal binnen de week en bandenboer bevestigde mij dat de facturen binnen de week betaald worden. enige wat ze moeten doen: offerte doorsturen op het 'platform' van de lease & meestal binnen de 10 minuten hebben ze een akkoord.
vorige week naar de dealer om ruitenwissers & tegen dat de magazijnier ze gehaald had zeiden ze aan de desk dat de goedkeuring al binnen is
bvb
4 nieuwe winterbanden (Good Year 235/45/18) 991.72€ ex btw
30.000km onderhoud: 309.77€ ex btw
wissel zomer/winter: 92.6€ ex btw
ruitenwissers voor: 70.24€ ex btw
Ik vraag mIj werkelijk af wat dit te maken heeft met het onderwerp van TS....
is een antwoord op een vraag hier gesteld, meer moet je er niet achter zoeken....
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Rene64
2nd Gear member
Berichten: 227
Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29

Insinuaties en aannames zijn in een geval als dit zinloos.
Wat er is voorgevallen weet alleen TS en de getuigen.
Daar een hele discussie over starten is niet zinvol en naar TS, die enorm geschokken al zijn, zeker niet netjes.

Ik heb zelf aangegeven dat ik mij niet voor kan stellen dat een auto die 3 remsystemen heeft, de voetrem met in 2 delen circuits , ook met vol op de rem gaan staan totaal niets doet.
En dat de "handrem" lees parkeerrem,, die apart werkt met motoren op de achterwielen, ook niet werkt.
ALS dat allemaal niet heeft gewerkt dan is er zeker een punt van discussie.
Maar we weten dit niet.
En TS zal mogeijk door de schrik de handremknopp helemaal niet hebben ingedrukt.
Deze zaak is voor Volvo NL en de leasemaatschappij.
Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk bekend gaat worden.
Meer dan TS sterkte wensen kunnen we niet.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13731
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

raspaardje schreef: 06.06.2025 - 10:16 Ik ben idd wel benieuwd wat voor afspraken een leasemaatschappij kan maken bij een dealer; hoeveel wordt er door een lm betaald voor onderhoud? Iemand daar inzicht in?

Terug naar het remprobleem. Zowel de lm als Volvo pakken het incident aan alsof er niks aan de hand is. De reden? Er is genoeg ervaring met incidenten waarin bestuurders moord en brand schreeuwen en er achteraf niks aan de hand lijkt te zijn? Dwz de oorzaak is de bestuurder zelf.

Ik denk dat het aan Karretje zelf is om de lm duidelijk te maken dat hij de auto wellicht niet meer terug wil wanneer Volvo geen duidelijkheid kan verschaffen tav de oorzaak. Maar ook dat is vooruitlopen op de zaak.
menig Lease maatschappij betaald niet wat voorgeschreven onderhoud kost, remmen en blokken? rij nog maar ff door, distributieriem? Hij gaat er toch binnenkort uit, doen we niet.. banden? 1.6 mm is het wettelijk minimum, wil je toch nieuwe? Zelf betalen
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27320
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

We raken steeds verder off-topic, voor nu gaat het topic op slot.

Zodra de topicstarter nieuws heeft vanuit Volvo, de leasemaatschappij of zelf inhoudelijk wil reageren kan hij mij of een van de andere moderators bericht sturen en dan halen we het topic weer van slot.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gesloten

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”