Eens, maar als dat het geval is het een erg slecht contract wat ze hebben.dimitripb schreef: ↑07.06.2025 - 10:41Vanuit technisch oogpunt kun je dat wel gemakkelijk stellen, maar we weten niet welke contracten Volvo heeft met partijen als INRIX. Mogelijk zijn er nog andere partijen bij betrokken. Als er een vrij magere SLA is afgesproken komt Volvo niet zo gemakkelijk onder een contract uit en gaat het een hoop geld kosten om INRIX te vervangen door TomTom. Het verbreken van een contract met INRIX zou ook weer kunnen betekenen dat alle Volvo-modellen die nu nog wel werken ook geüpdatet moeten worden naar de nieuwe API. Uiteindelijk zitten hier allemaal zakelijke afwegingen achter en niet enkel het bouwen en testen van een nieuwe API.MisterNick schreef: ↑07.06.2025 - 10:18 Wellicht moet Volvo maar eens denken nu duurt het al veel te lang we stellen Inrix wel aansprakelijk voor de kosten en maken een nieuwe koppeling op basis van de tomtom api.
Geen verkeersinfo bij Sensus
- MisterNick
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
- Locatie: Deventer
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
- kawaman
- 5th Gear member
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
- Locatie: Apeldoorn
Dan maar in z'n geheel over naar TomTom en niet alleen de verkeersinfo maar ook het kaartmateriaal.
Het kaartmateriaal wat van Here afkomstig is zit ook vol met fouten en onlogische routes. (maar ik dwaal af)
Het kaartmateriaal wat van Here afkomstig is zit ook vol met fouten en onlogische routes. (maar ik dwaal af)
Erik
S60 T5 R-design
S60 T5 R-design
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09.04.2025 - 17:34
- Locatie: Harderwijk
Als deze suggestie juist is raad ik je aan ‘m ook bij Volvo zelf onder de aandacht te brengen en niet alleen op dit forum. Daar zitten ze, om onbegrijpelijke redenen, niet op en maken daar ook geen gebruik van om met de klant te communicerenMisterNick schreef: ↑07.06.2025 - 10:18 Even programmeur input hier. Tomtom heeft gewoon een api beschikbaar die dezelfde functionaliteit bied als Inrix https://www.tomtom.com/products/traffic-apis/
Wellicht moet Volvo maar eens denken nu duurt het al veel te lang we stellen Inrix wel aansprakelijk voor de kosten en maken een nieuwe koppeling op basis van de tomtom api. Want ik zal je een geheimpje vertellen, zo vreselijk ingewikkeld is dat allemaal niet. Als je hier 1 of 2 programmeurs op zet heb je dat ook binnen ongeveer een maand gefixt.
V70 2.4i - LPG
V60 D3
XC40 T5 Recharge 08/22
V60 D3
XC40 T5 Recharge 08/22
-
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22.05.2012 - 14:12
De ontwikkelaars die voor Volvo werken weten dit ook wel en Volvo heeft de tips van een forum ook niet nodig. Zo’n probleem is niet enkel een technisch probleem dat je met ontwikkelaars even oplost. Als forumgebruikers kunnen wij helemaal niet overzien welke technische uitdagingen en zakelijke belangen hier allemaal spelen.gfvissinga schreef: ↑07.06.2025 - 19:06 Als deze suggestie juist is raad ik je aan ‘m ook bij Volvo zelf onder de aandacht te brengen en niet alleen op dit forum.
Daarnaast is het niet enkel een kwestie van een nieuwe koppeling bouwen. Er rijden honderdduizenden Volvo’s wereldwijd rond met allemaal verschillende softwareversies, mogelijk per continent of per land. Een nieuwe koppeling kan betekenen dat die allemaal teruggeroepen moeten worden en voorzien moeten worden van nieuwe software en nieuwe certificaten. Dan wordt “even” een nieuwe koppeling maken een enorme operatie.
Ik kan me goed voorstellen dat Volvo daar zakelijk gezien niet voor kiest en probeert de bestaande situatie weer werkend te krijgen, ook al gaat daar maanden overheen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09.04.2025 - 17:34
- Locatie: Harderwijk
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7766
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
De kennis en kunde is heus wel aanwezig bij Volvo.
Het heeft om onduidelijke reden geen of onvoldoende prio.
De wil lijkt te ontbreken. Ik bespeur arrogantie van een merk wat daar ver vandaan zou moeten staan (althans zo heb ik het altijd ervaren).
Dit soort zaken doet het merk geen goed…
Dat naast het niet informeren van de bestuurders. Ook daar bespeur ik arrogantie.
Het heeft om onduidelijke reden geen of onvoldoende prio.
De wil lijkt te ontbreken. Ik bespeur arrogantie van een merk wat daar ver vandaan zou moeten staan (althans zo heb ik het altijd ervaren).
Dit soort zaken doet het merk geen goed…
Dat naast het niet informeren van de bestuurders. Ook daar bespeur ik arrogantie.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46
Ik ben het 100% met je eens!
In het begin dacht ik nog van "ja het is misschien moeilijk op te lossen, daardoor loopt even zo" maar als het al zo lange tijd duidelijk is dat het vinden van een oplossing niet eenvoudig is en dus meer tijd gaat kosten had dit vanuit Volvo zelf echt gecommuniceerd moeten/kunnen worden. Hier laten ze echt een grote steek vallen naar mijn mening. Ik persoonlijk als Volvo fan had dit niet verwacht van een merk als Volvo. Ik had eerder verwacht dat dit bij een merk als Audi, VW en Mercedes zou gebeuren zoals ook bij franse merken is gebeurd (distriebutieriemen door olie probleem). Dan had ik graag alleen gezegd "tsjaa bij Volvo gaat dat wel anders".
In het begin dacht ik nog van "ja het is misschien moeilijk op te lossen, daardoor loopt even zo" maar als het al zo lange tijd duidelijk is dat het vinden van een oplossing niet eenvoudig is en dus meer tijd gaat kosten had dit vanuit Volvo zelf echt gecommuniceerd moeten/kunnen worden. Hier laten ze echt een grote steek vallen naar mijn mening. Ik persoonlijk als Volvo fan had dit niet verwacht van een merk als Volvo. Ik had eerder verwacht dat dit bij een merk als Audi, VW en Mercedes zou gebeuren zoals ook bij franse merken is gebeurd (distriebutieriemen door olie probleem). Dan had ik graag alleen gezegd "tsjaa bij Volvo gaat dat wel anders".
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
- Locatie: Drenthe; ergens boven in.
Ik merk steeds vaker dat negatieve zaken onder de pet wordt gehouden en dat men bang is voor negatieve reclame. Weet niet of bang zijn voor claims hier te maken heeft.
Maar volledig eens dat dit niet goed doet!
Probeer van iets negatiefs iets positiefs te maken. Iedereen begrijpt dat er iets fout kan lopen maar laat dan zien dat je je klanten serieus neemt en communiceer wat probleem is, hoe je het gaat oplossen en op welke termijn verwacht kan worden dat het is opgelost.
Dat maakt meer goed dan het negatieve dat iets niet werkt!
En zeker, zoals teebee al noemt, een dergelijke arrogante houding wordt aangenomen en zelf dealers niet op de hoogte wordt gehouden, jammer!
En let maar eens op, als het is opgelost, dan zelf op de borst slaan en hoog van de toren blazen hoe geweldig ze dit wel niet hebben opgelost.
Tja...
Maar volledig eens dat dit niet goed doet!
Probeer van iets negatiefs iets positiefs te maken. Iedereen begrijpt dat er iets fout kan lopen maar laat dan zien dat je je klanten serieus neemt en communiceer wat probleem is, hoe je het gaat oplossen en op welke termijn verwacht kan worden dat het is opgelost.
Dat maakt meer goed dan het negatieve dat iets niet werkt!
En zeker, zoals teebee al noemt, een dergelijke arrogante houding wordt aangenomen en zelf dealers niet op de hoogte wordt gehouden, jammer!
En let maar eens op, als het is opgelost, dan zelf op de borst slaan en hoog van de toren blazen hoe geweldig ze dit wel niet hebben opgelost.
Tja...
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 15.09.2021 - 19:53
- Bluesbroeder
- 3rd Gear member
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 15.07.2011 - 17:29
- Locatie: Drenthe; ergens boven in.
Bij Sensus - instellingen - Systeeminformatie- Verkeersinformatieprovider.
Volvo V60 B4 Business Pro au. - Denim Blue
-
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09.04.2025 - 17:34
- Locatie: Harderwijk
Mijn ervaring bij VW, vorig voorjaar, was niet anders dan nu bij Volvo. Ook daar werd ik voortdurend aan het lijntje gehouden.Cris71 schreef: ↑08.06.2025 - 17:14 Ik ben het 100% met je eens!
In het begin dacht ik nog van "ja het is misschien moeilijk op te lossen, daardoor loopt even zo" maar als het al zo lange tijd duidelijk is dat het vinden van een oplossing niet eenvoudig is en dus meer tijd gaat kosten had dit vanuit Volvo zelf echt gecommuniceerd moeten/kunnen worden. Hier laten ze echt een grote steek vallen naar mijn mening. Ik persoonlijk als Volvo fan had dit niet verwacht van een merk als Volvo. Ik had eerder verwacht dat dit bij een merk als Audi, VW en Mercedes zou gebeuren zoals ook bij franse merken is gebeurd (distriebutieriemen door olie probleem). Dan had ik graag alleen gezegd "tsjaa bij Volvo gaat dat wel anders".
Ik ben benieuwd of ze daar nu ook dezelfde RTTI problemen hebben als Volvo. Zou me niets verbazen overigens, zéker als de oplossing bij een derde partij vandaan moet komen.
V70 2.4i - LPG
V60 D3
XC40 T5 Recharge 08/22
V60 D3
XC40 T5 Recharge 08/22
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 09.06.2024 - 20:46
Precies, daar had Volvo zich dus van kunnen onderscheiden!
Volvo XC40 Momentum pro.T2 bjr.2020, Leder, Harmon Kardon.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
Toyota Yaris Dynamic Brons groen bjr.2022.
Volvo S60 D3 5cil.aut.bjr.2012 Momentum.
Volvo C30 Summum 2.0D bjr.2007, Leder, navigatie etc.
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7766
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Die behoefte voelt Volvo niet, vandaar: arrogantie.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40686
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7766
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Hier nog altijd nada
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16.10.2020 - 07:04
Al weer 2,5 maand verder en nog steeds niets..
Vraag me af of dit sowieso zichzelf hersteld in mijn auto, kaart en app updates over the air werken ook al een tijdje niet meer.
Geeft steeds aan: kan geen verbinding maken.
Wat wel dan weer raar is: enkele weken geleden in België heeft hij wel alles geüpdatet over the air, daar werkte het blijkbaar wel.
Wel jammer, was altijd zeer te spreken over de navigatie.
Maar goed, auto gaat er over 3 maanden uit dus over 3 maanden is het voor mij opgelost
Is overigens geen reden om over te stappen op een ander merk, blijf Volvo trouw. i.v.m. beleid werkgever is het een elektrische EX40 Ultra Black Edition geworden.
Vraag me af of dit sowieso zichzelf hersteld in mijn auto, kaart en app updates over the air werken ook al een tijdje niet meer.
Geeft steeds aan: kan geen verbinding maken.
Wat wel dan weer raar is: enkele weken geleden in België heeft hij wel alles geüpdatet over the air, daar werkte het blijkbaar wel.
Wel jammer, was altijd zeer te spreken over de navigatie.
Maar goed, auto gaat er over 3 maanden uit dus over 3 maanden is het voor mij opgelost

Is overigens geen reden om over te stappen op een ander merk, blijf Volvo trouw. i.v.m. beleid werkgever is het een elektrische EX40 Ultra Black Edition geworden.
V60 Business Pro B3
Birch Light
Birch Light
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1021
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..bij mij ook nog niets. Ik laat nu wel bij elke rit internetverbinding aanstaan, wie weet wordt dat door de experts van Volvo/Intrix of wie dan ook 'gezien'..
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7766
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Staat bij mij altijd aan, instappen met telefoon = verbinden en online.
Ik kan me niet voorstellen dat dit zo complex is om op te lossen. Met de juiste funds en de juiste prio zou dit in no time gefixt moeten zijn…. Maar daarvoor is wel de juiste ‘attitude’ nodig…. En daar ontbreekt het aan imho.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208