Desperaat ben ik op zoek naar een V70 in de kleur magic blue en bij voorkeur in een Inscription-uitvoering. Ben ik vandaag bij een heel mooi exemplaar uit 2016 bij een dealer geweest. Wie schetst mijn teleurstelling toen ik er achter kwam dat het motornummer van de T4 lager was dan het bekende nummer 1501327, namelijk het motornummer waarbij Volvo de gemodificeerde zuigers, zuigerveren, schraapveer en zuigerstang standaard in de motorproductie ging gebruiken. E.e.a. naar aanleiding van het hoge olieverbruik bij de eerste 2.0 VEA-series. De verkoper was deze geschiedenis ook bekend maar kon mij niet geruststellen dat de aangeboden auto geen last had van de bekende olieproblemen. Ik heb de auto, vooral door dat lagere motornummer bij de T19, laten staan. Heb ik het nu goed gedaan of ben ik te achterdochtig geweest? Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze problematiek.
P.S.
Wie mij een tip kan geven over een te koop staande V70 magic blue Inscription uit 2016 met beige interieur ben ik eeuwig dankbaar!
Olieverbruik verzekert bij lager motornummer dan 1501327?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Niemand die ervaringen heeft met veel/weinig/geen olieverbruik bij een motornummer lager dan 1501327? Ben reuzebenieuwd!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
Bij mijn weten is de V70 nooit geleverd met een motornumme hoger dan 1501327, de modificatie kwam er nadat de V70 reeds uit productie was.
Ik stond voor het zelfde dilemma als jij, en heb toch voor de v70 gekozen met deze motor. Heb ietwat olieverbruik maar valt me goed mee.
Ik reed zowieso maar een 10,000km met dezelfde olie, nooit meegedaan met de 30,000km intervallen.
Ik stond voor het zelfde dilemma als jij, en heb toch voor de v70 gekozen met deze motor. Heb ietwat olieverbruik maar valt me goed mee.
Ik reed zowieso maar een 10,000km met dezelfde olie, nooit meegedaan met de 30,000km intervallen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Dank Staaf! Ik heb nu een polar+ uit november 2016 met een motornummer 156ennogwat en ga ervanuit dat ik de gemodificeerde motor heb. Nu 160.000 op de teller en echt nul olieverbruik. Ik haal bij de oliewissel na elke 10.000 km altijd meer dan 5,5 liter uit. Ik weet nu mijn (en van mijn vrouw) favoriete kleur, magic blue, bij een dealer te staan met een inscriptionedition uitvoering. Ben verliefd maar durf het (nog) niet aan vanwege het motornummer 140ennogwat. Dealer gaf aan dat dit idd. Een ongemodificeerde motor is. Misschien is die motor ooit wel op kosten van Volvo aangepast? Ik moet maar eens bellen om de onderhoudsge#chiedenis te achterhalen. In het serviceboekje stond hier niets over vermeld 
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 4th Gear member
- Berichten: 923
- Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
- Locatie: Eindhoven
Probleem doet zich alleen voor bij de VEA diesel modellen, de T4 en T5 benzine modellen hebben geen last van deze olieproblemen.
- -KJ-
- 5th Gear member
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 01.03.2016 - 20:22
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1387
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Volgens mij gaat dit topic over olieverbruik bij VEA motoren, die zijn zover ik weet nooit als 5 cilinder geleverd.
- Jers3n
- 5th Gear member
- Berichten: 2352
- Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16
Dit technical journal gaat idd over de B5254T12 (2.5L T5) motor, dat is idd geen VEA-motor.
Overigens had onze V70 MY15 VEA T5 geen merkbaar olieverbruik. 5 jaar mee gereden, ingeruild met 165.000km op teller. (ca. 11.000 km per jaar en een jaarlijkse beurt met oliewissel is…)
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 23.06.2009 - 23:05
Oeps, overgelezen dat het over een benzine ging, ik rijd zelf diesel.
De gemodificeerde diesels zijn met mijn weten nooit in de v70 gekomen.
Ik weet ook niet of de benzineversies ooit de gemodificeerde zuigerringen gekregen hebben. Ik weet dat er benzines zijn met olieverbruik maar zullen er volgens mij een pak minder zijn dan geaffecteerde diesels.
De gemodificeerde diesels zijn met mijn weten nooit in de v70 gekomen.
Ik weet ook niet of de benzineversies ooit de gemodificeerde zuigerringen gekregen hebben. Ik weet dat er benzines zijn met olieverbruik maar zullen er volgens mij een pak minder zijn dan geaffecteerde diesels.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
En als ik dit nu eens zeker wist! Zelfs bij de dealer krijg ik geen zekerheid, behalve dat de problematiek bij diesels veel meer voorkomt. Maar niemand durft te stellen dat benzinemotoren géén last hebben van die dichtgekoekte ‘high tech ‘ schraapveren. Wat wél in breder verband bekend is, is de toepassing in de productielijn van ‘gebruikelijkere’ schraapveren, zuigers en zuigerveren vanaf motornummer 1501327, ongeacht diesel- of benzinemodellen, in de tweede helft van 2016. Wie kan mijn visie verifiëren/aanvullen of naar het rijk der fabelen verwijzen?HansEindhovenV70 schreef: ↑11.06.2025 - 11:11 Probleem doet zich alleen voor bij de VEA diesel modellen, de T4 en T5 benzine modellen hebben geen last van deze olieproblemen.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Rene64
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 26.12.2018 - 15:29
Je kan de verkopende partij natuurlijk ook garantie vragen op dat punt, bv recht van teruggave van de auto gedurende 2 weken en er dan een flink aantal kilometers mee maken.
Ik heb de D4 ( XC60) van 2017, die heeft de gemodificeerde motor en verbruikt geen druppel ( over 13.000 km nu).
Ik had dat ook als discussiepunt aangevoerd bij de verkopende partij.
Ik heb de D4 ( XC60) van 2017, die heeft de gemodificeerde motor en verbruikt geen druppel ( over 13.000 km nu).
Ik had dat ook als discussiepunt aangevoerd bij de verkopende partij.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic