Dag mensen,
Ik ben nieuw op dit forum omdat ik een Volvo V70 D5 uit januari 2002 wil kopen. Het betreft een Italiaanse Volvo met 120.000 km op de teller. Ik ken de onderhoudshistorie niet maar de auto ziet er netjes uit. Binnenkort ga ik een proefrit maken en kijken wat er gebeurd. Ik ben benieuwd of ik op speciale dingen moet letten, zoals: trillingen? (heb ik elders op het forum gelezen) en andere zaken? Heb van een kennis gehoord dat de eerste D5 nog al eens prolemen geeft zoals verstopte injectoren, trillingen (ook hij vertelde dat)....Wat is jullie advies of mening voordat ik in het diepe spring en voor het eerst een Volvo ga aanschafffen.
V70 D5 uit januari 2002
- NOS
- 7th Gear member
- Berichten: 6567
- Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
- Locatie: Pijnacker
Tsja, over het algemeen zijn het gewoon betrouwbare auto's.
Let er gewoon op dat hij goed rijdt, schakelt, koppelt en andere zaken die mischien op een veel hogere kmstand duiden.
Injectoren kun je helaas testen.
Let er gewoon op dat hij goed rijdt, schakelt, koppelt en andere zaken die mischien op een veel hogere kmstand duiden.
Injectoren kun je helaas testen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 20:19
Dank voor je snelle antwoord. Ik ben benieuwd hoe de auto rijdt, ik zal voor de zekerheid ook bij een dealer een rondje maken. Wanneer is trouwens bij de D5 de distributie aan de beurd en is dat een dure operatie?
heb nu een Scenic 1.9 DCI, daarvan was een grote beurt, airco afpersen en vullen en distributie samen euro 600,-- (ATU in Duitsland)
heb nu een Scenic 1.9 DCI, daarvan was een grote beurt, airco afpersen en vullen en distributie samen euro 600,-- (ATU in Duitsland)
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Let even op de koppeling Menzing...
Zie elders op het forum...
Zie elders op het forum...
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
Ik breng nog wel eens een auto naar Albanie. Een ding willen ze daar niet een auto afkomstig uit Italie. Nederlandse en Duitse auto's geen probleem maar geen Italianen. Zijn in Italie naar het schijnt minder zorgvuldig met hun auto (onderhoud, schades etc) uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Goed kijken naar schade dus. Je gaf al aan dat je de onderhoudshistorie niet kent probeer die te achterhalen. ( lukt het niet, ivm Italiaanse taal wil ik je wel helpen) Enne mijn V70 bj 97 met aardig wat op de klok ziet er ook nog schitterend uit dus let op!
Succes,
Michiel
Succes,
Michiel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Ik heb enkele jaren geleden in Italië een auto gekocht en daar uitvoerig gesproken met de verkoper over de getoonde Km stand, hij wist mij te vertellen dat het in Italië de gewoonste zaak van de wereld is dat deze stand wordt teruggedraaid en dat dit in Italië niet strafbaar zou zijn?
Succes.
Succes.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Een grote beurt incl distributie, waterpomp, spanrollen etc moet je toch wel zo'n duizend eurootjes voor opzij leggen. Dat betreft dan nog wel een volvospecialist. Bij de dealer komt er nog wel een beetje bij.
Verder is de D5 een heerlijke motor. Ik heb er een gekocht puur vanwege de D5-motor en ik rijd maar een kleine 15-duizend KM per jaar.
Wolf in schaapskleren zeg maar...
Verder is de D5 een heerlijke motor. Ik heb er een gekocht puur vanwege de D5-motor en ik rijd maar een kleine 15-duizend KM per jaar.
Wolf in schaapskleren zeg maar...
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD