KE01 keyless entry problemen
- Wersitime
- 1st Gear member
- Contacteer:
@raspaardje. Ik ga deze vraag bij de fabrikant neerleggen. Mogelijk heb ik ook een oude versie.
- raspaardje
- 6th Gear member
Fijn, dank je!
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Wersitime
- 1st Gear member
- Contacteer:
Het ziet er naar uit dat mijn versie niet de oorzaak is van een batterij probleem.
- Wersitime
- 1st Gear member
- Contacteer:
Na maanden van frustatie heb ik de sleutel die niets meer deed eens opengemaakt en goed bekeken. En wat was er aan de hand, de batterij met chip zit veel te los in de behuizing, hij raakte de contacten niet. Als je de batterij al bewegend centreert dan doet de sleutel het ineens weer. De batterij was dus helemaal niet leeg.
- raspaardje
- 6th Gear member
Verkeerde, te kleine batterij geplaatst?
- Wersitime
- 1st Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat ze een te dun foam hebben gebruikt. Een dikkere batterij gaat denk ik net niet passen. Zoveelste foutje van de dealer want zoiets mag gewoon niet gebeuren. Maar nu ik de oorzaak weet, en dit kan worden opgelost, zal ik geruster zijn bij langere vakantieritten.
- Wersitime
- 1st Gear member
- Contacteer:
Balen. Vandaag weer helemaal niets. De truuc van de batterij centreren werkt vandaag niet. Maar wel komisch, na een 10 minuten werkt de sleutel weer spontaan en dan blijft hij de hele dag werken zonder weigeringen. Lijkt wel of hij s'morgens niet uit de slaapstand wil komen.
- Rinootje
- 4th Gear member
Dit heb ik ook met één sleutel gehad. Uiteindelijk open gemaakt en er een iets dikker stukje foam in geplakt en daarna nooit meer last van gehad.
Vreemd is dat de ander sleutel, met dat zelfde stukje, origineel geplakte foam, daar nooit last van gehad heeft.
Draai nu al een jaar met de origineel geplaatste batterijen.
Mazda CX-30 SkyActive-X Takumi (MY2025)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
Volvo V40 T5 Inscription (MY2017) Polestar
VW Scirocco 2.0 Tsi (MY2011)
- PoetsXC60
- 2nd Gear member
Ik kwam hier terecht i.v.m. het gebruikelijk gevecht met verzekeringsmaatschappijen bij een nieuwe auto.
Verassend dat mensen hier CB noemen.
Die had in mijn geval zelfs klasse 5 alarm als eis en toch een pittige premie.
Voor het batterij gedoe werkt het bedrijf waar ik vaker kom voor alarm tegenwoordig met sleepy battery.
Voordeliger en makkelijker
SCM goedgekeurd met certificaat als zij het de eerste keer installeren.
https://www.sleepingbattery.com/
Was effe opgelucht ademhalen, dat op batterijen plakken gedoe lijkt me niet fijn.
Verassend dat mensen hier CB noemen.
Die had in mijn geval zelfs klasse 5 alarm als eis en toch een pittige premie.
Voor het batterij gedoe werkt het bedrijf waar ik vaker kom voor alarm tegenwoordig met sleepy battery.
Voordeliger en makkelijker
SCM goedgekeurd met certificaat als zij het de eerste keer installeren.
https://www.sleepingbattery.com/
Was effe opgelucht ademhalen, dat op batterijen plakken gedoe lijkt me niet fijn.
-
- 2nd Gear member
Een gevecht met de verzekeringsmaatschappij heb ik nu ook. Op 25 juli de auto verzekerd en nu ik het laatste lease overzicht van de afgelopen 4 jaar heb opgestuurd met daarin 1 schade wordt ik terug gezet van 15 naar 0 schadevrije jaren. ik moet nu wellicht opzoek naar een andere verzekering en ben benieuwd welke eisen er dan gesteld worden, deze verzekering stelde geen enkele eis maar verhoogd nu zijn premie met 130€ per maand met terugwerkende kracht.
Volvo XC60 T6 Thunder grey
- Gouwe
- 7th Gear member
Maar jou premie wordt verhoogd omdat je schade hebt gereden toch?
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Risrael
- 5th Gear member
Ik heb ook de K01 protector maar wat een drama is dit zeg. Theoretisch werkt het maar als je een tijdje hebt gereden en de sleutel zit in je zak (en dus ligt dus stil) gaat deze in slaap. Stapt er dan iemand in dan is dat een moment voor de auto een moment of de sleutel nog aanwezig is. Die is dan in slaap wat dus resulteert in een foutmelding. Moet e dus sleutel uit je broekzak halen en schudden.
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
Had: V60 T5 Momentum, Savile Grey, Charcoal leder, donkere hemel.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
Had: V70 D4 MY14 Summum Nordic+ Luxury line. Caspian Blue. Dymamic Select leder zwart.
- raspaardje
- 6th Gear member
Paar keer op tikken is ook al voldoende. Zo doe ik het iig.
- Risrael
- 5th Gear member
Maar je krijgt die meldingen dus ook? Met name als tijdens de rit iemand in of uitstapt?
Nu: V60 T6 MY2024 Plus Dark, platinum grey, nappa leder/open grid textiel.
- raspaardje
- 6th Gear member
Ja, ik heb wel eens de melding dat de contactsleutel niet herkend wordt terwijl de sleutel in mijn broekzak zit.
Wanneer dat gebeurt? Geen idee, ik stoor me er niet aan. Ik tik op de sleutel, nog steeds in mijn broekzak, dan wordt de sleutel wel herkend.
Ik heb nu van één afstandbediening de batterij mét de Keylessprotector erop moeten vervangen, heb er dus meer dan 3 jaar mee gedaan. Appeltje eitje met de juiste tool.
Dat was wel mijn AB, niet die van mijn vrouw. Die met haar eigen AB vaker in de auto rijdt buiten de vakanties. Want in de vakanties rijd ik en wordt mijn sleutel gebruikt.
-
- Starter
Batterij probleem afstandbediening Volvo XC 40 ( 2021)
Display gaf aan dat de batterij vd afstandbediening vervangen moest worden .
Batterij vervangen door Duracell 2032 ,
Melding bleef echter terugkomen terwijl ik de auto op 150 meter afstand vd auto kon ontgrendelen of sluiten .
Bij Volvo dealer navraag gedaan wisten geen oplossing .
Uiteindelijk na advies van collega die een "ALFA Stelvio "rijd de duracell batterij vervangen door een "VARTA 2032 " en de melding op het display blijft weg.
( Dit blijkt ook bij BMW zo te werken)
Display gaf aan dat de batterij vd afstandbediening vervangen moest worden .
Batterij vervangen door Duracell 2032 ,
Melding bleef echter terugkomen terwijl ik de auto op 150 meter afstand vd auto kon ontgrendelen of sluiten .
Bij Volvo dealer navraag gedaan wisten geen oplossing .
Uiteindelijk na advies van collega die een "ALFA Stelvio "rijd de duracell batterij vervangen door een "VARTA 2032 " en de melding op het display blijft weg.
( Dit blijkt ook bij BMW zo te werken)