30 dagen: https://www.volvocars.com/nl/l/mijn-volvo/assistance/
Moet je dus wel apart afsluiten bovenop de standaard VA.
Zojuist zelf ook even afgesloten met de zomervakantie voor de deur........
Accu-cel high voltage batterij
- Gouwe
- 7th Gear member
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Rene64
- 2nd Gear member
Mee eens, dat is niet realistisch van WW.Gouwe schreef: ↑12.06.2025 - 08:42Wat je hier allemaal voorstelt is gewoon totaal niet realistisch: "Zoek met spoed een leverancier die betere accu's maakt." Zoveel producenten zijn er niet en wat is dan jou definitie van SPOED? Verder is LG een hele grote speler op dit gebied én betreft het hier een serie waar overduidelijk iets niet goed is gegaan. Volvo zal dus de kosten zeker ook waar mogelijk (deels) contractueel gaan verhalen op LG. Overstappen naar een andere producent (als dat al met "spoed" kan) betekent dat Volvo alle kosten zelf moet gaan betalen, Volvo mogelijk een hogere prijs moet gaan betalen, er eerst allerlei juridische zaken met de nieuwe leverancier moeten worden afgehandeld voordat er ook maar één accucel kan worden geleverd, Volvo die accu eerst zal willen testen. Kortom, totaal niet realistisch om dat even met "spoed" allemaal te regelen.WillyWortel2 schreef: ↑11.06.2025 - 18:36 Gebruik goede cellen uit de auto's die stilstaan om andere auto's rijdend te houden. Dan kan een deel van de auto's weer de weg op. Bestel nieuwe {betere} accu's voor de auto's die hun accu inleverden.
Zoek met spoed een leverancier die betere accu's maakt.
.......
Verleng de garantie op accu's nu er zoveel auto's stilstaan met defecte accu's. Bij zoveel klachten mag je zeggen dat de accu's niet aan de verwachtingen voldoen. Vervangen door betere lijkt me wenselijk.
En hoeveel tijd denk je dat het kost om cellen uit stilstaande auto's te halen? En waar moet een dealer die monteurs vandaan halen? Deze hele actie gaat er sowieso denk ik al toe leiden dat de wachttijden voor onderhoud bij Volvo dealers enorm gaat oplopen.
En als Volvo dat allemaal voor elkaar zou krijgen met "spoed", welk probleem lost Volvo dan eigenlijk op? In het geval van eirikr66 is het bijzondere dat de auto gewoon helemaal niet meer rijdt en hij dus zo maar tot 3 weken zonder auto zit. Lijkt mij aan de dealer om te kijken of ze hem hier kunnen helpen. In de andere gevallen rijdt de auto gewoon nog. De gevolgschade waar jij het over hebt lijkt dus vooral een probleem van hogere brandstofkosten te zijn.
En volgens mij is de hele actie erop gericht om betere accu's in de getroffen Volvo's te plaatsen en waarom Volvo dan de garantie moet verlengen ontgaat me? Wat gaat de gedupeerden dat dan opleveren? Hun auto wordt er niet sneller weer mobiel door dus wat compenseert Volvo dan met zo'n actie? Beter voorstel lijkt mij dat Volvo en de dealers voor de reparatieduur (dus dat er daadwerkelijk aan de auto gesleuteld wordt), kosteloos een auto ter beschikking stellen (als dat al niet gebeurt).
En wel eens bij stil gestaan wat het vervangen van losse cellen voor risico's geeft?
Ik kan mij niet voorstellen dat de dealers dat zelf gaan doen.
Een keer sluiting maken en het hele pakket is een brandbom geworden, met desastreuze gevolgen!
Ook zal de BMC in het pakket niet zomaar accepteren dat er andere gebruikte cellen in gaan, die zal ook een reset moeten hebben , alle cellen moeten ongeveer gelijk ( gebalanceerd) zijn wat capaciteit en lading betreft.
Het zijn de batterijtjes in de afstandbediening van de tv niet die je even vervangt.
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
Volvo V70 III MY 2010 D3 Geartronic
-
- 1st Gear member
Heb ik niet afgesloten, was in dit geval wel handig geweest maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit de eerste keer in mijn 40 jarige autorij carrière is dat ik zolang op een reparatie moet wachten, zonder vervangend vervoer. ik heb voor de zaak een BMW die begin dit jaar na 3000 km ook een storing kreeg die door omstandigheden pas vier weken later verholpen kon worden, daar kreeg ik vier weken lang een gelijkwaardige vervangende auto die niet in rekening is gebracht. Zijn beide premium automobielen, de ene voelt echter voor mij toch wat meer premium dan de andere.
- Gouwe
- 7th Gear member
De ene is dus nagenoeg splinternieuw en binnen de fabrieksgarantie (BMW) de andere 4 jaar oud en dus buiten de fabrieksgarantie (Volvo), dus vind de vergelijking beetje mank gaan......
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
- Gouwe
- 7th Gear member
Dealers doen het kennelijk wel zelf, maar vervangen dan een hele cel module en niet de losse cellen....
- Rene64
- 2nd Gear member
Ja, inderdaad, even verder gezocht,
Hier staat ( wat naar beneden scrollen) een mooie demo van een Volvo batterij.
https://www.autoweek.nl/elektrisch-rijd ... apot-gaat/
Volvo XC60 D4 Polar + 2017
-
- 1st Gear member
Het vergelijk lijkt wellicht mank te gaan op het bouwjaar, maar de storing aan de Volvo is aan de high voltage accu en die valt onder de fabriek garantie (zes jaar uit mijn hoofd) dus garantie is garantie mijns inziens. Daar komt nog bij dat zowel de supply chain als de personele bezetting (beide genoemd als de oorzaken van de lange doorlooptijd bij zowel BMW als Volvo) iets is wat ik niet voor ze kan en hoef op te lossen. Maar met exact gelijke redenen voor een lange doorlooptijd regelt BMW mobiliteit en Volvo niet.
- Gouwe
- 7th Gear member
Of vervangend vervoer inbegrepen is in de garantievoorwaarden weet ik niet, maar dat zal zowel voor BMW als Volvo denk ik niet aan de orde zijn. Overigens geeft Volvo 8 jaar of 160K garantie op de accu (maar houdt die garantie dus niet in dat je recht hebt op gratis vervangend vervoer).
Ik denk dat in het geval van een nagenoeg splinternieuwe auto, eender welke dealer het niet in zijn hoofd haalt om de klant op te laten draaien voor vervangend vervoer. Niet omdat dat in de garantievoorwaarden zou staan, maar omdat dat "moreel" gewoon niet verdedigbaar is.
Verder heb ik geen beeld of je de Volvo nieuw/gebruikt hebt gekocht bij deze dealer en/of daar in onderhoud hebt of dat je deze dealer bij wijze van spreken voor het eerst bezoekt. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de BMW bij de verkopende dealer is gebracht. Allemaal zaken die wel meespelen wat mij betreft.
Ik denk dat in het geval van een nagenoeg splinternieuwe auto, eender welke dealer het niet in zijn hoofd haalt om de klant op te laten draaien voor vervangend vervoer. Niet omdat dat in de garantievoorwaarden zou staan, maar omdat dat "moreel" gewoon niet verdedigbaar is.
Verder heb ik geen beeld of je de Volvo nieuw/gebruikt hebt gekocht bij deze dealer en/of daar in onderhoud hebt of dat je deze dealer bij wijze van spreken voor het eerst bezoekt. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de BMW bij de verkopende dealer is gebracht. Allemaal zaken die wel meespelen wat mij betreft.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Goed te horen ik heb zakelijk net een nieuwe BMW gekocht.eirikur66 schreef: ↑13.06.2025 - 11:13Heb ik niet afgesloten, was in dit geval wel handig geweest maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat dit de eerste keer in mijn 40 jarige autorij carrière is dat ik zolang op een reparatie moet wachten, zonder vervangend vervoer. ik heb voor de zaak een BMW die begin dit jaar na 3000 km ook een storing kreeg die door omstandigheden pas vier weken later verholpen kon worden, daar kreeg ik vier weken lang een gelijkwaardige vervangende auto die niet in rekening is gebracht. Zijn beide premium automobielen, de ene voelt echter voor mij toch wat meer premium dan de andere.
Prive nog steeds een fraaie V90T8 met premium assistance die niet voor niets premium heet. Overigens heb ik met een nieuwe Volvo binnen de fabrieksgarantie ook zonder premium assistance wel eens voor langere tijd een vervanger meegekregen op vakantie. Overigens heb je bij een select occasion van Volvo toch ook standaard premium assistance ? zoniet ben je afhankelijk van je dealer en die zouden premium assistance beter cadeau kunnen geven bij een grote beurt
-
- 1st Gear member
Wij hebben blijkbaar een andere visie op deze zaak Gouwe (gelukkig mag dat;-) , het issue doet zich voor bij een Volvo en hij staat nu bij een gecertificeerde Volvo dealer. Het zou dus helemaal niet relevant moeten zijn of ik hem daar heb gekocht of in onderhoud heb, ik ben een Volvo klant. De garantie wordt ook gedekt door Volvo Nederland (zoals de schade aan mijn BMW ook werd gedekt door BMW Nederland) Kortom het zijn twee premium merken die blijkbaar een verschillende visie hebben op de service die hoort bij premium. (voor het toetaal plaatje maar zoals aangeven niet relevant, de BMW is gerepareerd door een dealer die hem niet aan mij verkocht, de Volvo staat nu bij de dealer waar ik hem nieuw kocht) Vervangend vervoer staat ook niet in de garantievoorwaarden (weet ik ondertussen) dus ze staan volledig in hun recht, maar het zou wel mijn keuze kunnen beïnvloeden als ik binnenkort mijn auto ga vervangen. Want een Volvo XC60 is een geweldige wagen, maar een BMW X3 is dat bijvoorbeeld ook, zelfs ook een Mercedes maar ik ben geen aannemer en geen taxichauffeur dus die wordt niet in de keuze meegenomenGouwe schreef: ↑13.06.2025 - 14:22 Of vervangend vervoer inbegrepen is in de garantievoorwaarden weet ik niet, maar dat zal zowel voor BMW als Volvo denk ik niet aan de orde zijn. Overigens geeft Volvo 8 jaar of 160K garantie op de accu (maar houdt die garantie dus niet in dat je recht hebt op gratis vervangend vervoer).

-
- 1st Gear member
Klopt maar blijkbaar ben ik vergeten dat aan te vragen of te verlengen ik betaal dan liever een paar honderd meer bij de aanschaf dat dan de garantievoorwaarden uitgebreider zijn, maar ja achteraf is het zo makkelijk zaken doen
- Gouwe
- 7th Gear member
Gelukkig wel

Kan best zijn, maar in de praktijk blijkt dat wel relevant. Als ik jou redenering volg moet elke Volvo dealer elke willekeurige voorbijganger (klant of niet, want dat ben je gewoon in jou situatie gewoon voor deze dealer) maar een gratis vervangende auto ter beschikking stellen? Wees eerlijk, wat zou jij doen?
Ik heb recent een tweedehands BMW gekocht, met 2 jaar garantie bij de BMW dealer. Was iets niet helemaal OK. Mag ik op basis van de garantiebepalingen eerst een controle laten uitvoeren door de dealer omdat ze anders geen garantie kunnen claimen bij BMW (heen en terug 300 km en 3 uur sturen) en daarna de auto een dag brengen voor wat reparatiewerk (weer heen en terug 300 km en 3 uur sturen), en nee geen gratis vervangende auto mee toen ik dat vroeg zodat ik even door kon naar een klant. Ik heb ze vriendelijke bedankt, zelf het onderdeel besteld en er op laten zetten. Was voor 120,- euro en 2 uurtjes klaar. Kortom, het gras lijkt misschien groener bij de buren, maar ik maak me geen illusies.....
-
- 1st Gear member
Allereerst ik verwacht niet dat de dealer mij een auto ter beschikking stelt ik wil dat Volvo dat doet en dus zou de dealer de kosten daarvoor declareren moeten bij Volvo, zo heeft de BMW dealer (een dealer waar ik was gestrand maar waar ik nog nooit iets mee te maken had gehad) dat wel gedaan, kortom onze ervaringen zijn exact tegengesteld, daarom onze visie in deze denk ik ook., Lang leve Bo-rent en Toyota Aygo, dat is in mijn gebal de oplossingGouwe schreef: ↑13.06.2025 - 19:43Gelukkig wel
Kan best zijn, maar in de praktijk blijkt dat wel relevant. Als ik jou redenering volg moet elke Volvo dealer elke willekeurige voorbijganger (klant of niet, want dat ben je gewoon in jou situatie gewoon voor deze dealer) maar een gratis vervangende auto ter beschikking stellen? Wees eerlijk, wat zou jij doen?
Ik heb recent een tweedehands BMW gekocht, met 2 jaar garantie bij de BMW dealer. Was iets niet helemaal OK. Mag ik op basis van de garantiebepalingen eerst een controle laten uitvoeren door de dealer omdat ze anders geen garantie kunnen claimen bij BMW (heen en terug 300 km en 3 uur sturen) en daarna de auto een dag brengen voor wat reparatiewerk (weer heen en terug 300 km en 3 uur sturen), en nee geen gratis vervangende auto mee toen ik dat vroeg zodat ik even door kon naar een klant. Ik heb ze vriendelijke bedankt, zelf het onderdeel besteld en er op laten zetten. Was voor 120,- euro en 2 uurtjes klaar. Kortom, het gras lijkt misschien groener bij de buren, maar ik maak me geen illusies.....
-
- 5th Gear member
BMW dealers zijn redelijk makkelijk wanneer zij een klant tegemoet kunnen komen met een leen auto wanneer een
reparatie meer tijd neemt dan verwacht is.
BMW kent ook het begrip voorloop auto. Wanneer er levertijd zit op de verkochte nieuwe BMW zullen veel dealers
de klant tegemoet komen met een leen auto om de levertijd te overbruggen.
Hoe Volvo dealers daar mee omgaan weet ik niet. Mijn ervaring met BMW dealers is positief.
Een Aygo brengt je overal, geen twijfel mogelijk.
Of dat de meest geëigende oplossing is voor de klant die pech heeft met een nieuwe auto bij een Volvo dealer betwijfel ik.
reparatie meer tijd neemt dan verwacht is.
BMW kent ook het begrip voorloop auto. Wanneer er levertijd zit op de verkochte nieuwe BMW zullen veel dealers
de klant tegemoet komen met een leen auto om de levertijd te overbruggen.
Hoe Volvo dealers daar mee omgaan weet ik niet. Mijn ervaring met BMW dealers is positief.
Een Aygo brengt je overal, geen twijfel mogelijk.
Of dat de meest geëigende oplossing is voor de klant die pech heeft met een nieuwe auto bij een Volvo dealer betwijfel ik.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Gouwe, raar dat als het een bmw nl garantie was (ze moesten eerst onderzoeken om te claimen) je niet naar een dealer in de buurt kon voor analyse en reparatie.
Eigenlijk zouden dealers meer aandacht moeten geven aan premium assistance goed bekennis het niet duur
Eigenlijk zouden dealers meer aandacht moeten geven aan premium assistance goed bekennis het niet duur
- Gouwe
- 7th Gear member
Dat had er mee te maken dat het hier om een geval ging wat waarschijnlijk niet onder de BMW garantie zou vallen (maar wat ze dus eerst wilden bepalen). Er was een sierstrip losgekomen en die was tussen het cabriodak mechanisme terecht gekomen en dus niet langer bruikbaar....
-
- 1st Gear member
Ook daar zit dan een significant verschil, bij mijn Volvo gaf de monteur vanaf het eerste moment aan dat het hier om een garantie geval gaat omdat het de high voltage batterij betreft, ik blijft dus van mening dat vooralsnog premium bij BMW anders (lees minder) voelt dan bij Volvo, positief puntje , het duurt nu nog maar twee wekenGouwe schreef: ↑14.06.2025 - 08:35Dat had er mee te maken dat het hier om een geval ging wat waarschijnlijk niet onder de BMW garantie zou vallen (maar wat ze dus eerst wilden bepalen). Er was een sierstrip losgekomen en die was tussen het cabriodak mechanisme terecht gekomen en dus niet langer bruikbaar....