Hoi forumleden,
Wie weet waar de sensor of schakelaar zit van de bijrijder portierdeur?
Sinds een paar dagen gaat het autoalarm af met de melding "passagiersdeur open". De deur zit daarentegen wel goed dicht. Lijkt mij een sensor/schakelaar/aansluiting te zijn.
Ik hoor t graag,
Gr,
Max
PS.
Sinds mijn laatste post heb ik mijn dak/hemelbekleding vervangen.
Als tip: residue goed verwijderen en zelfs eerst overspuiten met een spuitbuis. Er plakt echt niets op. Naast goede spuitlijm (niet een universele!), koop als nieuwe bekleding stof met een extra textiellaagje over de foamlaag heen. Maakt het een stuk makkelijker!
Waar zit de sensor portier open/dicht ivm vals alarm
- corsa_gsi
- 4th Gear member
- Contacteer:
Vroeger sloot je het alarm gewoon aan op de schakelaar die de binnenverlichting aandeed als je een portier opende, maar zo simpel zal het tegenwoordig niet meer zijn.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
-
- 1st Gear member
Dank voor jullie reacties. Ik ben verder gaan zoeken op internet; mogelijke problemen zijn:
- Stekker van kabels van deur naar carrossorie; corrosie contacten stekker of contra stekker
- Kabels zelf (waar portier scharniert) veroudering kabels/kabelbreuken of weggeschuurde kabelisolatie door de deur bewegingen.
- Veroudering van micro switch, die zit in het slotmechanisme in de deur. Dit is de sensor van alarm en ook licht interieur.
Ik heb vandaag de rubber hoes tussen deur en carrossorie losgemaakt en behoorlijk wat contactspray op de stekker en contrastekker gespoten.
In tegenstelling tot berichten op andere engelstalige fora zat er bij mij geen tywrap om de kabels, maar een isolatietape. Dus geen beschadigde isolatie, voor zover ik kon zien.
Daarna de stekker een klein stukje losgemaak en behoorlijk heen en weer bewogen. Ik heb de stekker expres niet geheel losgemaakt, want ik las forumberichten dat de contactpinnen daar kunnen verbuigen en los raken.
Ook overvloedig contactspray gespoten in het slotmechaisme van de deur. Vermoedelijk doet dit niks, omdat het slotmechanisme een behoorlijk gesloten gedeelte is.
Daarna de deur 100 maal heen en weer getrokken (tussen bijna op slot en volledig dicht en afsluitend op de rubbers). Je kan de micro switch dan ook heel zacht horen klikken.
Hopelijk gaat vannacht het auto alarm niet af
Ter info:
Portierslot Voorzijde Rechts Volvo S40/V50/V70/XC60/XC70/S80/C30: 240 euro volvo origineel, 2e hands 80 euro, aftermarket 50 euro. Let op keyless en op deadbolt versies. Bv partnr 31416682
Kabelboom heb ik nog niet op gezocht.
Vervangen slotmechanisme is wel een paar uurtjes werk.
Ik las op een engelstalig forum zag dat portieren na 2005 een andere kabelboom hebben...
- Stekker van kabels van deur naar carrossorie; corrosie contacten stekker of contra stekker
- Kabels zelf (waar portier scharniert) veroudering kabels/kabelbreuken of weggeschuurde kabelisolatie door de deur bewegingen.
- Veroudering van micro switch, die zit in het slotmechanisme in de deur. Dit is de sensor van alarm en ook licht interieur.
Ik heb vandaag de rubber hoes tussen deur en carrossorie losgemaakt en behoorlijk wat contactspray op de stekker en contrastekker gespoten.
In tegenstelling tot berichten op andere engelstalige fora zat er bij mij geen tywrap om de kabels, maar een isolatietape. Dus geen beschadigde isolatie, voor zover ik kon zien.
Daarna de stekker een klein stukje losgemaak en behoorlijk heen en weer bewogen. Ik heb de stekker expres niet geheel losgemaakt, want ik las forumberichten dat de contactpinnen daar kunnen verbuigen en los raken.
Ook overvloedig contactspray gespoten in het slotmechaisme van de deur. Vermoedelijk doet dit niks, omdat het slotmechanisme een behoorlijk gesloten gedeelte is.
Daarna de deur 100 maal heen en weer getrokken (tussen bijna op slot en volledig dicht en afsluitend op de rubbers). Je kan de micro switch dan ook heel zacht horen klikken.
Hopelijk gaat vannacht het auto alarm niet af

Ter info:
Portierslot Voorzijde Rechts Volvo S40/V50/V70/XC60/XC70/S80/C30: 240 euro volvo origineel, 2e hands 80 euro, aftermarket 50 euro. Let op keyless en op deadbolt versies. Bv partnr 31416682
Kabelboom heb ik nog niet op gezocht.
Vervangen slotmechanisme is wel een paar uurtjes werk.
Ik las op een engelstalig forum zag dat portieren na 2005 een andere kabelboom hebben...
Volvo S40 2.4i manual 2005 sunroof