Hallo allemaal.
Ik ben me aan het oriënteren naar mijn volgende Volvo.
Na wat uitstapjes (o.a. Saab) moet er begin volgend jaar een opvolger komen van mijn huidige.
Wellicht kunnen jullie mij op weg helpen?
Ik zoek een auto, liefst zo jong mogelijk uiteraard, maar bouwjaar ergens tussen 2013 en 2020 denk ik.
Model S40, V40, S60, V60 of de cross country versie daarvan.
Benzine automaat (eventueel met electro ondersteuning, maar dat zal wel niet in deze prijsklasse zijn)
Prijs bij voorkeur rond de 12500, maar niet meer dan 18000 euro.
Vermogen ergens rond de 200 pk
Motor (bij voorkeur 5 cilinder, maar niet noodzakelijk, als het maar geen 1.6 of 1.8 Ford-motortje is) T4?
Qua automaat lees ik dat de 8 traps veel beter is dan de 6 traps, maar welke bouwjaren en motoren moet ik dan aan denken?
Ik zoek een comfortabele stille auto die allert op het gaspedaal reageert, stil is en een goede geluidsinstallatie heeft.
Dan de vragen:
Welke muziek installatie opties hebben deze auto,s en in welke pakketten zitten ze? (Dynaudio, B&W, etc?)
Welke van deze modellen hebben een redelijk groot kleurenscherm die overweg kan met Android Auto zodat ik de telefoon kan koppelen en google maps kan gebruiken?
Is er een reden om specifiek wel of niet voor 1 model, motor, uitrusting etc te gaan?
Dank voor het meedenken alvast.
S40, V40, S60 of V60
- vvmark
- 2nd Gear member
Mooi, maar lastige zoektocht. Qua eisen in combinatie met het budget.
Android auto is pas vanaf de nieuwe generatie af fabriek beschikbaar bij Volvo. (Die vind je denk ik niet voor 18000 euro) .
Voor de Oudere generatie zijn er wel after market sets te vinden om CarPlay / Android auto mogelijk te maken.
Qua opties, uitvoeringen enz kun je goed onderstaande link gebruiken. Succes met je zoektocht
https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
Android auto is pas vanaf de nieuwe generatie af fabriek beschikbaar bij Volvo. (Die vind je denk ik niet voor 18000 euro) .
Voor de Oudere generatie zijn er wel after market sets te vinden om CarPlay / Android auto mogelijk te maken.
Qua opties, uitvoeringen enz kun je goed onderstaande link gebruiken. Succes met je zoektocht
https://volvocarstools.nl/prijslijsten/
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
- Fredhead
- Geartronic member
De S40 gaat al afvallen kijkend naar je eisen.
Die is volgens mij tot 2012 gebouwd en qua audio heeft deze geen groot scherm en is dus ook niet zomaar geschikt voor Android auto.
Die is volgens mij tot 2012 gebouwd en qua audio heeft deze geen groot scherm en is dus ook niet zomaar geschikt voor Android auto.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D