Wel of geen LPG kiezen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Roy V70 classic
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 10.06.2006 - 16:42
Locatie: Oosthuizen

Ik ben een bezitter van een V70 2.4 classic uit bouwjaar 2000. km stand 83.500. Ik rijd 20.000km per jaar en wil nog minimaal 6 jaar met deze auto doen. Offerte gehad van BODO LPG uit Amsterdam voor € 2.350 all in(G3) onderbouw gastank speciaal voor Volvo. Is het verstandig (technisch en financieel gezien) Om over te gaan op LPG. ik heb in het verleden een 340 en een 440 op LPG met een carb. motor . Alleen de 440 begon bij 260.000 km problemen te krijgen.
Vraag wat is verstandig voor mijn V70?
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2815
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Kijk op www.gasfx.nl hier kun je je voordeel bepalen
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Neem eens contact op met Mesman in Son. Advies: laat Flashlube installeren. Die nieuwe motoren met vaste klepstoters houden wat minder van LPG dan de oudere motoren met hydraulische klepstoters.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
kuiper
3rd Gear member
Berichten: 306
Lid geworden op: 16.04.2005 - 23:35

Mijn 850 GLT (zelfde moter) reed probleemloos 380.000 km op LPG. Daarna ging er wat fout met de cilinder. Ik zou het meteen doen; op LPG zetten.

Succes,

Kuiper
Bescheidenheid is slechts daar op zijn plaats waar ook werkelijk niets is



C70T5 C70T5 S80T6 V70T5 C70T5 V70D5 S80T6 480turbo V70TDI 850GLT 480turbo 740TDGLE 240GL 242DL
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

vraagje tussendoor.. ik heb een 2.5 10v uit 1997... dan heb ik toch hydrostoters?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Yep!
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

Mijn 850 GLT heeft er sinds vorig weekend 4ton op zitten op gas. IK zou zeggen doen. Zeker als je al 20dznd per jaar rijd. Dan kan het al waard zijn.
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

En zo'n turbomoter (2.5T uit '97 met hydrostoters)???
Ik heb wel eens gelezen dat (volvo)turbo motoren en gas geen gelukkig huwelijk is.
Na een eerste week in deze auto zie ik hoe snel de benzine tank leeggaat :shock:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Moet ook geen probleem zijn. Kijk ook maar eens op het volvo850forum(.nl). Zijn zelfs mensen die een getunede T-5, T-5R of R op gas hebben. En allemaal zonder problemen. Advies is wel om bij een turbo motor de LPG (LPi) installatie door een echte expert in te laten bouwen. En dat is er eigenlijk maar eentje: Mesman in Son.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

En dat is hier weer om de hoek...
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
VeeSeuventig
4th Gear member
Berichten: 558
Lid geworden op: 01.10.2006 - 09:45

@Hans & @Roy: ik sluit me geheel aan bij Marc O.: even contacten met Mesman in Son.

Ik heb er sinds ruim een maand een Vialle G3 inliggen (V70 Classic, 2.5 10v, hydraulische klepstoters en daarom geen FlashLube nodig). Mesman is een onbetwiste Volvo-kenner.

Wat betreft omslagpunt berekenen: ik rijd gem. 1000 km/week, maar zelfs al zou ik alleen rondjes om de kerk rijden zou ik er -met wat ik nu weet/ervaar- meteen G3 in laten leggen: ik rijd zo'n 1 op 9,5 (hoofdzakelijk snelweg en ik ben een redelijk rustige rijder, al zeg ik het zelf ;-)).

Ik betaal 73 euro belasting per maand (op benzine was dat € 46,- en een maat van me in een V70 tdi betaalt € 100,-/maand [NB: dit zijn de tarieven in Noord-Brabant, andere provincies kunnen afwijkende heffingen opleggen]).

En laat ze maar l*llen van "gas is om op te koken, daar moet je niet op rijden", ik heb een nieuw model ringtank, bruto 62 liter, ik kan daar netto 51 liter in kwijt en met m'n 1op9,5 betekent dat dat ik elke 2 dagen bij de witte pomp me het schompes mag lachen: voor minder dan 2 tientjes kan ik ruim 450km vooruit.

Goed, ik moest 't ff kwijt, doe er je voordeel mee ;-)

Enne @Hans: goed joh, weer een V70 onder je derrière! (Ik was ff een tijdje digitaal uit de roulatie, vandaar dat ik 't nu pas zie ;-))
2005 :: V70 Classic, 2.5 10v, Vialle LPi
2003 - 2005 :: V40 PhI, 1.9td
2001 - 2003 :: 460 GLE, 1.7
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

hans anesthesie schreef:En dat is hier weer om de hoek...
Niet langer wachten, gewoon effe binnen stappen. Was er gisteren nog om een paar flesjes Flashlube te halen en zag dat ze nu een aanbieding hadden. Vanafprijs nog geen €2000 (maar dat zal wel voor een 4 cylinder zijn). En inderdaad, je lacht je bij iedere pompbeurt weer een ongeluk :D
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
Jeroentje
2nd Gear member
Berichten: 185
Lid geworden op: 25.02.2006 - 22:15
Locatie: nieuwegein

echt wel dat je je lam lacht. Ik had laatst nog een volle tank voor 17euro hehe. Ben voor nog geen 30euro heen en weer gereden naar friesland. Maja ik heb dan ook een klein tankje met iets van 40ltr vulling
Ford escort MK3 1984. 1.6 8vEFI turbo 200PK
Ford fiesta MK3 1994 xr2i 1.8 16v 130PK.
Volvo 440 turbo '93.
Opknappen en opfokken dat ding. T25 in aantocht
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3028
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Marc O. schreef: Advies is wel om bij een turbo motor de LPG (LPi) installatie door een echte expert in te laten bouwen. En dat is er eigenlijk maar eentje: Mesman in Son.
2.
ook All Round lpg in Spijkenisse.
williewortel
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 09.02.2007 - 09:57
Locatie: Noordwijk

Doen. Ik zit op een verbruik van gemiddeld 1:9 met uitschieters van 1:7 - 1:11 op lpg
S80 2009 2.5T Summum
davidjoost
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30.12.2006 - 22:45
Locatie: Groningen

2.
ook All Round lpg in Spijkenisse.
Dat is ook een prima adres ja! Voor 'speciale auto's' op LPG Vialle. Die hebben onze 9-5 Aero ook 'gedaan'...
Ik: 1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' (Vialle LPi) - 304.000 km
Moeders: 2006 Volvo S80 3.2 (Vialle LPi) - 210.000 km
Vader: 2004 Volvo S80 2.5T (Vialle LPi) - 170.000 km
HADAS
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 22.06.2007 - 20:49

Gewoon doen, ik rij 10 jaar op LPI 455K zonder problemen. compressie nog perfect. Mijn stelregel, totdat de motor warm is niet boven de 2500 toeren uitkomen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”