Ik krijg komende week een XC40 van 2021 met Sensus systeem. Nu wil ik mijn auto op drie manieren tegelijkertijd verbinden met mijn Samsung Galaxy A53:
1. Via Wi-Fi hotspot voor internet.
2. Via Bluetooth voor handsfree bellen.
3. Via USB voor Android Auto.
Gaat dit werken?
Telefoon op 3 manieren tegelijk verbinden
- RonV
- Starter
Dank je wel RAPVADA. Ik heb de vraag ook voorgelegd aan ChatGPT. Deze komt met een uitgebreid stappenplan, inclusief aandachtspunten voor stabiele werking en zelfs een handige checklist (PDF) voor in de auto. 
Ik kan niet wachten om het uit te proberen. Nog vijf nachtjes slapen
Ik kan niet wachten om het uit te proberen. Nog vijf nachtjes slapen
- RonV
- Starter
Dank je Chris, ik heb eerlijk gezegd mijn bedenkingen over Bluetooth tethering. Ik heb het uitgeprobeerd met mijn iPad en telefoon (5G) en haal nauwelijks 2 Mbps, terwijl ik via de Wi-Fi hotspot zo’n 50 Mbps haal. Dit verschil zie je ook terug als je zoekt op internet. Evengoed bedankt voor het meedenken
-
- 1st Gear member
Het iszeker langzamer en niet geschikt voor een ipad of laptop. De vraag is of een snellere verbinding nodig is. Ik heb de bluetooth tethering gebruikt 5 jaar lang voor kaarten updates downloaden en ook internetradio luisterenen en heel soms spotify. Is nooit een probleem geweest. Dus de 2Mbps is voldoende daarvoor.RonV schreef: ↑28.06.2025 - 17:48Dank je Chris, ik heb eerlijk gezegd mijn bedenkingen over Bluetooth tethering. Ik heb het uitgeprobeerd met mijn iPad en telefoon (5G) en haal nauwelijks 2 Mbps, terwijl ik via de Wi-Fi hotspot zo’n 50 Mbps haal. Dit verschil zie je ook terug als je zoekt op internet. Evengoed bedankt voor het meedenken![]()
-
- 5th Gear member
Ik gebruik al jaren een hot spot thuis en op iedere locatie waar ik met de telefoon ben.
Thuis heb ik niet eens meer een router met WiFi.
Voor onbeperkt data met goede snelheid betaal ik een toeslag 7,50 euro op het mobiele abonnement.
Sinds ik een iPhone gebruik is telefoneren tegelijk met een werkende hot spot ook mogelijk.
Nooit meer Samsung. Gekocht bij KPN, vanaf de eerste software update alleen maar ellende.
KPN service schiet flink tekort. Heb je problemen dan geeft Samsung goede service.
Mobiele telefoon handel is dubieuze handel. Zelfs bij KPN.
Thuis heb ik niet eens meer een router met WiFi.
Voor onbeperkt data met goede snelheid betaal ik een toeslag 7,50 euro op het mobiele abonnement.
Sinds ik een iPhone gebruik is telefoneren tegelijk met een werkende hot spot ook mogelijk.
Nooit meer Samsung. Gekocht bij KPN, vanaf de eerste software update alleen maar ellende.
KPN service schiet flink tekort. Heb je problemen dan geeft Samsung goede service.
Mobiele telefoon handel is dubieuze handel. Zelfs bij KPN.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 1st Gear member
Ik heb zelf geen Sensus maar Google Automotive maar is het niet zo dat als je je telefoon met USB verbindt, je sowieso alle 3 de opties al beschikbaar hebt? Met de USB verbinding heb je Android auto en dan kan je toch al handsfree bellen en bijv. spotify of de Radio2 App (in het buitenland) gebruiken? Waarom dan ook nog de andere connecties gebruiken?
Volvo XC60 T6 AWD Recharge 2023 | Opties: luchtvering, Bowers&Wilkins, 360 camera, trekhaak. Tijdens de vakantie trekt de XC60 een Hobby Premium 540Ufe
-
- 5th Gear member
De hot spot heeft de grootse capaciteit om data over te dragen.
Waarom zou je daarnaast nog Blue Tooth en USB nodig hebben?
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- RonV
- Starter
De hotspot voorziet het Sensus systeem alleen maar van een internetverbinding. Daarmee kun je nog geen gebruik maken van handsfree bellen of Android Auto.WillyWortel2 schreef: ↑29.06.2025 - 10:23 De hot spot heeft de grootse capaciteit om data over te dragen.
Android Auto heeft ook een telefoon app, zoals jst63 al opmerkte, dus USB is naast de internet verbinding waarschijnlijk afdoende. Even uitproberen wat het prettigst werkt.
- Gouwe
- 7th Gear member
Ik heb een auto met Sensus en gebruik een draadloze carplay dongle voor bellen, navi en op zijn tijd streamen van muziek via Spotify. Telefoon ligt op een draadloze lader. Thuis hangt de auto aan de wifi om Sensus navi kaarten te downloaden (hoewel dat dus totaal niet nodig is), de andere apps in Sensus heb je in de praktijk m.i. niets aan, dus updaten daarvan is ook nutteloos. Dus gewoon een simpele, cleane set-up zonder kabel en/of multi draadloze verbindingen. Draadloze Android dongles zijn er ook te krijgen, dus wellicht (naast bekabeld) ook een optie?
Veel plezier met de nieuwe Volvo XC40!
Veel plezier met de nieuwe Volvo XC40!
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor