Mijn V70 3.0 T6 AWD Polestar (2012) vind ik qua onderstel al sinds de aankoop bij ca 115.000 km niet echt passen bij het vermogen. Hij rijdt niet echt strak en helt vrij veel over in de bochten. Dat hoort natuurlijk enigszins bij het karakter van de V70, maar ik vraag me af of het beter kan.
Mijn schoonzoon heeft een V60 3.0 T6 met Four C. Dat rijdt in de sport stand een stuk beter. Grotendeels zal dat komen door het verschil tussen de V70 en de V60.
Niet valt uit te sluiten dat ik mijn schokbrekers op enig moment zal moeten vervangen. Dat lijkt een goed moment voor een upgrade.
Wat zouden jullie aanraden? Ander type schokbrekers, rubbers vervangen, etc,?
Upgrade onderstel V70 3.0 T6 AWD Polestar?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb mijn V90 op Bilstein B6 gehad.
In de beginne reed dat superstrak maar naar verloop van tijd toch te veel van het goede.
Je kunt heel veel after market krijgen.
Een bedrijf als Carrec in Soesterberg heeft veel expertise.
Ik heb een paar keer per mail contact met ze gehad en ze zijn super toegankelijk in het meedenken in oplossingen.
Helemaal als je besluit om iets door ze te laten doen.
Zijn ook te vinden op YT
In de beginne reed dat superstrak maar naar verloop van tijd toch te veel van het goede.
Je kunt heel veel after market krijgen.
Een bedrijf als Carrec in Soesterberg heeft veel expertise.
Ik heb een paar keer per mail contact met ze gehad en ze zijn super toegankelijk in het meedenken in oplossingen.
Helemaal als je besluit om iets door ze te laten doen.
Zijn ook te vinden op YT
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21166
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Even naschrift.
Er zit een wereld van verschil in een standaard onderstel en dat van R design.
Mij vorige V90 was erg comfortabel terwijl de huidige veel meer in balans is en perfect voor de dagelijkse rit, nergens meer nadeinen maar direct stil na een drempel.
Geen idee of het kan, maar oem dempers vervangen voor Oem Rdesign.
Er zit een wereld van verschil in een standaard onderstel en dat van R design.
Mij vorige V90 was erg comfortabel terwijl de huidige veel meer in balans is en perfect voor de dagelijkse rit, nergens meer nadeinen maar direct stil na een drempel.
Geen idee of het kan, maar oem dempers vervangen voor Oem Rdesign.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 425
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Hangt er vanaf wat je wil. Ik vermoed dat je een wat strakker sturende auto wil zonder veel comfort in te leveren ? Dan is een schroefset wellicht overkill. Een collega had dat laten doen op zijn BMW5 bij eerdergenoemd bedrijf en hij vond het een behoorlijk harde stuiterbak geworden. Maar de demping kon geloof ik nog wat soepeler gezet worden.
Wil je dezelfde wagenhoogte houden of een verlaging?
Wil je dezelfde wagenhoogte houden of een verlaging?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1238
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Alleen “R” design schokbrekers geven nog niet de eigenschappen van een R uitvoering. Daar zitten zo goed als zeker ook andere veren onder.
Overleg met een bedrijf dat ervaring heeft met het aanpassen van veren en schokbrekers.
Dat kan je veel geld en teleurstellingen besparen.
Probeer proef te rijden met een auto die het R onderdelen heeft. Kan zijn dat het aan je wensen beantwoord.
Overleg met een bedrijf dat ervaring heeft met het aanpassen van veren en schokbrekers.
Dat kan je veel geld en teleurstellingen besparen.
Probeer proef te rijden met een auto die het R onderdelen heeft. Kan zijn dat het aan je wensen beantwoord.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27266
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Een R-Design staat wat lager op de pootjes dus daar zitten ook andere veren onder en als ik het goed zeg is ook de stabilisatorstang dikker waardoor de "rol" nog iets meer wordt beperkt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D