turbo vervangen XC70 2012 ?

KristofXC70
1st Gear member

Daar verkopen ze de fuseekogels inderdaad apart : https://www.motointegrator.de/artikel/1 ... tein-38912
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Oh gelukje dan, daar had ik niet naar gekeken.
Maar de prijzen bij onze buren zijn vaak veel beter.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Rikky
2nd Gear member

Paar nadelen vind ik aan motointergrator en de andere duitse sites dat levertijd langer is. Reken op 1à 1,5 week. Staat er niet, maar is wel de praktijk. Als dit niet uitmaakt dan kun je aardig besparen op hetzelfde artikel. De prijzen wijzigen per dag vaak en vrijdag/weekend duurder dan op maandag. Scheelt zomaar €50,= op een VDO luchtmassa meter (Autodoc).

Daarnaast had ik laatst een onaangename verrassing bij motointegrator met ATE remblokken die al een keer gemonteerd waren geweest en terug in het doosje met plakband erom toch als nieuw verstuurd. De montage was te zien aan de achterzijde van de blokken waar de zuigers in stonden. Niet mee geremd zo te zien, maar alles net beschadigd. Dus case aangemaakt, nieuwe bestelling moeten plaatsen etc. Extra verzendkosten worden niet vergoed, alleen het product. En nog een keer extra lang wachten. Geen haast mee, maar toch :(.

Wil je ze sneller hebben dan zou ik Winparts aanraden. Deze gebruik ik als ik het sneller wil hebben en goede klantenservice. Spiegelglas met verwarming voor V70 besteld en gedacht dan maar wat duurder en zij kwamen terug met een mail dat het een ander type (goedkoper) moest zijn. Ik zag het verschil met origineel niet en verwarming (op gelet) net zo snel, zo niet sneller met waterdruppels erop.
KristofXC70
1st Gear member

Kwaliteit is dus ok ? 17 € voor een fuseekogel lijkt me wel echt goedkoop. Geen chinese rommel ?
Levertijd maakt me niet zo veel uit.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Dat herken ik niet hoor.
Onderdelen zijn altijd met 3 dagen wel in huis. Bestellen, zeflde dag of dag later (afhanklijk van besteltijd) versturen, weer een dag later in NL. Dus van 2-3 dagen. Soms wat langer, want voorraad.
Heb bij Winparts ook wel eens een week moeten wachten omdat 1 onderdeel in de bestelling er niet was. Dus zegt niet veel.

Aftersales niet mee te maken gehad bij de Duitsers. Winparts wel, maar die zaten toen in Winneweer en ik reed daar gewoon heen.
KristofXC70 schreef: 02.07.2025 - 00:09Kwaliteit is dus ok ? 17 € voor een fuseekogel lijkt me wel echt goedkoop. Geen chinese rommel ?
Even op het merk letten. Febi is op zich geen slechte, maar ze hebben blijkbaar wel eens beroerde batches gemaakt van bepaalde onderdelen.
Ik ben niet zo bang voor Febi, maar als ZF (Sachs, Lemforder) ze maakt dan koop ik liever die. TRW, Bosch, ZF, Febi, ATE, Gates, Contitech, Aisin, geen merken om direct bang voor te worden.
Niet de aller goedkoopste onbekenden nemen.

17 euro voor zo'n kogel klinkt mij niet te goedkoop in de oren, wel een normale prijs voor puur het onderdeel in Duitsland.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
KristofXC70
1st Gear member

2 fuseekogels besteld op de Duitse site. Wait and see :-)
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”