Defectie bougie(s), maar na vervanging loopt hij nog niet lekker
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1411
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27267
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Of met plaatsen niet helemaal goed gegaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.04.2025 - 15:52
@Jiska, het is een B5244T3. Heb dit niet letterlijk op de motor geverifieerd, maar komt overeen met de specificaties en wat de specs zijn van de auto.
Wat @Lint ook aangeeft, ik heb (mijzelf niet goed laten informeren) te laat de bougies vervangen. Ik heb op de bougies op een LPG motor ~30.000km gereden. Het advies wat ik nu heb gehoord was dat het rond de ~15.000 vervangen moet worden.
Destijds is er in Zwitserland (import auto) een Prins gas systeem opgezet, en daarmee - neem ik aan - ook LPG waardige bougies.
Ik heb nu Bougies erin gezet van Autodoc, zie link hier: https://www.autodoc.nl/ridex/13631714
12 mei dan gaat hij naar de garage en wordt hij gerepareerd.. Nu een Hyundai leen auto
Nee, het is gelukkig geen AliExpress bougie die **ik** heb gemonteerd. Er zijn grenzen aan wat ik van Ali verlang en wat niet.
Wat @Lint ook aangeeft, ik heb (mijzelf niet goed laten informeren) te laat de bougies vervangen. Ik heb op de bougies op een LPG motor ~30.000km gereden. Het advies wat ik nu heb gehoord was dat het rond de ~15.000 vervangen moet worden.
Destijds is er in Zwitserland (import auto) een Prins gas systeem opgezet, en daarmee - neem ik aan - ook LPG waardige bougies.
Ik heb nu Bougies erin gezet van Autodoc, zie link hier: https://www.autodoc.nl/ridex/13631714
12 mei dan gaat hij naar de garage en wordt hij gerepareerd.. Nu een Hyundai leen auto

-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01.07.2025 - 12:21
Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een V70 2.5T uit 2005 (297.500 km) en kreeg vanochtend van de dealer te horen dat de uitlaatklep van cilinder 1 verbrand is (oorzaak onbekend). Nieuwe kleppen + slijpen zou € 3.500,- kosten en een nieuwe kop € 5.800,- (materiaalkosten). Bij de nieuwe kleppen moest ik er rekening mee houden dat de auto daarna (veel) meer olie zou gaan gebruiken. Ik heb er totaal geen verstand van. Zijn dit reële kosten en zouden jullie dat nog doen bij een auto van deze leeftijd en km's. Ik heb hem nu 9,5 jaar en hij is altijd netjes jaarlijks naar de dealer geweest voor onderhoud en APK. p.s. Ik rijd tussen de elf- en twaalfduizend km per jaar. Belangrijk om nog te vermelden dat ik altijd naar tevredenheid ben geholpen door de dealer
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.04.2025 - 15:52
De Volvo is gerepareerd en ik kan binnenkort even de kosten delen. Dit zal ergens deze week zijn i.v.m. drukte werk en privé planning.V702.5TBemmel schreef: ↑01.07.2025 - 14:50 Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een V70 2.5T uit 2005 (297.500 km) en kreeg vanochtend van de dealer te horen dat de uitlaatklep van cilinder 1 verbrand is (oorzaak onbekend). Nieuwe kleppen + slijpen zou € 3.500,- kosten en een nieuwe kop € 5.800,- (materiaalkosten). Bij de nieuwe kleppen moest ik er rekening mee houden dat de auto daarna (veel) meer olie zou gaan gebruiken. Ik heb er totaal geen verstand van. Zijn dit reële kosten en zouden jullie dat nog doen bij een auto van deze leeftijd en km's. Ik heb hem nu 9,5 jaar en hij is altijd netjes jaarlijks naar de dealer geweest voor onderhoud en APK. p.s. Ik rijd tussen de elf- en twaalfduizend km per jaar. Belangrijk om nog te vermelden dat ik altijd naar tevredenheid ben geholpen door de dealer
Heel kort door de bocht koste alles voor mij in totaal ~€3300,- incl. btw en het controleren en kalibreren van het gas systeem.
Ik kan later even de factuur erbij halen en daar dan een overzicht geven van de onderdelen.
Uiteindelijk is het altijd aan jou persoonlijk of je de kosten kan en voor je rekening wilt nemen. Ik heb bij mij de keuze gemaakt om het wel te doen, maar dat was ook omdat ik niet het geld had om een vergelijkbare auto (in grootte) aan te schaffen.
Als je wilt, kan je ook een privé bericht sturen en dan kunnen we nummers uit wisselen. Ik kan begrijpen als je het fijn vind om wat directer mijn persoonijke bevindingen in deze situatie te horen dan wachten op een forum bericht.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
VEEEEL te duur. 3500 euro voor de kleppen alleen al?V702.5TBemmel schreef: ↑01.07.2025 - 14:50Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een V70 2.5T uit 2005 (297.500 km) en kreeg vanochtend van de dealer te horen dat de uitlaatklep van cilinder 1 verbrand is (oorzaak onbekend). Nieuwe kleppen + slijpen zou € 3.500,- kosten en een nieuwe kop € 5.800,- (materiaalkosten). Bij de nieuwe kleppen moest ik er rekening mee houden dat de auto daarna (veel) meer olie zou gaan gebruiken. Ik heb er totaal geen verstand van. Zijn dit reële kosten en zouden jullie dat nog doen bij een auto van deze leeftijd en km's. Ik heb hem nu 9,5 jaar en hij is altijd netjes jaarlijks naar de dealer geweest voor onderhoud en APK. p.s. Ik rijd tussen de elf- en twaalfduizend km per jaar. Belangrijk om nog te vermelden dat ik altijd naar tevredenheid ben geholpen door de dealer
Kijk even in mijn topic, ik had ook een verbrande klep:
viewtopic.php?p=1837753#p1837753
Kop er af geschroefd, naar Technotrans in Veendam gebracht, reparatie met 2 nieuwe kleppen (want niet alles hoeft nieuw) zou 800 euro gaan kosten toen als ik het me goed herinner.
Uiteindelijk heb ik er een nieuw (andere dus) blok in gehangen want cilinder 4 had slechte zuigerveren waardoor olie naar boven kwam, en volgens die beste man was dat ook de oorzaak van de klep (en niet dat hij op LPG loopt, maar wat vast mee gespeeld heeft).
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.04.2025 - 15:52
Ik weet niet of V702.5TBemmel ook gas heeft. Maar het klinkt wel absurd duur. Je kan dan inderdaad beter opzoek naar een ander motorblok of wat JeroenSpock zegt, naar de garage in Veendam gaan.JeroenSpock schreef: ↑02.07.2025 - 10:38VEEEEL te duur. 3500 euro voor de kleppen alleen al?V702.5TBemmel schreef: ↑01.07.2025 - 14:50Hoi, Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een V70 2.5T uit 2005 (297.500 km) en kreeg vanochtend van de dealer te horen dat de uitlaatklep van cilinder 1 verbrand is (oorzaak onbekend). Nieuwe kleppen + slijpen zou € 3.500,- kosten en een nieuwe kop € 5.800,- (materiaalkosten). Bij de nieuwe kleppen moest ik er rekening mee houden dat de auto daarna (veel) meer olie zou gaan gebruiken. Ik heb er totaal geen verstand van. Zijn dit reële kosten en zouden jullie dat nog doen bij een auto van deze leeftijd en km's. Ik heb hem nu 9,5 jaar en hij is altijd netjes jaarlijks naar de dealer geweest voor onderhoud en APK. p.s. Ik rijd tussen de elf- en twaalfduizend km per jaar. Belangrijk om nog te vermelden dat ik altijd naar tevredenheid ben geholpen door de dealer
Kijk even in mijn topic, ik had ook een verbrande klep:
viewtopic.php?p=1837753#p1837753
Kop er af geschroefd, naar Technotrans in Veendam gebracht, reparatie met 2 nieuwe kleppen (want niet alles hoeft nieuw) zou 800 euro gaan kosten toen als ik het me goed herinner.
Uiteindelijk heb ik er een nieuw (andere dus) blok in gehangen want cilinder 4 had slechte zuigerveren waardoor olie naar boven kwam, en volgens die beste man was dat ook de oorzaak van de klep (en niet dat hij op LPG loopt, maar wat vast mee gespeeld heeft).
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Staat er niet specifiek bij, maar kan met benzine ook gebeuren, helemaal als het zuigerveer verhaal klopt.
Stel dat meneer Bemmel ook in Bemmel woont, zou ik daar even een revisiebedrijf opzoeken en niet in Veendam
Niet bij de Volvo dealer want die besteden dit ook uit.
Ik had vorig jaar voor 1000 euro een ander blok. Montage kosten had ik niet maar dat zal niet mals zijn.
Stel dat meneer Bemmel ook in Bemmel woont, zou ik daar even een revisiebedrijf opzoeken en niet in Veendam

Ik had vorig jaar voor 1000 euro een ander blok. Montage kosten had ik niet maar dat zal niet mals zijn.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01.04.2025 - 15:52
Mijn garage had het ook uitbesteed aan een specialistisch bedrijf in Ede. Het is natuurlijk wel een potentieel risico dat je niet weet hoe goed het nieuwe blok is. Ik had daar het risico van hit-or-miss.
Momenteel ook het gas systeem af laten stellen dat bij een x-injectie hoeveelheid van het gas, hij automatisch terugschakelt naar benzine. En nooit, nooit meer in Duitsland voor een lange tijd vlammen op 200 km/u, want dat is waarschijnlijk de boosdoener dat mijn motorblok de das om heeft gedaan.
Schijnbaar, maar ik ben geen kenner. Heeft mijn Volvo V70 (mk2?) dus problemen met koelen. En gas maakt het er niet beter op.
Momenteel ook het gas systeem af laten stellen dat bij een x-injectie hoeveelheid van het gas, hij automatisch terugschakelt naar benzine. En nooit, nooit meer in Duitsland voor een lange tijd vlammen op 200 km/u, want dat is waarschijnlijk de boosdoener dat mijn motorblok de das om heeft gedaan.
Schijnbaar, maar ik ben geen kenner. Heeft mijn Volvo V70 (mk2?) dus problemen met koelen. En gas maakt het er niet beter op.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9272
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Als ik een andere auto koop kan de motor een potentieel risico zijn
Ik heb Vialle LPI in de S60. Als het goed is schakelt die zelf benzine bij als er teveel vermogen gevraagd wordt.
Er zijn meer systemen die dat zo doen want lpg (of de injectoren?) kan dat kan vermogen gewoon niet leveren schijnt.

Ik heb Vialle LPI in de S60. Als het goed is schakelt die zelf benzine bij als er teveel vermogen gevraagd wordt.
Er zijn meer systemen die dat zo doen want lpg (of de injectoren?) kan dat kan vermogen gewoon niet leveren schijnt.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27267
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Niet met koelen an sich maar de verbranding op gas is anders waardoor de boel warmer wordt.
Dat kan bij hoge belasting voor problemen zorgen. Benzine koelt nog iets en daarmee ontstaat dat probleem dus niet.
Is niet aan jouw type V70 gebonden maar voor alle auto's op LPG van toepassing
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D