Dit is best positief nieuws. Maar ben het met teebee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het iets met kaartupdate te doen heeft (sowieso komt die pas in augustus). Wel mogelijk dat oplossing via/tegelijk met de kaartupdate komt; wie weet..Broersky schreef: ↑03.07.2025 - 12:33 Kreeg zojuist dit bericht op de mail. Dus wss met die kaart is weer een goedmakertje.
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het spijt ons te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de Real Time Traffic Information (RTTI). We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.
Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn.
Wij hopen u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en danken u hartelijk voor uw geduld en vertrouwen in deze situatie."
Geen verkeersinfo bij Sensus
- Ab S
- 5th Gear member
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 15.09.2021 - 19:53
Ik begreep van de monteur dat ie met deze kaartupdate meekwam van 03/07, maar mogelijk met de volgende. Tevens snap ik ook wel dat het via de kaartupdate vreemd klinkt, maar ik deel hier niks wat ik zelf verzin. Ik deel alleen wat ik hoor of per mail ontvang. Als im de mail mag geloven hebben ze een oplossing en krijgen we het via de dealer te horen. Ik ben benieuwd of we op de hoogte worden gehouden. Ik wacht het maar weer af en lees ook jullie post. Mss wordt er iemand van dit forum op de hoogte gebracht.Ab S schreef: ↑03.07.2025 - 14:49Dit is best positief nieuws. Maar ben het met teebee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het iets met kaartupdate te doen heeft (sowieso komt die pas in augustus). Wel mogelijk dat oplossing via/tegelijk met de kaartupdate komt; wie weet..Broersky schreef: ↑03.07.2025 - 12:33 Kreeg zojuist dit bericht op de mail. Dus wss met die kaart is weer een goedmakertje.
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het spijt ons te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de Real Time Traffic Information (RTTI). We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.
Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn.
Wij hopen u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en danken u hartelijk voor uw geduld en vertrouwen in deze situatie."
- teebee
- 7th Gear member
- Berichten: 7794
- Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02
Broersky schreef: ↑03.07.2025 - 13:02teebee schreef: ↑03.07.2025 - 12:57Broersky schreef: ↑02.07.2025 - 15:31 Ben nu bij de volvo dealer voor APK en direct maar even gevraagd over Sensus probleem bij de monteur. Ze zijn ermee bekend en hoj zei dat bij de volgende update via de kaarten op de site van volvo het probleem verholpen zou moeten zijn.
Hij zei wel: " pak wel geheel de kaart europa en niet telkens de kleine kaartjes en een stick met grote min 50 GB en 32 fat"!
Niet via de wifi aan huis uploaden naar je auto, maar met de usbstick in de auto en met draaiende motor of evt tijdens het rijden uploaden.
Nou zag ik gisteren dat morgen 3/7 de nieuwe update klaar staat.
Voor wat het waard is.![]()
Ja…. Via een kaartupdate wordt dit opgelost…..![]()
Vraagje.
Ben je wel eens positief. Telkens als iemand iets post zie ik neg reacties van jou.

Nee…. Hier moeten we zeker positief over zijn….
Laat me niet lachen man !

Zoals al door anderen is aangegeven staat de kaart info totaal los van de sensus functionaliteit.
Dat een monteur zoiets zelfs maar durft te suggereren….
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder + heel veel lekkers !

Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. + veel lekkers
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger (hij&zij) oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, V40CC, Peugeot 208
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.04.2025 - 13:14
Inderdaad, Rtti via Inrix-providerAb S schreef: ↑02.07.2025 - 11:52Even om zeker te zijn: je gebruikt het Sensus systeem (dus niet AAOS) en je had voorheen (vanaf ongeveer begin april) geen RTTI meer en nu na de fix weer wel? dus groene, oranje en/of rode lijntjes op je aangegeven route?Saks Kobolski schreef: ↑01.07.2025 - 23:23 Vandaag naar de dealer geweest, die met een software-update en ook nog wel een achterliggende fix het Rtti-probleem heeft opgelost. Werkt weer zoals voorheen. Er werd eerst een factuur van €100,- opgemaakt maar met 1 simpel verzoek werd die ook weer gecrediteerd omdat ik een onderhoudscontract heb. @volvovermant
- MisterNick
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
- Locatie: Deventer
Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies. Dat komt door de volgens mij onduidelijke communicatie bij Volvo zelf.Broersky schreef: ↑03.07.2025 - 15:35Ik begreep van de monteur dat ie met deze kaartupdate meekwam van 03/07, maar mogelijk met de volgende. Tevens snap ik ook wel dat het via de kaartupdate vreemd klinkt, maar ik deel hier niks wat ik zelf verzin. Ik deel alleen wat ik hoor of per mail ontvang. Als im de mail mag geloven hebben ze een oplossing en krijgen we het via de dealer te horen. Ik ben benieuwd of we op de hoogte worden gehouden. Ik wacht het maar weer af en lees ook jullie post. Mss wordt er iemand van dit forum op de hoogte gebracht.Ab S schreef: ↑03.07.2025 - 14:49Dit is best positief nieuws. Maar ben het met teebee eens dat het onwaarschijnlijk is dat het iets met kaartupdate te doen heeft (sowieso komt die pas in augustus). Wel mogelijk dat oplossing via/tegelijk met de kaartupdate komt; wie weet..Broersky schreef: ↑03.07.2025 - 12:33 Kreeg zojuist dit bericht op de mail. Dus wss met die kaart is weer een goedmakertje.
"Hartelijk dank voor uw bericht.
Het spijt ons te horen dat u nog steeds problemen ondervindt met de Real Time Traffic Information (RTTI). We begrijpen dat dit erg vervelend is en willen u hiervoor onze oprechte excuses aanbieden.
Inmiddels is de oplossing waarschijnlijk gevonden en zijn onze collega' s in Zweden deze op de verschillende modellen aan het testen. Zodra er meer duidelijkheid is wordt de Volvo-dealer als eerste geïnformeerd. Zij kunnen u dan ook verder begeleiden, mocht dit nodig zijn.
Wij hopen u hiermee zo goed mogelijk te hebben geïnformeerd en danken u hartelijk voor uw geduld en vertrouwen in deze situatie."
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)
- Kick
- 5th Gear member
- Berichten: 1695
- Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
- Locatie: Aan boord van de Kasper Ohm
Ik denk ook dat dit niet opgelost gaat worden met een kaart update. Het probleem is immers tegelijkertijd bij heel veel auto's ontstaan wat erop duidt dat het niet aan de auto of het sensussyteem ligt maar veroorzaakt wordt door een extern probleem. Dat probleem moet elders opgelost worden om het in sensus weer werkend te krijgen en dat gaat niet met een kaartupdate.
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6622
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Precies, niet de aanname doen dat omdat iemand bij een dealer werkt het allemaal weet.MisterNick schreef: ↑04.07.2025 - 08:03 ...Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies.
Niet iedereen durft toe te geven dat hij/zij iets niet weet als het wat gevraagd wordt en anderen hebben de neiging te denken dat ze alles weten.
Is gewoon menselijk gedrag.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Is wel een teken dat dealers niet centraal over dit probleem worden ingelicht?Gouwe schreef: ↑04.07.2025 - 10:10Precies, niet de aanname doen dat omdat iemand bij een dealer werkt het allemaal weet.MisterNick schreef: ↑04.07.2025 - 08:03 ...Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies.
Niet iedereen durft toe te geven dat hij/zij iets niet weet als het wat gevraagd wordt en anderen hebben de neiging te denken dat ze alles weten.
Is gewoon menselijk gedrag.
Negatief geschetst: wel het glazen paleis met bijbehorende tarieven, maar in casu ernaar handelen ho maar?
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- MisterNick
- 2nd Gear member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 20.05.2024 - 10:40
- Locatie: Deventer
Ze worden wel centraal ingelicht, in ieder geval dat gaf mijn dealer aan dat ze een soort van webinar gehad hadden. Maar het is meer dat ze ongeveer dezelfde informatie ontangen die wij van Volvo krijgen. Houdt dus in dat de dealers geen beter idee wanneer het klaar is dan wij.raspaardje schreef: ↑04.07.2025 - 10:23Is wel een teken dat dealers niet centraal over dit probleem worden ingelicht?Gouwe schreef: ↑04.07.2025 - 10:10Precies, niet de aanname doen dat omdat iemand bij een dealer werkt het allemaal weet.MisterNick schreef: ↑04.07.2025 - 08:03 ...Probleem wat we al veel gezien hebben is dat de monteurs bij de dealer het eigenlijk ook niet weten precies.
Niet iedereen durft toe te geven dat hij/zij iets niet weet als het wat gevraagd wordt en anderen hebben de neiging te denken dat ze alles weten.
Is gewoon menselijk gedrag.
Negatief geschetst: wel het glazen paleis met bijbehorende tarieven, maar in casu ernaar handelen ho maar?
Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design Fusion Red (2020)