Begin juni is de XC voor de apk geweest , 0,0 op de deeltjesmeter en heeft een beurt gehad met 2 nieuwe voorbanden ( Conti all seasons).
Wat er nog stond was de distributieriem met het spul er omheen, remblokken voor en de accu.
De distri was met 300.000 in zicht logisch, maar die accu verbaasde mij.
De capaciteit zou nog ong 38 procent zijn.
Starten deed ie prima, wel een , naar mijn mening wat luidruchtige startmotor, maar gewoon probleemloos starten.
Na afhalen vrijdag ( en een dag rondhobbelen in zo'n vreselijk benzine loeder, Renault Megane) alles weer ok.
En tot mijn verbazing was die accu dus echt wel slecht, de startmotor draait nu veel sneller en klinkt ook weer "gewoon".
De start stop, die ik bijna altijd uitzet, werkte wel gewoon met de oude accu.
Ik ben gewend dat een accu het meestal opeens op gaat geven, maar niet dat die langzaam veel slechter gaat worden.
De accu is bijna zeker nog de originele geweest, ik heb de complete onderhoudshistorie er daar staat geen accu bij, dus 8 jaar oud, en dan is heel netjes.
Onderhoud en accu
- Dahhri
- 2nd Gear member
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 21.01.2010 - 16:26
- Locatie: Nijmegen
Ik herken het wel, dat de accu het langzaam maar zeker opgeeft. Ik heb wel een benzineloeder (3.2 awd) en ik rijd meestal korte afstanden en veel in de stad. De accu heeft het enorm zwaar. In mijn vorige V70 (ook benzine, 2.4) had ik iedere twee jaar een nieuwe accu nodig....
Volvo XC60 3.2 AWD Summum MY12
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
lease VAG product
Volvo V70 D2 MY14
Volvo V70 2.4 MY00
Alfa Romeo 159 SW
Alfa Romeo 164 Super 2.0 TwinSpark
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1246
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Misschien toch eens naar de laadspanning van de dynamo kijken.
Een accu die niet voldoende geladen wordt zal korter leven.
Met een goed functionerende wisselstroom dynamo mogen korte ritjes geen probleem zijn.
Een accu die niet voldoende geladen wordt zal korter leven.
Met een goed functionerende wisselstroom dynamo mogen korte ritjes geen probleem zijn.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.