Hallo,
Na een S60 D3, een V60 D3 (163pk), een V60 D3 (136pk), een XC60 D5 en een XC60 D3, allemaal lekkere Volvo's, heb ik nu een XC40 T4 uit 2019 aangeschaft met zo'n 60.000km op de teller. Bij de Volvo-dealer. En dit is geen lekkere Volvo.
Bij de eerste meters snelweg en een snelheid tussen 100 en 110 km/h trilde de auto als een gek! Meteen de dealer gebeld en langs gegaan voor balanceren. Er waren namelijk net nieuwe voorbanden gemonteerd.
Na het balanceren trilde de auto minder, maar nog steeds hinderlijk tussen ongeveer 100 en 110 km/h . . . . En nou komt het! Achtereenvolgens zijn de winterwielen ook gebalanceerd (op mijn kosten), de zomerwielen aan de auto gebalanceerd (road force) en de toplagers van de schokdempers voor vervangen. Na iedere actie zei de dealer dat het euvel nu verholpen was. Niet dus! De auto trilt nog steeds hetzelfde en bij lage snelheden en oneffenheden hoor ik de schokdempers (?) kreunen en steunen.
Ik heb natuurlijk eerst dit forum doorgesnuffeld, dus ik kan de dealer nu gaan vertellen dat hij eens wat ophangingsrubbers met white grease moet inspuiten. Of dat hij de schokdempers eens moet vervangen, maar dat wil ik niet doen. De Volvo-dealer is de deskundige en die moet het oplossen onder garantie.
Heeft iemand een verlossende tip voor mij? Of moet ik maar snel een C30 T5 met weinig kilometers gaan kopen en dit moderne vehikel wegdoen?
Trillingen en kraken!
- kawazxr
- 5th Gear member
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21
Welkom en veel leesplezier, gefeliciteerd met je XC40.
Heel jammer dat je met de trillingen in de voorzijde zit, zou dit inderdaad de dealer lekker laten oplossen (garantie).
Hopelijk kan hij dit dan snel oplossen voor je en kan je hierna lekker gaan genieten van je mooie XC40.
Heel jammer dat je met de trillingen in de voorzijde zit, zou dit inderdaad de dealer lekker laten oplossen (garantie).
Hopelijk kan hij dit dan snel oplossen voor je en kan je hierna lekker gaan genieten van je mooie XC40.
S60 T8 R-Design Hybride
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6778
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Recoman, als je Volvo dealer naar behoren, en onder garantie, je problemen met dat irritante trillen oplost, zal je merken wat een fantastische auto de XC40 is. Ook na 60.000 km. 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Bigdog
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 09.04.2009 - 21:19
- Locatie: De glimlach van Twente
- Contacteer:
Voor het kraken voor is er een technisch bulletin.
De dealer kan dit gewoon bij Volvo declareren.
Moeten ze wel even het technische bulletin lezen.
De dealer kan dit gewoon bij Volvo declareren.
Moeten ze wel even het technische bulletin lezen.
Volvo, what else ?
- Recoman
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 25.05.2024 - 13:12
Hallo allemaal!
Bedankt voor de reacties! De auto is inderdaad best fijn, afgezien van het trillen en kraken.
Wat mij langzaamaan irriteert, is dat ik hier nu al een half jaar mee bezig ben en het gevoel krijg dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Van een Amerikaans XC40-forum heb ik inmiddels een "Technical Journal" van Volvo gedownload, dat precies over mijn probleem gaat. Het is dus zeker bekend bij Volvo . . . .
Wordt vervolgd.
Bedankt voor de reacties! De auto is inderdaad best fijn, afgezien van het trillen en kraken.
Wat mij langzaamaan irriteert, is dat ik hier nu al een half jaar mee bezig ben en het gevoel krijg dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Van een Amerikaans XC40-forum heb ik inmiddels een "Technical Journal" van Volvo gedownload, dat precies over mijn probleem gaat. Het is dus zeker bekend bij Volvo . . . .
Wordt vervolgd.
S60 D3
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
Moto Guzzi California 1100 EV 1997
V60 D3 (2x)
XC60 D5
XC60 D3
XC40 T4
Moto Guzzi California 1100 EV 1997
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40910
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Met dat "Technical Journal" van Volvo in je hand dus op naar de Volvodealer 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
Misschien is het handig om in dit topic een linkje te plaatsen naar dat Technical Journal.Recoman schreef: ↑08.07.2025 - 15:08 Hallo allemaal!
Bedankt voor de reacties! De auto is inderdaad best fijn, afgezien van het trillen en kraken.
Wat mij langzaamaan irriteert, is dat ik hier nu al een half jaar mee bezig ben en het gevoel krijg dat ik aan het lijntje gehouden wordt.
Van een Amerikaans XC40-forum heb ik inmiddels een "Technical Journal" van Volvo gedownload, dat precies over mijn probleem gaat. Het is dus zeker bekend bij Volvo . . . .
Wordt vervolgd.
Just my two cents.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40910
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Waarom zou de dealer dat zeggen ?
Als ik dealer zou zijn, zou ik kijken of dat zou kunnen helpen bij het oplossen van het probleem.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 2434
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Een TJ is niets meer dan een document met een probleem daar in beschreven, en hoe het op te lossen is.
Declareren bij Volvo zal niet meer gaan na 6 jaar, maar dat is niet jouw probleem. Als je de auto met garantie hebt gekocht moet je dealer het gewoon voor je oplossen.
Declareren bij Volvo zal niet meer gaan na 6 jaar, maar dat is niet jouw probleem. Als je de auto met garantie hebt gekocht moet je dealer het gewoon voor je oplossen.
Life is what happens while you're busy making other plans
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 26.06.2024 - 10:31
HelderHenry82 schreef: ↑08.07.2025 - 17:00 Een TJ is niets meer dan een document met een probleem daar in beschreven, en hoe het op te lossen is.
Declareren bij Volvo zal niet meer gaan na 6 jaar, maar dat is niet jouw probleem. Als je de auto met garantie hebt gekocht moet je dealer het gewoon voor je oplossen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.05.2025 - 20:07
Bij een premium auto zou dit soort dingen toch niet voor mogen komen, net zomin als de defect rakende achterklep (gas)veren en elders genoemde mankementjes.
Ik heb een forse bijdrage gedaan in de aanschaf van een XC40 (voor een van mijn kinderen) maar als ik dit topic lees en bijvoorbeeld dit topic :
viewtopic.php?t=95366
dan begin ik mij toch een beetje af te vragen of hij niet beter een degelijke Japanner, Koreaan of whatever voor een auto had moeten kopen.
Daarnaast las ik in diverse topics dat mensen hier de Volvo XC40 een premiumauto noemen. Gelet op de vele gestarte topics begin ik dat nu toch een beetje (veel) te betwijfelen.
Ik ga het de komende 6 maanden wel beleven / van hem horen.
Ik heb een forse bijdrage gedaan in de aanschaf van een XC40 (voor een van mijn kinderen) maar als ik dit topic lees en bijvoorbeeld dit topic :
viewtopic.php?t=95366
dan begin ik mij toch een beetje af te vragen of hij niet beter een degelijke Japanner, Koreaan of whatever voor een auto had moeten kopen.
Daarnaast las ik in diverse topics dat mensen hier de Volvo XC40 een premiumauto noemen. Gelet op de vele gestarte topics begin ik dat nu toch een beetje (veel) te betwijfelen.
Ik ga het de komende 6 maanden wel beleven / van hem horen.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.05.2025 - 20:07
Dat kan ik idd wel bevestigen, zo zou ik geen merk kunnen noemen waar er geen problemen zijn met diverse uitvoeringen maar er zijn diverse forumleden die menen in een premium auto te rijden, terwijl als je alle dingetjes op een rij zet, dit een normale merk en normale auto is, net zoals de Toyota, de Nissan, de Ford etc. etc.
In theorie prima merken die prima modellen produceren, maar idd elk merk heeft zo nu en dan wel een paar dingetjes. Het feit is wellicht ook een beetje dat op forums veelal mensen 'aan het woord' zijn die probleempjes of vragen hebben omtrent hun auto.
Eentje springt er de laatste jaren wel erg negatief uit en da's het bedrijf Stellantis. Ik geloof dat ik geen nieuwe auto van dit bedrijf zou willen hebben. (Alhoewel, als ik 'm gratis zou krijgen.....................
)
In theorie prima merken die prima modellen produceren, maar idd elk merk heeft zo nu en dan wel een paar dingetjes. Het feit is wellicht ook een beetje dat op forums veelal mensen 'aan het woord' zijn die probleempjes of vragen hebben omtrent hun auto.
Eentje springt er de laatste jaren wel erg negatief uit en da's het bedrijf Stellantis. Ik geloof dat ik geen nieuwe auto van dit bedrijf zou willen hebben. (Alhoewel, als ik 'm gratis zou krijgen.....................

- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 6778
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Uitzonderingen bevestigen de regel; zegt het spreekwoord. Maar daarmee zeg ik niet, dat mijn Volvo XC40 tot die uitzonderingen behoort. Ik noem het namelijk wél een Premium auto. De uitstraling. Het materiaal gebruik. De afwerking. Het rijgedrag. De kwaliteit. Kortom een prima Volvo. Het enige om aan te merken is, bij het openen en sluiten van de achterklep, wat kraken van de cilinder rechts. Maar dat doet hij al bijna 5 jaar. En het werkt nog steeds goed. Ik stap elke keer weer in met een grijns op m'n gezicht. Het is van de 18 auto's die ik in mijn bezit had sinds mijn 18e levensjaar, m'n eerste Volvo. Maar naar mijn beleving verdient hij met recht het predicaat "Premium." 

Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 05.05.2025 - 20:07
Belangrijkste is dat jij happy bent met wat je gelooft, de rest is niet belangrijk want iedereen mag geloven, denken en vinden wat hij / zij leuk vindt.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik rond mijn 10e levensjaar ophield te geloven in Sinterklaas en de Kerstman.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik rond mijn 10e levensjaar ophield te geloven in Sinterklaas en de Kerstman.
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40910
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Maar Pasja123! is wel een lieve pappa die z'n kinderen een XC40 geeft.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70